Ledes menetfény és ködlámpa egyben

Osram Ledriving Fog Ledfog 103SR modell

2015.12.02. 06:12 Módosítva: 2015.12.02. 08:46

A nappali menetfény előnyeit már többször megírtuk, és egyre több autóban látunk utólag beépített megoldásokat. Ezek közül persze a legrosszabb a minősítés nélküli, univerzális ledsor, amely elhelyezését tekintve is problémás, ráadásul nem engedélyezett átalakításnak minősül a lámpatest megváltoztatása, vagy egyéb kiegészítő fény felszerelése. Nem kell szakembernek lenni, ezeken a gagyi ledsorokon már messziről látszik, hogy nem gyári: fényük gyenge, szakaszosak, nem pedig csíkban világítanak. Nyilvánvalóan olcsók, de semmiképpen nem lehetnek versenytársai az engedélyezett, szabályos megoldásoknak.

Az Osram élen jár az aftermarket (utángyártott) lámpatestekben, számos variáció kapható, amelyből az egyik ez a típus, ami nappali menetfény és ködlámpa egyben. Ha nincs ködlámpánk, kapunk azt is, és nappali menetfényt, ha pedig eleve ködlámpás az autónk, mint a tesztautó, amibe beszereltem, egy jobb minőségű ködlámpát és menetfényt.

A csomag meglehetősen profi: pontos leírás, jó minőségű csatlakozók, csak az a késes leágaztató, az fáj nekem. Nagyon nem szeretem, noha tudom, hogy könnyű vele dolgozni. Egy forrasztásos leágaztatás több munka, de szépen szigetelve megbízható, örök darab. Megoldható lenne esetleg egy Y leágaztatóval is, de tovább növelné a költségeket. Ez az egyetlen, és csak egy helyen van a kábelben, amibe bele lehet kötni, mert az IP67 védettségű - tehát víztől, portól védett - lámpatest kialakítása teljesen profi. A kábelezés valójában csak az egyik lámpától jön, azt kell bekötözgetni, a másik lámpatest vízzárt csatlakozót kapott.

A lámpatest üvege valódi üveg, kiegészítő védelemmel felpattanó kövek ellen, valamint UV szűrős, gondolom a foncsor védelmében. Lényeges a jó kavicsvédelem, mert a lámpákat meglehetősen alulra kell szerelni, ahogy azt a vonatkozó jogszabály is írja. Erre is kitér az egyszerű, képes beszerelési útmutató. Aki ezen nem tud eligazodni, ne is kezdjen a beszereléshez, mert a kábeleket úgysem tudja szépen elhelyezni, hiszen a munkában ez az időigényes és nehéz feladat.

A már beszerelt lámpatest magasságát alulról lehet állítani, nekem ehhez egy lyukat kellett fúrnom a Golf alsó műanyag takarójára, és szerkeszteni egy extra hosszú 8-as imbuszt, de ez is megoldható.

Olyan helyen van a lámpa, hogy közvetlenül nem ver rá a kerék semmit, de ha más autókban esetleg mégis, akkor az állító mechanikát, a csavarorsót, érdemes valamivel megvédeni. Persze nem kell naponta állítani, de nem baj, ha nem rakja tele sárral a kerék.

A lámpa nagyon sokféle autóba így, ahogy van, beszerelhető, az alapkészlet 63 ezer forint, de akik nem a napos oldalra születtek, még vennük kell egy adapterkészletet, ahogy a Volkswagen Golf V-höz is, ez további 6900 Ft. Erre azért van szükség, mert a Golf ködlámpája mélyen ül, és az üveg ferdén zárja a lökhárító síkjánál, ez az adapter meg kihozza az egész lámpát a lökhárító síkjáig.

Aki erős késztetést éreznek az egyediségre, választhat több lencseszín között. Van kék, ezüst, arany, pink, sárga, de a fény mindig fehér lesz. Nyilván az ezüst minden színhez passzol, hogy ki választ pinket, nehezen tudom elképzelni. A Golf gyári ködlámpája olyan, amilyen. Sima parabolatükrös, egy darab H3-as izzó van benne. A vetített kép széle nem túl éles és bizony van egy kis szórt fénye is, ami ködlámpánál nagyon zavaró. Én nem igazán szoktam használni, mert gyenge, nem látom sok hasznát.

Az Osram ködlámpa vetített képe nagyon szép. Szórt fénye gyakorlatilag nulla, a fényes-sötét határt mintha vonalzóval rajzolták volna, ráadásul a fényerőssége egyenletes, még szélen is erős. Ez a projektorlencse jó kialakítása és pontos gyártása miatt van. Szerintem fényereje is nagyobb, szemre mindenképpen sokkal erősebbnek tűnik, és fehérebb, de nem volt módom műszerrel megmérni. Az eredeti H3-as izzó 55W-os, az Osram LeDriving Fog ködlámpa része 7,9 W a nappali menetfény 12,9 W. Azért nagyobb a nappali fény teljesítménye, mert több led világít benne, a lámpatest alsó és felső részében. Fényereje nagyon meggyőző, ráadásul nem csak szemből, hanem éles szögben is jól látszik.

A Golf esetében - ahol kellett a 6900-as kiegészítő adapter - összesen 71 ezer forint a készlet, ezért kapunk egy nagyon jó ködlámpát és nappali menetfényt. Ez a ködlámpa már tényleg használható, ellentétben a gyárival, aminek sok értelmét és előnyét még nem láttam soha. A nappali menetfény meg jobb, mint az amúgy is relatíve rövid élettartamú, növelt fényerejű tompított izzót égetni, és cserélgetni háromhavonta.

Az oldalról ajánljuk

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

30 perce
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41