- Magazin
- Technika
- filléres neppertrükk
- filléres
- neppertrükk
- neppertrükkök
- műanyag
- karc
- eltávolítás
- láng
Amire még a nepper is azannyázott
Filléres neppertrükk – lánggal a karcok ellen
Az utastér és a csomagtartó műanyagjain éktelenkedő karcokat sokszor semmilyen kencével nem lehet eltüntetni. Ha a lökhárító felújításánál működött a lángszórós trükk, itt is sikerrel járhatunk? De még mennyire!
A múltkori neppertrükkben megmutattuk, hogy lehet egy megszürkült, lemattult lökhárítót vagy díszlécet egy gázos forrasztókészülék lángjával újjá varázsolni. Igazán látványos javulást lehet produkálni, és mint általában, a sikeren felbuzdulva az ember elkezd gondolkozni: mire lehetne még használni a kezünkben lobogó lángot. Valahol még biztos hasznát vesszük, hiszen műanyag nem csak a kocsi külsején, de a beltérben is akad, igaz, azt általában nem viselik meg a természeti elemek, lényegesen jobb állapotban vannak sok év után is, mint a kaszni külső plasztik alkatrészei.

UV sugárzás kevésbé, víz, sár, mindenféle környezeti hatások szinte egyáltalán nem érik ezeket az elemeket, de a tulajdonos és családja, ismerősei annál mélyebb nyomokat tudnak hagyni a műanyag kárpit elemeken. Véletlenül belerúgunk a térképzsebbe, pakolás közben a kisszekrény hegyes sarkával árkot vésünk a csomagtér peremét védő műanyagdarabba, esetleg valakinek a gyűrűje karistolja meg az ajtókapaszkodót. Ilyenkor egyes műanyagok felülete a karc mellett kifehéredik, és hiába kezeli az ember műanyagápolóval, az anyag színelváltozásán nem segít, ráadásul nem csak a karc mar bele mélyen az anyagba, de mellette is kitüremkedik a műanyag.

Bár reménytelennek, vagy csak sok munkával, esetleg komplett cserével helyreállíthatónak tűnhet a sérülés, egyes műanyagoknál csodával felérő eredményt lehet elérni egy kis pirózással. Amikor a múltkori kisfilmben is szereplő Octavián megmutattam mindannyiunk kedvenc Becsületes Nepperének a trükköt, egészen a hatása alá került. Azanyád, mutassad csak, hogy csináltad – ennyiből már nem nehéz levenni, hogy újat mutattam neki, és az eredménnyel elégedett volt.

Ismét előre bocsájtom, nem minden műanyagnál működik a módszer, mindenki saját felelősségére próbálkozzon, nekem senki ne jöjjön, hogy a kétéves S-klasse komplett műszerfala az én idióta ötletem miatt égett porrá. Tessék ésszel használni a trükköt, kipróbálni egy kevésbé látható helyen, ilyesmi. Én eddig csak kemény műanyag elemeken használtam sikerrel, igaz, a puha műanyagok nem is könnyen karcolódnak.
A videón is jól látszik, a trükk az, hogy nincs trükk, csak egy jól működő zseb-forrasztókészülék kell, ami kellőképpen kis pontra koncentrálja a hőt. Ide a múltkori gázos forrasztó berendezés overkill lenne, egy párcentis karistnál sokkal nagyobb felületen melegítene, és megvolna minden esély egy csinos gépjármű tűzre. Ez a pici készülék erre a feladatra pont ideális, csak gyorsan, megfelelő tempóval áthúzza az ember a szúrólángot a kariston (annak irányával megegyezően), és kész.
Ideális esetben a sérülés környékét alaposan megtisztítottam volna, de most a kapkodásban a karistolás után szinte azonnal használtam a mikro-lángszórót. A térképzseben sokkal halványabbá vált a karc, a csomagtartó peremén alig láthatóvá, az ajtófogantyún pedig láthatatlanná varázsolta a felületeti hibát.
Ha sikerült a trükk, befejező lépésként lehet használni valami jó minőségű műanyagápolót is, a kettő együtt már biztos, hogy észrevehetetlenné teszi a hibát. Az alig látszó karcolás sokkal kevésbé fáj az embernek, mint mondjuk a kesztyűtartón, vagy más, szem előtt lévő alkatrészen éktelenkedő karist.
Mire figyeljen?
– Először is, korántsem biztos, hogy minden kemény műanyag kárpit elem anyaga így reagál a kezelésre. Próbálják ki egy nem látható területen, vagy egy kidobott alkatrészen.
– Gumiszerű anyagokon, poliuretánon, puha műszerfalon meg sem próbáltam alkalmazni, ezek az anyagok nekem ránézésre sem lennének barátai egy sok százfokos lángcsóvának.
– A műanyag melletti szövetkárpitokra, üléshuzatokra, satöbbire vigyázzanak, ezek büdösen égnek, és a tűz pattogását nagyon hangos szitokszavak kísérik. Talán már mondtam, tessék óvatosnak lenni.
– Csak rövid időre szabad egy adott pontra tartani a lángot, különben randán megolvad a műanyag, ez is hangos káromkodással és csapkodással jár. Inkább többször, gyorsan húzza át a felületen a lángot.
– Ahogy ezt múltkor is megjegyeztem, nagymamám aszonta, aki a tűzzel játszik, bepisil. Mielőtt lefekszik, könnyítsen magán, hátha a nagyinak volt igaza.
Korábbi filléres neppertrükkjeinket csokorba gyűjtve megtalálja ezen a linken.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
