Nyárigumit bemutatni Valenciában kell, szigorúan októberben, Michelinwood díszletei között. Vajon három év fejleszés és húszmillió kilométer tesztelés elég volt a Michelinnek, hogy egy igazán sokoldalú és biztonságos nyárigumival mentsen életek...és harapjon ki egy még nagyobb szeletet a piacból magának?
Nem lehet mindig Karottaként kiméletlenül kanyarban kenni. Sem Pistaként Porschéval pályán parkettázni. Arcátlanul adni az autónak apukák nem szoktak.Léteznek ugyanis hétköznapok, amikor apuka elviszi a gyereket az oviba, anyukát a közértbe, magát meg az irodába. Amikor a Michelin épp' nem kisszériás gumikat gyárt nagyteljesítményű autókra, akkor a szürke hétköznapokat igyekszik biztonságosabbá tenni sok-sok fejlesztőmunkával. Ennek eredménye a minap megjelent Michelin Primacy 3 nyárigumi.
A Michelin nem aprózta el, hat hétre leköltöztették a fél vezérkart mérnököstül, marketingesestül Valenciába, hogy megannyi kereskedőt, autógyártót és újságírót meggyőzzenek, sikerült valami igazán különlegeset alkotniuk a hétköznapi autózáshoz. Hat héten keresztül játszották el újra és újra az 'Egy nap az életemből' filmet. Ehhez persze díszletek is kellettek, úgyhogy egy kisebb várost is felépítettek, sulival, piaccal és KRESZ-tipró bringással. Még városháza és műanyag szalámi is akadt.
A kérdés persze adott, hogy miért október idusán mutatnak be nyárigumit, de a nagy tételben vásárlóknak mostanság érdemes leadniuk a rendeléseket. Az átlagember majd csak február-március környékén kezdi el vakarni a buráját, hogy mégis mit vegyen a nyárra. Utóbbinak vannak egyéb jellemzői is, ide tartozom én is. Az átlagembert maximum csak elméletben érdekli az ABS, ESP vagy a légzsák működése. Ugyanígy áll az abroncshoz is. Elolvassa a teszteket, független intézmények jelentéseit, oszt-szoroz, utánakérdez és reménykedik, hogy soha nem kell megtudnia, hogy mégis mennyi biztonságot nyújt a gumiabroncs.
Óvatosan lelép a gázról, ha esik az eső, pláne kanyarban, rettegve a vízrefutástól, holott az a balesetek mindössze egy százalékát teszi ki. Ráadásul a csattanások hetven százaléka száraz úton történik. Ilyen és ehhez hasonló számokkal bombáztak a Michelin marketingesei. A Primacy 3 fejlesztésében ugyanis komoly szerepett játszottak a baleseti statisztikák, és a különböző elemzések, melyeket Dr. Lars Hannawald, a Verkehrsunfallforschung vezetője magyarázott el a sajtótájékoztatón.
Egy félkész bölcsész vagy bármely átlagember ezekkel a számokkal nem tud sokat kezdeni, pláne mert azért több egyenes van kanyarnál, egyébként is ritkán esik az eső. Saját bőrön kellett megtapasztalni, tényleg jobb-e a Primacy 3 a konkurenseknél. A Michelin szakemberei mindent megtettek, hogy bizonyítsanak, és már a bemutató előestéjén gyanakodni kezdtem, nem biztos, hogy csak marketingduma az egész.
Pista elmondása alapján legutóbb feszengtek a konkurensek említésekor, de itt és most erről szó sem volt. Olivier Dario business managert faggattam a konkurenciáról. Elmondta, hogy a Continentalnak kiváló az üzleti stratégiája, és nagyon jól terveznek hosszútávra. A Good Yearnek a mérnöki munkáját méltatta, de igyekezett hangsúlyozni, hogy a Michelin mindkét területen kiválóan teljesít. Az üzleti életben persze gyakoriak az ilyen mondatok, ahogy a Hankook hobbija is: Clermont-Ferrandban, a Michelin központjának bejáratával szembeni található oriásplakáton hirdeti legújabb termékét.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
