1954, és még mindig az SI-nél tartunk. Ekkor jön a 107"-es Station Wagon, a rövid 80"-ast pedig leváltja a 86"-os. Ezekbe a vezető lábánál két további inchet betoldanak 1956-ban, így jön létre a rövid 88"-as, és a hosszú 107"-es. A nyújtásra azért van szükség, mert 1957-től végre dízelmotorral, egy 2052 köbcentis, 50 lóerős négyhengeressel is megvehető a Land Rover. de ekkor már drága: egy 107-es 2.1D áráért több jó lakást adnak Londonban.
1958: a Series II megjelenése. Az addigi széria azonnal felismeri, hogy őt most már Series I-nek hívják. Az új verzióknál nem az alváztartók alá, hanem az oldalukra hegesztett állványra támaszkodó laprugókat alkalmaznak, ezáltal jócskán megnőnek a rugóutak, és javul a tengelyek artikulációs (kitérési) képessége.
Még nyomatékosabb, de még mindig csak 52 lóerős a dízeles blokkra épített, 2,3 literes benzinmotor, 3.-ban és 4.-ben szinkronizált váltó, plexi helyett valódi üveg kerül az ablakokba, lekerekített sarkok jelzik az áramvonalasítási törekvéseket: ennyit kap az SII-es vásárló az ötvenes-hatvanas évek fordulóján.
Közben megjelenik a 12 személyre vizsgáztatott 109"-es. Busznak sorolják be, ezért mentesül a fogyasztási adó alól. Kell magyarázat, miért kell elveszejteni a hirtelen jóval drágábbnak bizonyuló, tízszemélyes 107"-est? Ekkorra a dízelmotor is 2,3 literes. 1967-ben megjelenik a csúcs Landy, a 2,6 literes, hathengeres 109"-es. Sokak úgy vélik, hogy ezek az Elza és kölykei stílusú gépek a legigazibbak: már valódi autók, mert valamennyire tartják a forgalom tempóját, és hellyel-közzel utazásra is alkalmasak, de egyben igazi, traktorszerű, elpusztíthatatlan gépek.
Legenda ide vagy oda, a minőséggel már akkor akadtak problémák. Az egyik fejlesztő felvetette, hogy kár Izlandra meg Norvégiába sivatagi (magas, duplalemezes) tetővel szállítani a Land Rovereket, oda bőven elég lenne a szimpla mennyezet is. Csakhogy egylemezes tetővel sehogyan sem tudtak úrrá lenni a beázási problémákon. Maradt a sivatagi gép a sarkkörre.
No meg ott volt még a Forward Control Land Rover is. 1960-tól alapvetően 109"-es vázra épült FCIIa néven, majd 1966-tól 1972-ig futott belőle az FCIIb, amely 110"-es tengelytávú volt.
Aztán 1968-ban az exportverziókon a fényszórók kiköltöztek a maszkról a sárvédőkbe, és amikor az órákat is áttették középről a vezető elé, kárpitozták az ajtókat és a műszerfalat, valamennyi váltófokozatot szinkronizálták, rövidebbre vették a terepfokozat áttételét, és még rádiónak is hagytak helyet, előállt az 1971-es Series III.
Az ausztrálok tiltakoztak, mert ezen az autón már műanyagból készült a maszk, ezért nem lehetett kengurubarbecue-t sütni rajta útszéli táborozásoknál, de a dinamó helyett alkalmazott generátor, a strapabíróbb Salisbury hátsó híd, az erősebb fékek és a finomabb kuplung miatt mindenki jobbnak ítélte az új gépeket. 1979-ben jött a V8-as motor, és vele a sima homlokfalkiképzés is.
1983-ban újabb változások: jött az állandó összkerék-hajtás, a 110" egy darabból álló, magasabb szélvédőt, lap- helyett tekercsrugókat, csúszó helyett feltekerős ablakokat kapott, a sárvédőket pedig műanyag szélesítések igazították a Range Roverből ugyanekkor átemelt, szélesebb hidakhoz.
Meg aztán érkezett új, rövid 90", és a különleges felépítményekhez ideális, extra hosszú 130" is. 1990-ben az egész sorozatot átnevezték Defendernek, innentől már a modern kor következik, újdonság a zárható központi difi, töltőlevegő-hűtős dízel.
A Range Rovert nem traktornak, és nem teherautónak, hanem igazi személyautónak szánták 1970-ben. A Rover limuzinok erős, 3,5 literes V8-asa, masszívabb váltó, megnövelt rugóutak (tekercsrugós futómű), tárcsafékek, terepfokozat, zárható központi osztómű, 1972-től már nemcsak három-, hanem ötajtós karosszéria; minden együtt volt a zajos sikerhez.
Az angolok balfékségét ismerve szinte csoda is, hogy nem maradt el. A Range külön rajongói klubot gyűjtött maga köré. Később a világ első terepjáró-ABS-ével, légrugózással, menetstabilizáló elektronikával gyarapodott. Mellesleg a világ egyetlen autója, amelyet kiállítottak a Louvre-ban.
A Defender név megjelenésével majdnem egyszerre, 1989-ben jelent meg a Discovery , egy Range Rover-alapokra épített, de valamelyest egyszerűbb kivitelű és jóval olcsóbb családi terepes. 1997-ben megismertük még a teljesen Land Rovertelen Freelandert, független felfüggesztésekkel (igaz, ma már a Range-nek és a Discoverynek is ilyen van), központi viszkóval, jajjaj! A Free is egész tűrhető terepjáró, pláne, hogy az azóta Land Rover-tulajdonosnak felcsapott Ford rendbetette.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
