1985-ben mutatták be az első M3-as BMW-t a Frankfurti Autószalonon, majd két generációval később a homologizációs céllal gyártott autóból kényelmes és gyors sportkupé lett, de az E46-ból is készült kőkemény változat, ez lett az M3 CSL, mely 7 perc 50 másodperc alatt szalad körbe a Nürburgringen és egyértelműen a jövő egyik autós Szent Grálja.

Most élesztette fel újra a CSL nevet a BMW, de az M4-esnek már esélye sincs olyan könnyűnek lennie, mint az M3-as volt. 110 kilót dobtak ki a mezei M3-asból, így szorították le a súlyát 1,4 tonna alá. Szénszál erősítésű műanyag tetőpanelje önmagában 7 kilogrammot jelentett a fogyásban, egyúttal kicsit alacsonyabbra került az autó tömegközéppontja is, ami mindig jót tesz a vezethetőségnek.
Könnyű kagylóülések kerültek bele, de a hátsó pad is egyszerűbb kivitelű, könyöklő pedig nincs a CSL-ben, de az autó több pontján is igyekeztek faragni a grammokat. M-es kormányán például csak egyetlen gomb van, a durvábbik módot lehet aktiválni. Kihajítottak belőle egy adag hangszigetelést és alapból a navigációs rendszer, illetve a klíma sincs az autóban. Aki a versenypályáig nem akar megsülni az autóban, annak természetesen megoldották.
19 colos magnézium felnijeit Michelin Pilot Sport Cup gumikba csomagolták, mögöttük átdolgozott, keményebb felfüggesztés van. Az S54B32-es kódú 3,2 literes, sorhatos szívó benzinmotor a CSL-ben 360 lóerős. Hozzá a hírhedt SMG váltó kapcsolódik, amit nem véletlenül épít át olyan lelkesen egy angol műhely kézi váltóra.
Az igazi neM3
Háttal ült a mozinak, aki M3-as BMW helyett feldíszített 330-ast vett - szóltak a rossz nyelvek a 2000-es évek elején. Pedig a 330 Clubsport-ban van spiritusz.
Kevesebb mint 1400 darab készült a BMW M3 CSL-ből fekete vagy szürke metál színben, ebben a Franciaországban hirdetett autóban most valamivel több mint 86 ezer kilométer van és alulról karcolja a 100 ezer eurót. Tökéletes állapota legalább annyira hívogató, mint a köré épített legendák.
Visszapillantó

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A BMW megcsinálja, amit 20 éve ígér
Az M részleg vezetője nyilatkozott az AutoExpressnek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
