Találkoznál Grétával élőben? Gyere el a PP-re!
Az elektromossá alakított Porsche kapcsán szikrázó fogpiszkálót ígértem (ha el nem baszom), de még a fogpiszkálóhoz se értek; ma hajnali benyomásaim alapján úgy fest, hogy vasárnap délután Delejes Grétával elektronok hátán ténylegesen elsuhanunk a Parkoló Parádéra. Ha akarod, megengedem, hogy benézz a szoknyája alá is (how dare you?!)
Tán tudod, hogy másfél éve dolgozunk azon, hogy szerethetőséget és élményszerűséget csempésszünk a villanyautókba azon keresztül, hogy elektromossá alakítunk egy klasszikus 1976-os Porschét. Ha az érdekel, hogy hogyan merészeltük ezt a bálványhágó blaszfém borzadalmat elkövetni, akkor fogyaszd el a korábbi cikket és videókat, és kövesd majd szorgalmasan a folytatást, ahol te is megtanulhatod, hogy mi mit csinál benne, és miért.

Ha viszont szívesebben cüccögsz ismeretlen emberek szakszerűtlen szigszalagozásán élőben, akkor gyere feltétlenül ki a vasárnapi PP-re, ahol ott fog üldögélni Galvanikus Delejes (született Kozma) Gréta. Amennyiben igény mutatkozik rá, időnként mozogni is fog.
Mit kell tudnom ahhoz, hogy a helyszínen aranyos látogatónak tűnjek?
Gréta túl van egy szupergondos, nagyon alapos restauráláson, és magán az elektromos átalakításon. Ahhoz eléggé kész van, hogy el merek indulni vele Bicskéről a Hungexpo felé, de arra semmi garancia, hogy oda is érünk. Eddig összesen körülbelül 15 kilométert tett meg az elektromos hajtáslánccal, abból is 14-et ma hajnalban. Szóval nemhogy tojáshéj van még az inverterekkel és akkucsomaggal töltött kis fenekén, hanem szinte még ki se kelt.
Ez egy prototípus próbaútja tehát, ami semmilyen értelemben nincs kész. Lesznek még hiányzó hagyományos részletek (díszlécek és kozmetikai apróságok). Lesznek látványosan nem végleges megoldások a 12 voltos kábelezés, burkolatok és a motortéri Végső Nagy Rend területén. Ha tehát olyasmit látsz, ami az értő szemed bántja, akkor nyugodt lehetsz, hogy az enyémet is, és nem marad úgy.
Nem azt mutatjuk meg, hogy milyen a késztermék, hanem beleláthatsz abba, ahogy a 0.89 beta állapotból az 1.0 felé araszolunk babaléptekkel.
Vigyázz, hetek óta nem alszunk, át ne ess valamelyikünk szemkarikáján vagy -táskáján.
Mik az alapvető tudnivalók?
Kiindulási autó
- 1976-os Porsche 912E
- Motor: Négyhengeres boxer, 2 liter
- Max. teljesítmény: 86 lóerő @ 4900/min
- Max. nyomaték: 133 Nm @ 4000/min
- Halál oka: tűz a motortérben
Gréta:
Akkumulátor / Töltés
- Az akksi 42,2 kWh kapacitású, a belseje a kurrens BMW i3-ból származik.
- A 8 db Samsung SDI modul szét van szedve két saját tervezésű és gyártású csomagra a jobb súlyeloszlás kedvéért (motortér+csomagtartó. Egy csomag kb 148 kg.
- Menedzsment: Drivetrain Innovation
- Töltés: AC 7,2 kW, DC50 kW
Motor:
- Max. nyomaték: 400 Nm @ 0-5000 RPM
- Max. teljesítmény: 200 kW, 268 Le
- (minden adat előzetes, később hivatalos mérés is lesz)
- Motor tömege: 20,3 kg
Inverter
- Drivetrain Innovation HV-500 x2
Erőátvitel
- Gyári kézi sebességváltó, 5 fokozat
- Erősített mechanikus kuplung
Önsúly: 1204 kg
40-60% Elöl-hátul (a gyárinak megfelelő)
Mit lehet ezen nézni
Mechanikus pornóként
- A csodálatos motorfelfogatást
- A CNC-mart motorházat és illesztőt
- A kusztom akkucsomagokat
Villanyautós pornóként
- Az aprócska, de a gyári hathengeres turbót verő motort a kusztom házában
- A DTI invertereket és a rendszerintegrációt
- A hőmenedzsmentet
Klasszikus autós pornóként
- Gréta eszeveszett csinosságát
- A WhiteSkiff Classic gyönyörű, szakértő restaurálását
- A skót kockás betéten (szintén gyári Porsche) kívül teljesen eredeti belsőt
- A nem rá való felnit és gumit (lesz másik)
- Az itt-ott elvarratlan szálakat
Szóval gyere ki a a Parkoló Parádéra június 20-án vasárnap, és nézd velünk. Valami klassz minden szemnek jut majd. Előre láthatóan délután érkezünk, 15 h körül.
Felelősség kizárása apróbetűs
Ha idáig elolvastad, jó eséllyel tényleg érdekel Gréta. Köszi! Viszont tartsd fejben légyszi, hogy ez egy prototípus első hosszabb próbaútja, szóval benne van a pakliban, hogy a legnemesebb igyekezettel is csak féltávig jutunk. Vagy a műhelykapuig. Vagy a tűzoltófecskendőig. Szóval úgy készülj, hogy akkor is ugyanannyira élvezed a PP-t, ha Grétának csak a hűlt helyét látod. Vigasztalásul gondolj akkor arra, hogy nekem mennyivel rosszabb.
Gyere el te is a tavaszi PP-re. Jegyvásárlás itt!
Május 4-én tartjuk 2025 első Parkoló Parádéját, ahol fókuszban az európai autógyártás.
Az idén 25 éves Totalcar születésnapi rendezvénysorozatának első állomása a már jól ismert Hungexpo és a Parkoló Parádé. Lesz minden, amit eddig megszoktál: ökumenikus autószeretet, barátkozás, eszmecsere, gyerekprogramok, szakmai előadások, autóztatás és persze autók minden mennyiségben.
Ugyanakkor kicsit meg is újulunk, ráadásul az év nagy durranása, hogy a magyarországi Red Bull Show Run partnere a Totalcar lesz: idén minden Parkoló Parádén ott lesz a Red Bull Forma-1-es kerékcsere-szimulátora, a Pit Stop, amit Te is kipróbálhatsz.
Kapunyitás 14 órakor!
Részletes program és jegyvásárlás ide kattintva!
Ilyen volt a Parkoló Parádé
- Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
- Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
