Közelebb a csillagokhoz

Bemutató: iKamper SkyCamp tetősátor

2018.10.21. 08:00 Módosítva: 2018.10.21. 08:00

A nyáron négyszer aludtam sátorban, ebből háromszor sötétben állítottuk fel. Nincs ezzel baj, ha a haverok welcome drinkje még nem kezd hatni, vagy ha nincs nagy szél vagy eső. A rögzítés, a hely kiválasztása mindig problémás, még a két másodperces kidobós vackoknál is. Ne legyen ferde, egyenetlen, ne legyen hangyaboly, kutyaszar.

Számos problémára tökéletes megoldás a tetősátor, pláne ha olyan profi, mint az iKamper sátra. Annak ellenére, hogy folyamatosan próbálok tájékozódni a témakörben, az iKamper számomra teljesen ismeretlen volt. Ha tetősátor, akkor beugrik a korábban már tesztelt sátor , meg persze a Maggiolina, ami az egyik legismertebb a piacon, meg pár egyéb, de az iKamper nem. Pedig érdekes sztori, mert egy koreai figura, akinek a neve Soon Park (!) megelégelte, hogy a kapható tetősátrak nem felelnek meg az ő igényeinek, és hiányzik belőlük pár fícsör, ami neki nagyon fontos. Megtervezte a sajátját, gyártót is keresett hozzá.

Kapcsolódó
Most ugrik a majom a vízbe

Most ugrik a majom a vízbe

És mi majd jól ki is fogjuk onnan. Vízbe vágjuk a fejszénket és a Mazdát, irány a Felvidék és a vadkemping!

A történet hasonló a magyar ioCamperhez, csak nagyobb piacon hamarabb gyümölcsbe fordult a virág. De a furcsa nevű koreai feltaláló, amatőr gitáros mérnök maximalizmusa hasonló, ő is a legjobbat akarta megcsinálni, megalkotta az iKampert. Érdemes beleolvasni a honlapjukba, kedves történetek vannak ott, és elmondják a sátor pontos születését, természetesen dicsekedve a Red Dot és egyéb díjjakkal, amiket időközben megkaptak.

Kapcsolódó
ioCamper, a magyar motorhome

ioCamper, a magyar motorhome

Örök vita a kempingesek között, hogy a lakóautó vagy a lakókocsi a jobb, esetleg valami minimál koncepciós átalakított kisbusz, esetleg tetősátorral. Itt a válasz.

A tesztelt sátor a SkyCamp modell, 72 kg-os alapban, létrával, kiegészítőkkel és a belső matraccal, tehát fullra szerelve, elősátor nélkül. A felszerelése gyakorlatilag minden kereszttartóra lehetséges, mi konkrétan egy olcsó hipermarketes keresztlécre és a Golf 5-ös gyári tetőtartójára szereltük.

A felrakás minimum kettő embert igényel, de inkább azt mondanám, négyet, nem a tömege, hanem a rossz fogása miatt. Amikor aztán fent van, az univerzális bilincsekkel biztosan és jól rögzíthető. Vigyázni kell a pozicionálásra, mert a kombi autóknál a csomagtér kinyitásakor az üveg és a sátor ház összeütközhet, nyilván az üveg fogja a rövidebben húzni, nem a méhsejt szerkezetű alumínium sátoralap, vagy az üvegszálas erősítésű, extra masszív fedél.

A sátor oldalra nyílik, a lépcső kihúzásával lehet az első (oldalsó) felét lenyitni. Az egész nagyon egyszerű és magától értetődő, nem kell semmit tanulmányozni, nézegetni, valóban egy perc az egész.

A belseje steppelt borítást kapott, a kemény fedél oldaláról plusz szigetelést is, tehát ha ügyesen parkolunk, a nap nem melegíti fel annyira, vagy ha pont ez a cél, jobban tartja a meleget.

Az ablakok nem csak sötétítőt, de szúnyoghálót is kaptak, külön szuper a tetőablak, ami a kinyitott sátornál pont felülre kerül. Ez is közrejátszik abban, hogy nagyon jó érzés a sátorban lenni. A térérzet is megvan, nem érezzük magunkat beszorítva. Egyrészt a steppelt szövet minőségi érzete, másrészt a jó minőségű, kis torzítású ablakok, harmadrészt, de nem utolsósorban a masszivitása és a mérete.

Az egész nagyon masszív: ha bent mozog az ember, a méhsejt szerkezetű alu padló nem hajlik, nem rugózik, nem nyöszörög, a tető sem izeg-mozog, még szélben is csak a ponyva mozdul, a szerkezet masszívan áll. A kitámasztó teleszkópok pont megfelelő erősségűek a nyitáshoz és kényelmesek a csukáshoz, nem kell rácsimpaszkodni, csak kis türelem kell, hogy a levegő kiszoruljon. Amikor nyitva van, a teleszkópokat reteszelni lehet egy alumínium rápattintós betéttel . Ez nyilván a biztonságot szolgálja, de amíg nincs nagy vihar, nem kell.

A masszívság nem a véletlen műve. A zsanérok, a padló, a rögzítés mind egyediben gyártott cuccok, nem a szupermarketből vásárolt univerzális csetreszek, hanem minőségi alkatrészek. Mindenhol forgácsolt alumínium, rozsdamentes acél, az egész igazán minőségi benyomást kelt. Külön kiemelném a két oldalsó zárat, ami teljesen egyedi, rozsdamentes lemezből formázott és biztonsági kulccsal működik. Nem én szeretnék lenni, aki elveszíti ezt a kulcsot, mert tuti le kell fúrni az egész zárat, nem hiszem, hogy pótolható.

Négyszemélyesnek mondják, szerintem inkább két gyerek két felnőtt, de három személynek tényleg luxus tágasságról beszélünk úgy, hogy a magunk mellé rakott lámpát, telefont nem fogjuk éjjel magunk alá gyűrni. Csatlakoztatható hozzá elősátor, kisebb, ami leginkább csak eső ellen és árnyékolásnak jó, vagy nagyobb, ami már földig ér, és asztal befér székekkel.

Akkor minden oké, tetszik, fáradjunk a kasszához. Elöljáróban tudnunk kell, hogy ezek a tetősátrak nem olcsók. Általában mindenki a normál, főleg sportáruházakban kapható sátrakkal hasonlítja össze, de ez egy másik kávéház. Mint amikor azt mondják, hogy hány hotelszobát lehet bérelni a lakóautó árán, vagy milyen frankó csillagászati távcsövet vehetett volna az űrturista az utazása árán. Ezen lépjünk is túl, aki így gondolkodik, az nem a célközönség része, nem is lesz soha. A tetősátor a sátrazás hangulatát emeli másik szintre, szó szerint. Ezt senki nem adja olcsón, az iKamper pedig ezek között az egyik legjobb minőség.

Ezekkel tisztában vagyunk, azzal is, hogy a konkurensek a hasonló kategóriát bőven félmillió fölött mérik, a 979 ezer forintos alapár mégis kicsit arcul csapott. Ehhez még a cipőtartó 17 ezer, és már majdnem ott vagyunk a milliónál. A nagy elősátor 192 ezer, viszont akkor már tényleg egy fullos sátor apartmanunk van, ami minőségi és tartós, és az egyik legnagyobb hasonló rendszerű sátor a piacon.

Az nyilvánvaló, hogy itthon nem lesz érte sorbanállás, azonban az eladhatóság rég nem kérdés, mert a Mr. Soon Park biznisze elég jól szalad, a piac elhelyezte az iKampert a konkurensek között.

Outdoor tartalmak a Totalcaron

Az igazi élményautó
Bár konyha nem jár hozzá, de azért el lehet benne lakni bárhol.
Apróság a múltból
Elképesztő, milyen kis területen tud ellakni az ember

Az oldalról ajánljuk

5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
  • Közélet

5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára

Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.

március 29., 09:18
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyében
  • Tesztek

Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.

Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.

március 29., 15:38
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
  • Hírek

Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról

Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.

március 29., 14:36
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
  • Hírek

Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je

Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.

3 órája
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
  • Hírek

A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja

Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.

március 29., 12:28
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
  • Hírek

Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n

A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.

március 29., 08:23
Új RS Skoda érkezik
  • Hírek

Új RS Skoda érkezik

Jövő héten mondanak el minden részletet róla.

március 29., 10:10
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
  • Gumidoktor

Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?

Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?

március 29., 11:27
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
  • Hírek

Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok

Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.

március 29., 13:30
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
  • Hírek

Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert

A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.

március 30., 06:43
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
  • Közélet

Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!

Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.

március 30., 06:37
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
  • Hírek

Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében

Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.

március 30., 08:47
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Honda Passport daru-teszt
  • Hírek

Honda Passport daru-teszt

március 29., 13:20
Porsche 911 S/T Oneman
  • Hírek

Porsche 911 S/T Oneman

március 29., 08:13
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14