A nyáron négyszer aludtam sátorban, ebből háromszor sötétben állítottuk fel. Nincs ezzel baj, ha a haverok welcome drinkje még nem kezd hatni, vagy ha nincs nagy szél vagy eső. A rögzítés, a hely kiválasztása mindig problémás, még a két másodperces kidobós vackoknál is. Ne legyen ferde, egyenetlen, ne legyen hangyaboly, kutyaszar.
Számos problémára tökéletes megoldás a tetősátor, pláne ha olyan profi, mint az iKamper sátra. Annak ellenére, hogy folyamatosan próbálok tájékozódni a témakörben, az iKamper számomra teljesen ismeretlen volt. Ha tetősátor, akkor beugrik a korábban már tesztelt sátor , meg persze a Maggiolina, ami az egyik legismertebb a piacon, meg pár egyéb, de az iKamper nem. Pedig érdekes sztori, mert egy koreai figura, akinek a neve Soon Park (!) megelégelte, hogy a kapható tetősátrak nem felelnek meg az ő igényeinek, és hiányzik belőlük pár fícsör, ami neki nagyon fontos. Megtervezte a sajátját, gyártót is keresett hozzá.
Most ugrik a majom a vízbe
És mi majd jól ki is fogjuk onnan. Vízbe vágjuk a fejszénket és a Mazdát, irány a Felvidék és a vadkemping!

A történet hasonló a magyar ioCamperhez, csak nagyobb piacon hamarabb gyümölcsbe fordult a virág. De a furcsa nevű koreai feltaláló, amatőr gitáros mérnök maximalizmusa hasonló, ő is a legjobbat akarta megcsinálni, megalkotta az iKampert. Érdemes beleolvasni a honlapjukba, kedves történetek vannak ott, és elmondják a sátor pontos születését, természetesen dicsekedve a Red Dot és egyéb díjjakkal, amiket időközben megkaptak.
ioCamper, a magyar motorhome
Örök vita a kempingesek között, hogy a lakóautó vagy a lakókocsi a jobb, esetleg valami minimál koncepciós átalakított kisbusz, esetleg tetősátorral. Itt a válasz.
A tesztelt sátor a SkyCamp modell, 72 kg-os alapban, létrával, kiegészítőkkel és a belső matraccal, tehát fullra szerelve, elősátor nélkül. A felszerelése gyakorlatilag minden kereszttartóra lehetséges, mi konkrétan egy olcsó hipermarketes keresztlécre és a Golf 5-ös gyári tetőtartójára szereltük.
A felrakás minimum kettő embert igényel, de inkább azt mondanám, négyet, nem a tömege, hanem a rossz fogása miatt. Amikor aztán fent van, az univerzális bilincsekkel biztosan és jól rögzíthető. Vigyázni kell a pozicionálásra, mert a kombi autóknál a csomagtér kinyitásakor az üveg és a sátor ház összeütközhet, nyilván az üveg fogja a rövidebben húzni, nem a méhsejt szerkezetű alumínium sátoralap, vagy az üvegszálas erősítésű, extra masszív fedél.
A sátor oldalra nyílik, a lépcső kihúzásával lehet az első (oldalsó) felét lenyitni. Az egész nagyon egyszerű és magától értetődő, nem kell semmit tanulmányozni, nézegetni, valóban egy perc az egész.
A belseje steppelt borítást kapott, a kemény fedél oldaláról plusz szigetelést is, tehát ha ügyesen parkolunk, a nap nem melegíti fel annyira, vagy ha pont ez a cél, jobban tartja a meleget.
Az ablakok nem csak sötétítőt, de szúnyoghálót is kaptak, külön szuper a tetőablak, ami a kinyitott sátornál pont felülre kerül. Ez is közrejátszik abban, hogy nagyon jó érzés a sátorban lenni. A térérzet is megvan, nem érezzük magunkat beszorítva. Egyrészt a steppelt szövet minőségi érzete, másrészt a jó minőségű, kis torzítású ablakok, harmadrészt, de nem utolsósorban a masszivitása és a mérete.
Az egész nagyon masszív: ha bent mozog az ember, a méhsejt szerkezetű alu padló nem hajlik, nem rugózik, nem nyöszörög, a tető sem izeg-mozog, még szélben is csak a ponyva mozdul, a szerkezet masszívan áll. A kitámasztó teleszkópok pont megfelelő erősségűek a nyitáshoz és kényelmesek a csukáshoz, nem kell rácsimpaszkodni, csak kis türelem kell, hogy a levegő kiszoruljon. Amikor nyitva van, a teleszkópokat reteszelni lehet egy alumínium rápattintós betéttel . Ez nyilván a biztonságot szolgálja, de amíg nincs nagy vihar, nem kell.
A masszívság nem a véletlen műve. A zsanérok, a padló, a rögzítés mind egyediben gyártott cuccok, nem a szupermarketből vásárolt univerzális csetreszek, hanem minőségi alkatrészek. Mindenhol forgácsolt alumínium, rozsdamentes acél, az egész igazán minőségi benyomást kelt. Külön kiemelném a két oldalsó zárat, ami teljesen egyedi, rozsdamentes lemezből formázott és biztonsági kulccsal működik. Nem én szeretnék lenni, aki elveszíti ezt a kulcsot, mert tuti le kell fúrni az egész zárat, nem hiszem, hogy pótolható.
Négyszemélyesnek mondják, szerintem inkább két gyerek két felnőtt, de három személynek tényleg luxus tágasságról beszélünk úgy, hogy a magunk mellé rakott lámpát, telefont nem fogjuk éjjel magunk alá gyűrni. Csatlakoztatható hozzá elősátor, kisebb, ami leginkább csak eső ellen és árnyékolásnak jó, vagy nagyobb, ami már földig ér, és asztal befér székekkel.
Akkor minden oké, tetszik, fáradjunk a kasszához. Elöljáróban tudnunk kell, hogy ezek a tetősátrak nem olcsók. Általában mindenki a normál, főleg sportáruházakban kapható sátrakkal hasonlítja össze, de ez egy másik kávéház. Mint amikor azt mondják, hogy hány hotelszobát lehet bérelni a lakóautó árán, vagy milyen frankó csillagászati távcsövet vehetett volna az űrturista az utazása árán. Ezen lépjünk is túl, aki így gondolkodik, az nem a célközönség része, nem is lesz soha. A tetősátor a sátrazás hangulatát emeli másik szintre, szó szerint. Ezt senki nem adja olcsón, az iKamper pedig ezek között az egyik legjobb minőség.
Ezekkel tisztában vagyunk, azzal is, hogy a konkurensek a hasonló kategóriát bőven félmillió fölött mérik, a 979 ezer forintos alapár mégis kicsit arcul csapott. Ehhez még a cipőtartó 17 ezer, és már majdnem ott vagyunk a milliónál. A nagy elősátor 192 ezer, viszont akkor már tényleg egy fullos sátor apartmanunk van, ami minőségi és tartós, és az egyik legnagyobb hasonló rendszerű sátor a piacon.
Az nyilvánvaló, hogy itthon nem lesz érte sorbanállás, azonban az eladhatóság rég nem kérdés, mert a Mr. Soon Park biznisze elég jól szalad, a piac elhelyezte az iKampert a konkurensek között.
Outdoor tartalmak a Totalcaron
- Az igazi élményautó
- Bár konyha nem jár hozzá, de azért el lehet benne lakni bárhol.
- Apróság a múltból
- Elképesztő, milyen kis területen tud ellakni az ember

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Olajdoktor
10 ezer kilométer alatt 2 liter olaj fogy, másikkal jobb lenne?
Eszi az 5W40-et a kétliteres szívó benzines. Jobban járnék egy 10W40-nel?
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
