Közelebb a csillagokhoz

Bemutató: iKamper SkyCamp tetősátor

2018.10.21. 08:00 Módosítva: 2018.10.21. 08:00

A nyáron négyszer aludtam sátorban, ebből háromszor sötétben állítottuk fel. Nincs ezzel baj, ha a haverok welcome drinkje még nem kezd hatni, vagy ha nincs nagy szél vagy eső. A rögzítés, a hely kiválasztása mindig problémás, még a két másodperces kidobós vackoknál is. Ne legyen ferde, egyenetlen, ne legyen hangyaboly, kutyaszar.

Számos problémára tökéletes megoldás a tetősátor, pláne ha olyan profi, mint az iKamper sátra. Annak ellenére, hogy folyamatosan próbálok tájékozódni a témakörben, az iKamper számomra teljesen ismeretlen volt. Ha tetősátor, akkor beugrik a korábban már tesztelt sátor , meg persze a Maggiolina, ami az egyik legismertebb a piacon, meg pár egyéb, de az iKamper nem. Pedig érdekes sztori, mert egy koreai figura, akinek a neve Soon Park (!) megelégelte, hogy a kapható tetősátrak nem felelnek meg az ő igényeinek, és hiányzik belőlük pár fícsör, ami neki nagyon fontos. Megtervezte a sajátját, gyártót is keresett hozzá.

Kapcsolódó
Most ugrik a majom a vízbe

Most ugrik a majom a vízbe

És mi majd jól ki is fogjuk onnan. Vízbe vágjuk a fejszénket és a Mazdát, irány a Felvidék és a vadkemping!

A történet hasonló a magyar ioCamperhez, csak nagyobb piacon hamarabb gyümölcsbe fordult a virág. De a furcsa nevű koreai feltaláló, amatőr gitáros mérnök maximalizmusa hasonló, ő is a legjobbat akarta megcsinálni, megalkotta az iKampert. Érdemes beleolvasni a honlapjukba, kedves történetek vannak ott, és elmondják a sátor pontos születését, természetesen dicsekedve a Red Dot és egyéb díjjakkal, amiket időközben megkaptak.

Kapcsolódó
ioCamper, a magyar motorhome

ioCamper, a magyar motorhome

Örök vita a kempingesek között, hogy a lakóautó vagy a lakókocsi a jobb, esetleg valami minimál koncepciós átalakított kisbusz, esetleg tetősátorral. Itt a válasz.

A tesztelt sátor a SkyCamp modell, 72 kg-os alapban, létrával, kiegészítőkkel és a belső matraccal, tehát fullra szerelve, elősátor nélkül. A felszerelése gyakorlatilag minden kereszttartóra lehetséges, mi konkrétan egy olcsó hipermarketes keresztlécre és a Golf 5-ös gyári tetőtartójára szereltük.

A felrakás minimum kettő embert igényel, de inkább azt mondanám, négyet, nem a tömege, hanem a rossz fogása miatt. Amikor aztán fent van, az univerzális bilincsekkel biztosan és jól rögzíthető. Vigyázni kell a pozicionálásra, mert a kombi autóknál a csomagtér kinyitásakor az üveg és a sátor ház összeütközhet, nyilván az üveg fogja a rövidebben húzni, nem a méhsejt szerkezetű alumínium sátoralap, vagy az üvegszálas erősítésű, extra masszív fedél.

A sátor oldalra nyílik, a lépcső kihúzásával lehet az első (oldalsó) felét lenyitni. Az egész nagyon egyszerű és magától értetődő, nem kell semmit tanulmányozni, nézegetni, valóban egy perc az egész.

A belseje steppelt borítást kapott, a kemény fedél oldaláról plusz szigetelést is, tehát ha ügyesen parkolunk, a nap nem melegíti fel annyira, vagy ha pont ez a cél, jobban tartja a meleget.

Az ablakok nem csak sötétítőt, de szúnyoghálót is kaptak, külön szuper a tetőablak, ami a kinyitott sátornál pont felülre kerül. Ez is közrejátszik abban, hogy nagyon jó érzés a sátorban lenni. A térérzet is megvan, nem érezzük magunkat beszorítva. Egyrészt a steppelt szövet minőségi érzete, másrészt a jó minőségű, kis torzítású ablakok, harmadrészt, de nem utolsósorban a masszivitása és a mérete.

Az egész nagyon masszív: ha bent mozog az ember, a méhsejt szerkezetű alu padló nem hajlik, nem rugózik, nem nyöszörög, a tető sem izeg-mozog, még szélben is csak a ponyva mozdul, a szerkezet masszívan áll. A kitámasztó teleszkópok pont megfelelő erősségűek a nyitáshoz és kényelmesek a csukáshoz, nem kell rácsimpaszkodni, csak kis türelem kell, hogy a levegő kiszoruljon. Amikor nyitva van, a teleszkópokat reteszelni lehet egy alumínium rápattintós betéttel . Ez nyilván a biztonságot szolgálja, de amíg nincs nagy vihar, nem kell.

A masszívság nem a véletlen műve. A zsanérok, a padló, a rögzítés mind egyediben gyártott cuccok, nem a szupermarketből vásárolt univerzális csetreszek, hanem minőségi alkatrészek. Mindenhol forgácsolt alumínium, rozsdamentes acél, az egész igazán minőségi benyomást kelt. Külön kiemelném a két oldalsó zárat, ami teljesen egyedi, rozsdamentes lemezből formázott és biztonsági kulccsal működik. Nem én szeretnék lenni, aki elveszíti ezt a kulcsot, mert tuti le kell fúrni az egész zárat, nem hiszem, hogy pótolható.

Négyszemélyesnek mondják, szerintem inkább két gyerek két felnőtt, de három személynek tényleg luxus tágasságról beszélünk úgy, hogy a magunk mellé rakott lámpát, telefont nem fogjuk éjjel magunk alá gyűrni. Csatlakoztatható hozzá elősátor, kisebb, ami leginkább csak eső ellen és árnyékolásnak jó, vagy nagyobb, ami már földig ér, és asztal befér székekkel.

Akkor minden oké, tetszik, fáradjunk a kasszához. Elöljáróban tudnunk kell, hogy ezek a tetősátrak nem olcsók. Általában mindenki a normál, főleg sportáruházakban kapható sátrakkal hasonlítja össze, de ez egy másik kávéház. Mint amikor azt mondják, hogy hány hotelszobát lehet bérelni a lakóautó árán, vagy milyen frankó csillagászati távcsövet vehetett volna az űrturista az utazása árán. Ezen lépjünk is túl, aki így gondolkodik, az nem a célközönség része, nem is lesz soha. A tetősátor a sátrazás hangulatát emeli másik szintre, szó szerint. Ezt senki nem adja olcsón, az iKamper pedig ezek között az egyik legjobb minőség.

Ezekkel tisztában vagyunk, azzal is, hogy a konkurensek a hasonló kategóriát bőven félmillió fölött mérik, a 979 ezer forintos alapár mégis kicsit arcul csapott. Ehhez még a cipőtartó 17 ezer, és már majdnem ott vagyunk a milliónál. A nagy elősátor 192 ezer, viszont akkor már tényleg egy fullos sátor apartmanunk van, ami minőségi és tartós, és az egyik legnagyobb hasonló rendszerű sátor a piacon.

Az nyilvánvaló, hogy itthon nem lesz érte sorbanállás, azonban az eladhatóság rég nem kérdés, mert a Mr. Soon Park biznisze elég jól szalad, a piac elhelyezte az iKampert a konkurensek között.

Outdoor tartalmak a Totalcaron

Az igazi élményautó
Bár konyha nem jár hozzá, de azért el lehet benne lakni bárhol.
Apróság a múltból
Elképesztő, milyen kis területen tud ellakni az ember

Az oldalról ajánljuk

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
  • Közélet

Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!

Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.

március 26., 06:00
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
  • Hírek

Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései

Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E

március 25., 17:54
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
10 ezer kilométer alatt 2 liter olaj fogy, másikkal jobb lenne?
  • Olajdoktor

10 ezer kilométer alatt 2 liter olaj fogy, másikkal jobb lenne?

Eszi az 5W40-et a kétliteres szívó benzines. Jobban járnék egy 10W40-nel?

27 perce
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
  • Technika

A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral

Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.

március 25., 16:52
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
  • Hírek

Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat

Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.

március 25., 16:13
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
  • Hírek

Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!

A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.

március 26., 15:03
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
  • Hírek

Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t

Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.

március 25., 07:10
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
  • Hírek

Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen

Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.

március 25., 07:58
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
  • Hírek

Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele

Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.

március 25., 06:00
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
  • Hírek

A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben

A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.

március 25., 17:19
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
  • Hírek

Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen

A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.

március 25., 11:54
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
  • Hírek

Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél

A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.

március 25., 11:44
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
  • Hírek

Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal

Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.

március 25., 14:24
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
  • Hírek

Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral

Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.

március 25., 15:12
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
  • Hírek

H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford

Jó vagy felesleges ötlet?

március 25., 13:07
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
  • Hírek

Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról

A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.

március 25., 14:16
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
  • Hírek

F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének

Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.

március 25., 10:20
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
  • Hírek

BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában

Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.

március 25., 09:27
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58
Hyundai Insteroid 2025
  • Hírek

Hyundai Insteroid 2025

március 25., 11:33