A XX. Parkoló Parádé díjazottjai

2018.05.31. 18:42 Módosítva: 2018.05.31. 18:43

Vasárnap hajnal, 4:37. Hideg verejtékben ébredek az ágyban. A díjazós poszt! A díjazós posztot elfelejtettem megírni!

Ezért csodálatos dolog igazgatónak lenni, mert az ember csak a szégyentől kell hogy féljen, nem a felettesi retorziótól. A XX. PP-re kitaláltunk egy csomó díjazható kategóriát. Ki is hirdettük. De a menetrendet hozzá, azt bezzeg nem, mert az ügyvezetőnek fontos egyéb pánikolni- szerveznivalói voltak, illetve ennyi esze van. Még jó, hogy megvenni a mókás díjakat a távoli, egzotikus Lengyelországban, az még ment.

Nem lett volna semmi vész, ha az Önkényes Zsűri másik tagja, Csikós „Írtamegykönyvet Zsolt nem vállalta volna, hogy tömpévé dedikálja jobb kezét az 5 órás rendezvény során, így nem ért rá folyton velem bóklászni a járművek közt. És mire hosszas exkuzálás után koraeste végre elszakadt egy órácskára a rajongóktól, hogy végigszaladjon velem a mezőnyön, már lappadt a telt ház, és egy csomó csodáról lemaradt. De semmi vész! A Parkoló Parádé amúgy sem kíván az eltenyészszemlésedés sötét útjára lépni, és a díjak nem komolyak, csak arra vannak, hogy okozzanak egy kis örömet azoknak, akiket amúgy odahaza csak simán őrültnek tartanak. Szóval következzenek kedvenceink azok közül, akik olyan lelkesen bandáztak, hogy még hat után is kint lógtak velünk.

„Messziről jött ember azt mond, amit akar”

...díjat kap az igazoltan legmesszebbről érkező látogató (az elbírálás egyetlen feltétele az instára kirakott aznapi fotó egy helységnévtáblával vagy egyértelműen azonosítható objektummal, #TCPP20 és #parkoloparade hesteggel. Aznapi Népszabadság, Magyar Nemzet, Wall Street Journal vagy Index-címlapot kézben tartani előny). Íme, gratulálunk werner876-nak, akinek Szabadkára utazik a hatalmas távolságon elkopó gumiabroncsot szimbolizáló díja.

Daniel Werner (@werner876) által megosztott bejegyzés,

„Tündökletes Szent Krómlökhárító”

..díjjal tünteti ki Csikós Zsolt a számára bármiért legkedvesebb veteránautót. Nos, itt nem mentek könnyen a dolgok. Én fonnyadtra sírtam magam egy órával korábban egy Honda S600 roadsteren. Az autót Csík már vezette is, és mindent tud, amiért valamit díjazni érdemes: történelmileg fontos (az egyik első Honda autó), technikailag különleges (eszeveszetten forgó, közel 100 Le/literes motor, tokozott láncos hajtás), zseniálisan jófej tulaj (csak úgy odaadja az autóját kipróbálni egy idegennek, PP-re jár lábon, messziről), de mire a hivatalos portyára indultunk, már hazaindult.

Volt csinos Skoda, Ezeröcsi, Corvette C3, világjáró W108-as Merci tökéletes akcesszoárokkal, és egy csomó egyéb finomság, de aztán, hát, szóval megláttuk ezt az Alfa Giulia Supert. Ami egyszerűen pazar. A harákoló, ordító, visszahörgő, dupla weberes DOHC motor. A kiállása. A bele. Ahogy ömlik belőle az olcsó olasz férfiparfüm és az ólmozott benzin szaga. Mármint képletesen. És, mint mondtam, ez nem tenyésszemle. Nem restaurálás-minőséget, eredetiséget vagy vételárat néztünk, hanem a pulzusunkra tett ujjbeggyel figyeltük, hogy mennyire kéne. Ez az Alfa, ez nagyon kellett volna mindkettőnknek.

Zsolt most vett egy GT Juniort a 33-asa mellé, akkora Alfa-bérenc, hogy Sergio Marchionne díszdobozban küldi neki a korrupciós színarany négylevelű lóherét minden családi ünnepre, de így se az Alfa kapta az első veterándíjunkat, hanem egy olyan autó, melynek Tündökletes Szent Krómlökhárítója úgy simul a pazar kasztnijára, ahogy a finom szájkontúr fut a rúzsozott ajkak körül. Az Opel GT a vagányság és az aranyosság szaloncukorkája, és miközben technikatörténetileg nem egy S600, sportosságra sem egy Alfa, de nézz az oldalra hemperegve kinyíló szemeibe, és mondd bele, hogy nem ő nyert. Mi nem bírtuk, ő nyert.

„A Luca széke-díj Hangyászszőrrel ékesített aranyfokozata”

díjat ad Karotta a legreménytelenebb, legmunkaigényesebb projektautóra, ígértük. Itt aztán nagy volt a gond. Mert ugye eléggé jelentős projekt egy faros Ikarus. Projekt egy kívánatosan átépített Kawasaki. Egyáltalán nem látszik elsőre, mekkora projekt egy kompresszoros IS200, pedig az, és milyen eszeveszetten jó lehet! Életem egyik nagy megélendő dilemmája volna összepróbálni az Altezza RS-sel, hátha valamelyik az új kedvenc japán sportszedánom.

Eleve mekkora hülyeség már projektdíjat adni, amikor a projekt valójában nem is a gépkocsi vasában, hanem a tulajdonos elméjében érhető tetten. De mi adunk, és méghozzá majdnem ennek a csodálatos Ladának, amiért nagyon odavoltunk mindketten.

Nem is tudom, hol kezdjem. A legfontosabb a mindent átható általános jó ízlés, a mértékletesség. És a pazar, finom részletek. Az egyedileg gyártott, ékszerszerű, sosevolt márkajelzés. A kézműves rejtett tolatólámpa/macskaszem. Andrásnak még arról is bizonyítéka van, hogy szinte minden PP-n ott volt eddig, és azt adja az ég, hogy eljöjjön az összes többire is, és követhessük az apró lépéseket a soha el nem érhető célig.

Aztán nagyon, nagyon, nagyon közel voltunk a díjosztáshoz emellett a parádés Trabant Universal mellett, ami, ne szerénykedjünk, egy kaliforniai shooting brake álom. Az installáció átgondoltsága, gazdagsága is lenyűgöző, a tekercsrugótacskó már magában is díjat érdemelne.

De az történt, hogy (mit fog ezért kapni a veteránklubban szegény) OT-s Zsolti végzetesen belebolondult egy rommá épített Kacsába. Egy Kacsába, aminek a bokszermotorja csonka leömlőkön át köhög a vakvilágba, az ablakmosótartálya tequilásüveg, és - nem mintha józan számítás szerint bárkinek bármekkora esélye lenne egy balesetet túlélni egy 2CV-ban - az utasok feje felett Damoklész kardjaként egy igazi rozsdás szekerece lóg. Eshetne még szó a rézszín, steppelt kárpitról, a kézműves fapadokról, de mindegy. Ez a Kacsa nem autó (mondjuk mai fogalmaink szerint sose volt az), hanem lakossági művészet. És egyértelműen projekt. Én a Trabihoz húztam, Csík viszont határozottan a Kacsát választotta, aztán ellentmondást nem tűrően visszarohant dedikálni, amivel lezárta a vitát. Tényleg, neked megvan már a könyve?

„Jézus, de kéne”

díjat ad a szerkesztőség kollektíve annak a járműnek, amit a legnehezebb szívvel enged csak haza kívánatossága okán. Talán mondtam már, hogy az a Honda S600, az nekem kéne. És hiába vallottam be a minap Stump Bandinak, hogy én kisfiúnak érzem magam a Porsche 911 GT3 RS-hez, de ettől még az ide kihozott, 500 km-t ha futott példányt pokolian, perzselőn kívántam. Kevés autót tudok, ami élőben ennyivel elevenebben szól az emberhez. Képen is menő, de mellette állva minden hűtőnyílásán ömlik belőle a funkcionális kegyetlenség.

Ha már kisfiúság, én a Nissan GTR-hez is kisfiú vagyok. Ettől még meghoznám azt az áldozatot, hogy hazavigyem innen, hogy aztán féljek tőle és magamtól. Az utóbbi időben nagyon kívánom az első generációs Audi TT-t, óriási future classic, főleg az a néhány, ahol a tulaj elszabotálta a kötelező visszahívás során tönkretenni a tökéletes formát a felháborító spoilerrel.

Jöhetne a turbós MX-5, istenem, nagyon hazavinném a Lotus Esprit Turbót, ha már turbó, illetve a Lotus Omegát is, viccből, és ezt az Elise 2-t, amit még Amerikából ismerek, aminél semmivel nem jobb menni. És a faros Ikarus, napfénytetős kispók, sárga lámpás Ezerötös, a Giulia Super. A fantasztikus, inkább hihetetlen, japán piacos, hétüléses, Mercedes E36 T AMG W124, melynek hátranéző hátsó pótülése kedvéért érdemes lenne átszerelni a hátsó ablaktörlőt belülre. A Parkoló Parádé különösen kíméletlen, minden sorból kéne egy csomó autó. De díjat csak egynek lehet adni.

Ha valamire, erre nem számítottam. A „Jézus, de kéne díjat” ugyanis teljes egyetértésben egy nem kirívóan drága, nem kiugróan gyors, nem egzotikus származású és nem is kalandosan öreg autónak adtuk. Megláttuk a Csikóssal ezt a BMW Z3 kupét, és egyszerre szakadt ki belőlünk, hogy mennyire rohadtul szeretnénk, szerettünk volna egy ilyet. Nem szükségképpen az őrült, M3-motoros M-Coupét. Nem is feltétlenül a háromliterest. Hanem például ezt itt, ni.

Sokak szerint a legjobb, legvidámabb vezetési élményű BMW, ami valaha létezett. A legenda az, hogy túlórázó mérnökök partizánakciója, akik szerint a roadster puha lett és komolytalan, és a rendes dinamika kedvéért megoldották, hogy a tetővel 2,7-szer merevebb legyen a kasztni. Ezek fontos és jópofa dolgok, de nem ez a lényeg. A lényeg, hogy a Z3 Coupé karikatúraságának minden vonala azt üzeni, hogy ezt arra csinálták, hogy menni jó legyen. Az utolsó analóg sportautó-generáció tagja, ami még nem helyetted kíván vezetni, csak segít élvezni, amit te szeretsz. Ráadásul ellenállhatatlanul aranyos, semmi hivalkodás nincs benne, és tökéletes autóbuzi-személyiségteszt: ha bárki kiröhögi vagy lenézi, egyből tudod róla, hogy az illető fogalmatlan pojáca.

Én átlagosan háromévente görcsöt kapok, hogy muszáj vennem egyet, aztán mindig emlékeztetem magam, hogy nem lehet több kétszemélyes autóm. De bevallom, soha nem hittem volna, hogy szerkesztőségünk COTY-tagja, az állólámpások felkent papja, a függőcsapszeg-zsírzás evangelistája ugynazzal a kisfiús ugribugrisággal rajong egy sikertelen, félreértett BMW-ért, mint én. Ha bármivel hazamehettem volna, úgy, hogy az enyém, tényleg az enyém, én használhatom, tankolhatom, moshatom, szerelhetem, verethetem, gumicserélhetem, pályanapozhatom, paskolhatom a fura, huplis fenekét a ház előtt, akkor ez a Z3 Coupé lett volna volna az.

Ezek hát a 20. Parkoló Parádé díjazottjai. Legközelebb kicsit tudományosabbra szervezzük a szemlét - nem azért, mert komoly, hanem hogy senki se maradjon ki a mókából. Nagyon köszi, hogy ilyen sokan vagytok, akik szeretitek annyira ezeket a fura, kipusztuló gépeket, hogy ennyire jókat tudunk együtt bandázni körülöttük. PP legközelebb kora ősszel várható, addig mindenkinek kellemes kánikulai lerohadásokat kívánunk. (Utóbbihoz mindig legyen egy palack ásványvíz es az új Csikós-könyv a kesztyűtartóban, hadd váljék a trélervárás minden perce ajándékká.)

Feladat: ha te vagy a Kacsa vagy az Opel GT tulajdonosa, vagy ismered, írj ránk légyszi. Ünnepélyesen eljuttatnánk hozzád a díjat, egyszersmind szerveznénk egy rendes, alapos fotózást az autódnak. Mert az igazi ajándék nem a szobrocska, hanem a mellé csomagolt halhatatlanság.

Az oldalról ajánljuk

Új RS Skoda érkezik
  • Hírek

Új RS Skoda érkezik

Jövő héten mondanak el minden részletet róla.

március 29., 10:10
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
  • Hírek

Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról

Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.

március 29., 14:36
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
  • Közélet

5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára

Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.

március 29., 09:18
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
  • Hírek

A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja

Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.

március 29., 12:28
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
  • Gumidoktor

Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?

Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?

március 29., 11:27
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
  • Hírek

Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”

A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.

tegnap, 17:14
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
  • Hírek

Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok

Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.

március 29., 13:30
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyében
  • Tesztek

Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.

Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.

március 29., 15:38
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
  • Hírek

Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n

A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.

március 29., 08:23
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
  • Hírek

Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében

Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.

március 30., 08:47
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
  • Közélet

Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!

Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.

március 30., 06:37
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
  • Hírek

Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert

A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.

március 30., 06:43
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Honda Passport daru-teszt
  • Hírek

Honda Passport daru-teszt

március 29., 13:20
Porsche 911 S/T Oneman
  • Hírek

Porsche 911 S/T Oneman

március 29., 08:13
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14