A Parizerkirály versenyautói
Amikor egy dízel Octaviával előzöl meg egy Lotus versenyautót a Hungaroring célegyenesében, elgondolkozol rajta, hogy ez tényleg megtörténik-e, vagy az átkozott Mátrixban van valami hiba, és mindjárt a nyakadba ugrik egy csapat napszemüveges ügynök. Ügynökök sehol, de a Lotus visszaelőz és eltűnik az egyes kanyarban, mögötted a Williamsben meg a brit Parizerkirály nyom egy padlógázt, és ordító motorral elhúz a másik oldalon. Ez a valóság, még ha elég hihetetlen is, de videós bizonyítékunk van rá.

Amitől nálunk az embernek leszakad az arca, az az angoloknál kis túlzással semmi különös, szinte a napi rutin része. Ott sokkal kevésbé megy eseményszámba, ha valaki összeakad egy maréknyi veterán Formula-1-es versenyautóval. Igaz, szerintem a briteknél több F1-es csapat van, mint ahány aktív vadászrepülőt a magyar légierőnél találunk (asszem a két lezuhant Gripent is belevehetjük). Ha meg a levitézlett versenyautókat üzemeltető és azokkal veterán versenyeken rajthoz álló csapatokat is hozzászámoljuk, nagyjából a teljes magyar hadsereg létszámát, és technikai hátterét is meghaladó számot kapunk. Ha Hende Csaba fiai akkora büdzséből gazdálkodhatnának, amennyiből az összes modern és veterán F1-es csapat egy évig működik, már saját fejlesztésű lopakodó vadászunk is lehetne.
A brit WDK Motorsport három kamionnal érkezett, két napra beköltöztek a Hungaroringre, és teszteltek, edzettek. Nem volt nagy dobra verve a dolog, én is tök véletlenül futottam bele a társaságba, a WSR utolsó napján érkeztek, és a poros parkolóban támasztották le a kamionjaikat, amíg a Renault-s csapatok elhagyják a terepet. A legnagyobb kedvességgel engedték mindenkinek, hogy fotózzák a kocsikat, bár nagy tömeg nem volt, keveseknek tűnt fel, hogy az egyik autón ott virít James Hunt neve is.
Pár évvel ezelőtt talán nekem sem mondott volna sokat, de a Rush (magyar címe: Hajsza a győzelemért) megjelenése óta a világnak a kevésbé Formula-1 rajongó és negyven-ötven évesnél fiatalabb fele is tudja, ki volt Hunt. És ezt az autót is ismeri, hiszen konkrétan ebben a kocsiban nyerte meg az 1976-os világbajnokságot, és ez a versenyautó szerepelt a filmben is. Ez a motorsport történeti ereklye egy amerikai gyűjtő tulajdonában van, ő is versenyez vele.
A másik guruló dohányreklám a Lotus 77, amelyik szintén szerepelt a filmben. Ez a fekete-arany, JPS logós dizájn az egyik legmarkánsabb, ami valaha versenyautón szerepelt, az egyik nagy kedvencem. Arra emlékszem, hogy még óvodás lehettem, mikor apám egy ilyennek a képével tapétázta ki a klotyó falát, beleégett az agyamba a csillogó fekete, szárnyas autó képe.
A kétnapos gyakorlás és tesztelés alatt kinek van pofája kérdezősködéssel, tartalomgyártással rabolni a drága pályaidőt, hiszen nem azért utaztattak ide felszerelést, csapatot és méregdrága autókat, hogy a beállítások finomítása helyett kiselőadást tartsanak az autókról, meséljenek a történetükről. De mit csináljak, ha ilyen autók koptatják a slickeket a Hungaroringen, és nem készítünk mozgóképet róluk, talán sosem lesz még egyszer lehetőségünk rá. És a Formula-1 rajongó totalcar olvasók élve koncolnak fel. Ezt pedig a WDK motorsportnál sem vették volna a szívükre, úgyhogy két autóval is megmutatták, hol lakik a britek Úristene.
Azt hiszem, soha életemben nem leszek ennél közelebb száguldó veterán F1-eshez, térdre is borultam előttük, amiért hallhattam az üvöltő Cosworth DFV-ket - ma már semmi nem szól úgy, ahogy ezek a V8-ak szóltak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
