Ahogy nézegettem a csöppséget, egyre az járt a fejemben, hogy én ilyen picike autóval nem mernék gyorsan menni. Aztán megláttam az első féket és hátrébb léptem még egyet. A fék teljesen az utcai változat. A tárcsa nagyobb ugyan, de a féknyeregben összesen egy dugattyú található. Ismerik azt a ráhúzós fajtát, ami kis csapokon keresztül húzza a másik oldali pofákat a tárcsára (egyébként meg ilyen a modern úszónyerges rendszer). Na, ebben ilyen van. Én most rakattam fel négydugattyús nyergeket a kocsimra, Gyugyó barátom meg nyolcdugattyúsokat vett a Mercijére. Erre itt az utcai egydugós. Hihetetlen.
Ferkó viszont azt mondta, a fékre sosem volt panasza. Teljesen elégedett vele. Hiszek neki, meg hát mégiscsak bajnokok lettek ilyen fékkel, annyira rossz nem lehet. Gyorsan körbefotóztam, aztán kiálltunk vele a napra, hogy legyenek világosabb képek is. Közben végeláthatatlan sztorizásba fogtunk. Tavaly Esztergomban mekkorát esett az akárki, aztán hallottad-e, hogy a Szabó Gergő kocsiját miért nem vették át most… stb., stb., stb. Ezeket nem mesélem el.
De azt igen, hogy szponzorkérdésben ugyanabban a cipőben járnak ők is, mint minden versenyző. Itt ez az egyedi autó, amilyen se közel se távol nem szerepel raliban. Portugáliában, meg még valahol van pályán kupasorozatuk, de raliban nem nagyon. És akkor ők beleáldoznak sok lóvét, hogy egy ilyennel menjenek. Eredményeikkel jócskán népszerűsítik a márkát, és se az importőr, se egy márkakereskedő nem áll melléjük, hogy támogassa őket. Pedig tuti profitálhatnak belőle, hiszen a ralivébén sem csak buliból mennek a gyári csapatok. Állítólag kimutatható a vásárlási kedv növekedése, ha eredményes egy márka. De hát Magyarország kis piac, tudjuk.
Aztán egyszer csak azt kérdi Ferkó, megyünk-e egyet a kocsival. Felcsillant szemem. Persze. De látom, hogy rossz oldalra ül, a kormány mögé. Mondtam is neki, hogy üljön át a másik ülésbe, de csak nevetett. Na, ma is elmarad a vezetési élmény. A dízel, automata Jeep semmit sem nyújtott, erre vártam egész nap. Meg már tegnap is. Mindegy. Fordultunk néhány kézifékeset, meg gyorsítottunk kicsit. Zsíros volt ám így is. A motor villámgyorsan felpörög - állítólag 6-7 ezernél feljebb felesleges forgatni -, és a nyitott kipufogóból áradó öblös hang mellett igazi versenyhangulata van.
Kemény rugózás, ugye, belül a szokásos full fapad, csörög-zörög és eközben nem érezni a sebességet. 1300 köbcenti, 135 lóerő, 140 Nm. Nem sok, de a kis bódéhoz bőven elég. A sportcuccok miatt az utcaihoz képest teljesen más a karakterisztikája. A hátsó nyomtáv pogácsákkal kicsit szélesebbre van véve, így nem csóválja a hátulját, csak ha már nagyon muszáj. Kanyarsebesség rulez.
És nagyjából ennyi. Megbeszéltük, hogy emilben kapok néhány racing fotót, és már búcsúztunk is. Vissza a Jeepbe, és irány Dunaföldvár, hogy meglátogassuk Szözsi haverját, Mickey Rourke-ot. Igazából nem ez a neve, csak én neveztem el így, mert nagyon hasonlít rá. A benzinkúton találkoztunk, ahol megint elfogyott pár cigi, meg vettem egy üveg zöld teát is. Aztán úgy elpofáztuk az időt, hogy utolért minket a meteorológia által beígért, nyugatról érkező vihar.
Húztunk vissza Pest felé ezerrel a Jeeppel. Alighogy az M6-ra értünk, éjszakai sötétség borult ránk, inkább barna volt, mint fekete. Fantasztikus látvány. A környező szántóföldekről felkapott föld és homok keringett a levegőben, minden elsötétedett. Eső sehol. Aztán olyan 50 kilcsivel feljebb megjött az is. Hatalmas zuhéban értünk haza.
Milyen jó a Yarisnak - gondoltam este elalvás előtt. Bent pihen a garázsban, várja a következő futamot. Sőt, milyen jó Ferkónak, hogy működik a kocsija… az enyém talán sose fog már…

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
