Ahogy nézegettem a csöppséget, egyre az járt a fejemben, hogy én ilyen picike autóval nem mernék gyorsan menni. Aztán megláttam az első féket és hátrébb léptem még egyet. A fék teljesen az utcai változat. A tárcsa nagyobb ugyan, de a féknyeregben összesen egy dugattyú található. Ismerik azt a ráhúzós fajtát, ami kis csapokon keresztül húzza a másik oldali pofákat a tárcsára (egyébként meg ilyen a modern úszónyerges rendszer). Na, ebben ilyen van. Én most rakattam fel négydugattyús nyergeket a kocsimra, Gyugyó barátom meg nyolcdugattyúsokat vett a Mercijére. Erre itt az utcai egydugós. Hihetetlen.
Ferkó viszont azt mondta, a fékre sosem volt panasza. Teljesen elégedett vele. Hiszek neki, meg hát mégiscsak bajnokok lettek ilyen fékkel, annyira rossz nem lehet. Gyorsan körbefotóztam, aztán kiálltunk vele a napra, hogy legyenek világosabb képek is. Közben végeláthatatlan sztorizásba fogtunk. Tavaly Esztergomban mekkorát esett az akárki, aztán hallottad-e, hogy a Szabó Gergő kocsiját miért nem vették át most… stb., stb., stb. Ezeket nem mesélem el.
De azt igen, hogy szponzorkérdésben ugyanabban a cipőben járnak ők is, mint minden versenyző. Itt ez az egyedi autó, amilyen se közel se távol nem szerepel raliban. Portugáliában, meg még valahol van pályán kupasorozatuk, de raliban nem nagyon. És akkor ők beleáldoznak sok lóvét, hogy egy ilyennel menjenek. Eredményeikkel jócskán népszerűsítik a márkát, és se az importőr, se egy márkakereskedő nem áll melléjük, hogy támogassa őket. Pedig tuti profitálhatnak belőle, hiszen a ralivébén sem csak buliból mennek a gyári csapatok. Állítólag kimutatható a vásárlási kedv növekedése, ha eredményes egy márka. De hát Magyarország kis piac, tudjuk.
Aztán egyszer csak azt kérdi Ferkó, megyünk-e egyet a kocsival. Felcsillant szemem. Persze. De látom, hogy rossz oldalra ül, a kormány mögé. Mondtam is neki, hogy üljön át a másik ülésbe, de csak nevetett. Na, ma is elmarad a vezetési élmény. A dízel, automata Jeep semmit sem nyújtott, erre vártam egész nap. Meg már tegnap is. Mindegy. Fordultunk néhány kézifékeset, meg gyorsítottunk kicsit. Zsíros volt ám így is. A motor villámgyorsan felpörög - állítólag 6-7 ezernél feljebb felesleges forgatni -, és a nyitott kipufogóból áradó öblös hang mellett igazi versenyhangulata van.
Kemény rugózás, ugye, belül a szokásos full fapad, csörög-zörög és eközben nem érezni a sebességet. 1300 köbcenti, 135 lóerő, 140 Nm. Nem sok, de a kis bódéhoz bőven elég. A sportcuccok miatt az utcaihoz képest teljesen más a karakterisztikája. A hátsó nyomtáv pogácsákkal kicsit szélesebbre van véve, így nem csóválja a hátulját, csak ha már nagyon muszáj. Kanyarsebesség rulez.
És nagyjából ennyi. Megbeszéltük, hogy emilben kapok néhány racing fotót, és már búcsúztunk is. Vissza a Jeepbe, és irány Dunaföldvár, hogy meglátogassuk Szözsi haverját, Mickey Rourke-ot. Igazából nem ez a neve, csak én neveztem el így, mert nagyon hasonlít rá. A benzinkúton találkoztunk, ahol megint elfogyott pár cigi, meg vettem egy üveg zöld teát is. Aztán úgy elpofáztuk az időt, hogy utolért minket a meteorológia által beígért, nyugatról érkező vihar.
Húztunk vissza Pest felé ezerrel a Jeeppel. Alighogy az M6-ra értünk, éjszakai sötétség borult ránk, inkább barna volt, mint fekete. Fantasztikus látvány. A környező szántóföldekről felkapott föld és homok keringett a levegőben, minden elsötétedett. Eső sehol. Aztán olyan 50 kilcsivel feljebb megjött az is. Hatalmas zuhéban értünk haza.
Milyen jó a Yarisnak - gondoltam este elalvás előtt. Bent pihen a garázsban, várja a következő futamot. Sőt, milyen jó Ferkónak, hogy működik a kocsija… az enyém talán sose fog már…

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
