Roki horror show

2006.08.30. 10:46

– Tegyük fel, hogy van pénzed autóra, és az átalakítás is sikeresen lezajlott. Ezután már minden könnyedén megy?
Gábor:
– Én az első héten rögtön lementem Olaszországba, nagyon élveztem, de azt nem mondanám, hogy minden könnyedén ment. Volt például olyan benzinkút, ahol két lépcsőn is fel kellett volna mennem, hogy autópálya-matricát vegyek, inkább kihagytam. Aztán levelezgettem hónapokig az autópálya-kezelővel, míg végre nagy nehezen elengedték a bírságot.

– Sajnos ma már SMS-ben is lehet matricát venni, jól kitoltak velünk! – tette hozzá János nevetve.

– Az emberek türelmesebbek, ha látják a kék matricát?
János:
– Nem használunk matricát. Nekem régen volt, de egyfolytában dudáltak. Ma már legfeljebb azt gondolják, itt ez a paraszt a BMW-vel, de nem látják, hogy mozgássérült vagyok. Egyébként ugyanúgy közlekedünk, mint bárki más, szóval nem tartjuk fel a forgalmat.
– Mi a helyzet a parkolással?
Erre a kérdésre mindkét fiú szája ironikus mosolyra húzódott, rögtön láttam, darázsfészekbe nyúltam.
János:
– Szörnyű történeteink vannak. Egy mozgássérült barátom elé például bevágott egy bálnamerci, mikor le akart parkolni a neki fenntartott helyre. Udvariasan megkérte a Merci kopasz, kigyúrt sofőrjét, hogy álljon arrébb, mire az kikiabált az ablakon: „Mé', bazd meg, te rokkant vagy?” „Igen, bazd meg, rokkant vagyok” – válaszolt hasonló stílusban, mire a mercis egy szolid ja, bocs után odébbállt. Rengeteg a hasonló szituáció.

Gábor:
– A hipermarketeknél a legrosszabb helyzet. Szinte mindig állnak a helyünkön. Az emberek egyáltalán nem tartják tiszteletben a táblát, és a rendőrök sem foglalkoznak ezzel. Engem egyszer megfenyegetett egy srác, hogy lerúgja a tükrömet, amikor megkértem, hogy adja át nekem a helyét. Mondtam, hogy szerintem ez elég fura helyzet, a mozgássérültek ugyanis nem szoktak tükröket lerugdosni, mivel nem mozog a lábuk. Erre megfenyegetett, hogy széttöri a gerincem, és akkor majd tényleg tolószékbe kerülök. Mondtam, hogy ezzel már elkésett, mire nagy nehezen kapcsolt, és el is állt a kocsival.

János:
– Az is sokszor problémát okoz, hogy ránk állnak. Ha túl közel vannak a vezetőoldali ajtóhoz, nem tudunk odamenni a székkel, és nem tudunk beszállni. Ezért ha lehet, mindig úgy állunk meg, hogy csak a fal legyen balról, igaz, ilyenkor meg az a baj, hogy túl sok helyet foglalunk az autóval, mivel a kényelmes ki-be szálláshoz kábé másfél méterre van szükség.

Gábor:
– Parkolás szempontjából a Westendben a legjobb a helyzet. Itt elkerített parkolót tartanak fenn, mindig van hely. Igaz, néha itt is előfordul, hogy a legújabb A8-as, S-Merci meg 7-es BMW áll egymás mellett, nyilván van köztük olyan is, aki jogtalanul birtokolja a mozgássérült igazolványát. Egyébként rólam is hitte már azt a rendőr, hogy nem vagyok igazi roki, sőt olyan is volt, aki azt hitte, el akarom lopni a saját autómat.

A beszélgetés után még megcsodáltam a tolószékeiket. Mindkettő modern, igazi csúcstechnológiával készült, úgynevezett aktív szék, tényleg jól néznek ki. Az aktív székeket olyan mozgássérülteknek találták ki, akik nemcsak otthon közlekednek, hanem jönnek-mennek a világban.

A tolószékek között is van Merci meg FIAT, csak másképp hívják őket. Van terepjáró meg sport kivitel, sőt versenytolószék is. Gábor egy Küschall márkájú székkel érkezett, amelyre átszerelte a szénszálas műanyag könyöklőt egy Otto Bock székről, azt már nem használja. Ennek az ára újonnan 5-600 ezer forint körül van. Gábor azt mondta, autóra fordítva ez nagyjából egy 325-ös kupé BMW-nek felel meg. A váza alumínium, a tömege körülbelül 10 kiló. Könnyen csukható és nyitható, nagyon kevés helyet foglal, ezért szereti.

Mozgássérülteknek fenntartott helyen

János Ti Lite széke még ennél is vagányabb. Ennek az ára körülbelül másfél millió forint, és amikor kértem, fordítsák le nekem autóra, hogy én is megértsem, gondolkodás nélkül, nevetve mondták: Ferrari. A titánvázas szék mindössze 5-6 kilót nyom, és egy pillanat alatt úgy szét lehet szedni, mint valami legót. János elmondta, hogy bár nincs rajta lengéscsillapítás, a titán annyira jól elvezeti a rezgéseket, hogy még macskakövön sem válik kényelmetlenné. További nagy előnye, hogy jól variálható a – mondjuk így – futóműve és a háttámlája, valamint könnyen kezelhető és jól fordul.

Egy alap, tb-támogatásra is kapható úgynevezett szobai szék ára körülbelül 80 000 Ft, tömege úgy 20 kilogramm. Széles, nehézkes, bonyolult összecsukni, és még csukva is rengeteg helyet foglal, vagyis a rosszabb anyagi helyzetben lévő mozgássérülteknek egy-egy nagyobb autóval bíró nagyobb darab férfi segítségére van szükségük, ha el akarják hagyni a lakhelyüket. Ne nehezítsék hát meg az életüket! Az ég szerelmére, NE ÁLLJANAK A HELYÜKRE! A nevükben is köszönjük.

Bevetés a csepeli Tescóban, olvasói levél

Hali!

Szerencsére nem vagyok mozgássérült, de mivel az egyik fiam születése óta csak a jobb szemével lát (már 27 éves és nagyszerűen vezet), így úgy érzem kissé bele tudom érezni magam a mozgáskorlátozottak problémájába. Engem rendszeresen felháborít, amikor egy-egy bunkó nem veszi figyelembe a táblát. Sopronban lakom, itt rendszeresen előfordul, hogy osztrák rendszámú autóval beállnak a parkolóba, amikor szóváteszem, néhány esetben kiderül, hogy annyira osztrák mint Te meg én.
Igazából hiányolom a rendőrség beavatkozását, nem tesznek semmit, pedig ezt még könnyebb lenne bizonyítani, mint azt, hogy én 90 és féllel megyek az országúton. arról nem is beszélve, hogy aki ennyire semmibe veszi a szabályokat, az -borítékolom- a többi szabályt sem tartja be.

Jut eszembe miért is ellenőrizné a rendőr, hogy ki parkol számára tiltott helyen, mikor a mellékelt kép sem példaértékű.

Balesetmentes jó utat mindenkinek.

Üdv: Jóska

Az oldalról ajánljuk

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

1 órája
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09