Szolgálunk és szívatunk. Is.

2005.12.07. 07:44

Igazoltatás közben, ha a rendőr kéri, le kell halkítanunk a zenét. Cserébe köteles tisztelegni, ha egyenruhában van. Ha akarjuk, közösen rögzíthetjük a tényállást.

Megesett valaki mással

Néhány hete egy barátom 30 éves Merci buszával szállítottam hűtőszekrényt. Hosszú volt a nap, de estefelé, amikor már csak a busz visszaadása volt hátra, kiderült, hogy a kalandok csak most kezdődnek. A legutolsó kanyar, amit a Mercivel kellett volna megtennem - hogy behajtsak a telepre ahol leparkolnám -, egy sima derékszögű bal. Egészen pontosan főútvonalról kell balra egy utcácskába befordulni. Szokás szerint nagy röhögések közepette haladtunk - alkalmi rakodómmal -, amikor az elég széles sáv belső oldalára húzódtam, az utcához közeledve. Aztán tükör, látom szemből pont van hely, megint tükör, és már húzom is a kormányt balra. Ebben a pillantban hatalmas csattanás, látom, hogy a busznak egészen az elejénél egy Passat hátulja van már, és a Merci bal első sarkával a Passat jobb hátsó ajtaját löktem meg. Az kicsit keresztbe fordult, a hátulja oldalt csúszva felszaladt a járdára, majd onnan lefordulva keresztben állt meg az úttesten. Szerencsére szemből nem jött semmi...

Én leparkoltam, kiszálltam, és kiszálltak a Passatból is ketten. Két egyenruhás rendőr, a szokásos mellénnyel a bőrkabáton. A Passat az egyikük autója volt, és nagyon siránkozott a járda által eltört felnin, a kifordult hátsó futómővön, meg persze a karosszériasérülésen is. Közben odajött hozzánk egy idősebb úr a feleségével és az unokájával, és nagy hangon mondta, hogy ő mindent látott, a Passat legalább 100-zal jött. Megadja az adatait is, ha kell, ő tanúskodik, mert így nem lehet közlekedni, még "nekik" sem, mivel nem használtak megkülönböztető jelzést (amit nem is tudtak volna, mivel civil autóról van szó). A rendőr ezután kérte, hogy kezdjuk kitölteni a "kék-sárgát" (első hiba!). Én töltöttem az egyik oldalt, ő közben kereket cserélt a Passaton. A vége felé haladva, odajött hozzám, és mondta, hogy írjam oda alulra, hogy elismerem, hogy az én hibám.

Ezt kicsit furcsállottam, mivel szerintem kereszteződésben nem illik előzni, és gondoltam, még a véletlenül akadt tanúm általi előnyt is kihasználnám, ha lehet. Mondtam, neki, hogy szerintem nem én vagyok a hibás. Erre mondta, hogy ő nemcsak engem előzött, hanem az egész sort, és nekem kellett volna a tükörből figyelnem, és egyébként is főútvonalon lehet kereszteződésben előzni. Ettől még mindig nem ijedtem meg. Azt mondta, akkor kihívja a helyszínelőket (második hiba!). Elment rádiózni. Eközben mondta a haver, akié a busz, hogy ne kekeckedjek, mert ezután minden sarkon meg fogják állítani az elég feltünő buszt, és az nem hiányzik neki. Nekem úgy sem lesz semmi bajom, ismerjem el, és menjünk vacsizni.

Ekkor érkeztek meg a kerületi rendőrök, akiket a balesetes rendőr hívott. Kérdezik, mi történt. Elmeséltem. Mondja, hogy tiszta sor, én vagyok a hibás, mert kétszer kell tükörbe nézni kanyarodás előtt, és én biztos nem néztem. Mondom neki, lehet, hogy a haverja olyan gyorsan jött, hogy a két nézés között ért elém. Azt mondja, hogy ilyenre nem lehet hivatkozni, amire én azt feleltem, hogy arra sem, hogy én szerinte nem kétszer néztem tükörbe. Azt mondta, neki mindegy, megírja a feljelentést (harmadik hiba, bár ennek a rendőrnek még csak az első... ekkor). Azt válaszoltam, hogy ne fáradjon, mindennek ellenére elismerem, hogy én hibáztam, a miértet persze nem kötöttem az orrára. Azt mondta, akkor rendben, ők el is mennek, írjuk meg a "kék-sárgát" (második hiba a részéről, összesen a negyedik rendőri hiba). Én befejeztem a kitöltést, és odavittem a lapot a balesetes rendőrnek, aki azzal fogadott mosolygva, hogy "mi van, nem hitted el, hogy kihívom őket?". Nem feleltem.

Ezután felgyorsultak az események. Elkezdte kitölteni az ő oldalát, a kötelező biztosítás részéhez érve azt mondta, hogy nincs nála az igazolás, majd később felhív, és találkozunk valahol, és majd akkor beírjuk, de neki most sietnie kéne, mert szolgálatban van. Én még a telefonszámomat is megadtam neki, hogy segítsem a gyors ügymenetet. Aztán csörgött a telefonja, és a beszélgetés után egyre idegesebb lett, és már nem is sietett annyira. Közben befutott még két rendőrautó. Aztán félrevonult még többet telefonálni. A társa, aki vele az autóban ült, elmondta, hogy ők egy másik kerületben vannak szolgálatban, és még csak nem is lenne szabad itt lenniük. Ami nem derült volna ki, ha nem szólnak be rádión helyszínelőket kérni, de ezt a rádiózást meghallotta a főnökük is, és rájuk szólt, hogy ne mozduljanak sehova, mert ő is idejön.

Gondolom, ő azonnal levágta, hogy a két delikvens miért is siethetett annyira, hogy baleset történt, és még azt is elfelejtették, hogy ha szolgálatban levő rendőr balesetet szenved, akkor minden egyéb körülménytől függetlenül KÖTELEZŐ a központi helyszínelőket hívni. Ezt persze nekem is csak a végén mondták el, de nekem nem is kéne ezt tudnom, ugye. Tehát a "kék-sárga" eleve felejtő. Szóba sem kerülhetett volna. Aztán meg a direkt nekem hívott ijesztgetőknek sem volt sok keresnivalójuk az ügyben...

Megvártuk tehát a fehér öves fehér sapkásokat. Megszondáztattak mindkettőnket (ezt is kötelező), és az általuk adott iratokat kellett kitölteni, a "kék-sárga" ment a kukába. Mikor végeztünk, kérdezte tőlem az egyikük, hogy tudom-e mi van a Passat biztosításával? Mondtam, hogy annyit tudok, hogy nincs nála. "Nem nincs nála, hanem nincs" - válaszolta. "És még az üvegei is sötétek" - mutattam a fullra fóliázott üvegekre, engem persze rögtön kivégeznének egy sima utcai igazoltatásnál, ha ilyen lenne az autómon. Ez persze csak vicc volt, de amit a fehér öves mondott utána az már nem annyira. "Jobb lett volna, ha csöndben megegyeztek... mindent el lehetett volna intézni simán. Mindenkinek van ismerőse... egy visszadátumozott biztosítás, és kész. Mindenki jól járt volna, de már nem lehet... túl sokan tudnak erről a balesetről..."

Ekkor jutott eszembe tűzoltó barátom, aki mesélte, hogy neki sincs kötelező biztostása, sőt át sem szokta iratni az autóit. "Minek?" - kérdi. "Ha megállítanak, kiadom a BM-igazolványom, és már köszönnek is el, jó utat kívánva." Ennyi, szerintem nem kell magyarázni semmit. Én hibáztam, ugye.

Az igazoltatásról

Magyarországon a rendőrök és az úrvezetők közötti viszony nem teljesen felhőtlen. A sorozatos igazoltatások, az intézkedő rendőrök által alkalmazott tiszteletlen hangnem sok autósnak okoznak kellemetlenséget. A szocializmusnak tagadhatatlan érdemei vannak napjaink moráljának kialakulásában.

Az igazoltatás nálunk civilizáltabb országokban nemcsak hogy nem divat, de nem is nagyon létezik. Ha elmeséljük angol barátainknak, hogy a rendőrök rendre megállítanak minket, hogy elkérjék az iratainkat, először öt percig sírnak a nevetéstől, majd - amikor belátják, hogy a valósággal néznek farkasszemet - értetlenkedve csóválják a fejüket, hiszen ők csak szabad akaratukból adják ki személyes adataikat, ha érdekük fűződik hozzá.

A száraz tények:

Az igazoltatással és a helytelen rendőri viselkedéssel kapcsolatos jogi kérdéseinkre, ezúttal is Jámbor István rendőr alezredes, az ORFK Közlekedésbiztonsági Osztályának munkatársa válaszolt. Jámbor úr nehezményezte a sok korrupcióval kapcsolatos kérdést, ami rossz színben tüntetheti fel a szervet, pedig szerinte az eljárás alá vont személyek is sokszor hibáztathatók, ha valami nem úgy történik, ahogy kéne. Az alezredes úr elismerte, hogy a rendőrök nem minden esetben viselkednek úgy, mint a földre szállt angyalok, de álláspontja szerint az állampolgárok is sokszor ludasak egy-egy rossz szituáció kialakulásában.

Az alezredes úr szerint a rendőrség morálja az állampolgárokét tükrözi, sem jobb, sem rosszabb annál, hiszen a rendőrök is ugyanabban a közegben nevelkedtek. Egy egyenruhával nem lehet egy csapásra megváltoztatni azt, ami 25 év alatt alakult ki egy emberben, így egy rendőr pont annyira precíz és jogkövető, mint a társadalom.

- Mit írat alá velem a rendőr, ha az igazoltatáskor szabálysértésem elismerem, és mi történik akkor, ha nem ismerem el?

- Az eljáró rendőr nem kényszerítheti az állampolgárt, hogy bármit is aláírjon. Mindazonáltal helyszíni bírság kiszabásánál a szabálysértőnek alá kell írnia, hogy a szabálysértést elismeri, a büntetést elfogadja, különben a rendőrnek szabálysértési feljelentést kell tennie. A nyomtatvány hátulján fel van tüntetve, hogy a bírságot 30 napon belül be kell fizetni, ellenkező esetben a pénzbírságot akár közérdekű munkára vagy elzárásra is lehet változtatni.

Ha mégis feljelentésre kerül sor, a rendőr a 11/2000-es belügyminiszteri rendelet szerint nyilatkoztathatja a szabálysértőt anyagi helyzetéről, hogy a kiszabandó bírság személyre szabott legyen. A nyilatkozatot természetesen nem kötelező kitölteni.

- Miért nem vesz fel jegyzőkönyvet a rendőr a szabálysértésről, miért derülhet ki utólag, hogy a szabálysértőt olyannal is vádolják, amiről a helyszínen szó sem volt?

- Szabálysértési ügyekben az a gyakorlat, hogy a rendőr által készített jelentésből indulnak ki, jegyzőkönyvet sokszor ennél sokkal komolyabb bűnesetekben sem vesznek fel. A rendőrt nem kötelezi törvény, hogy a szabálysértő szeme láttára, a szabálysértővel együtt rögzítse a tényállást, de az autó vezetőjének természetesen joga van hozzá, hogy leírja álláspontját, és ezt a rendőrtől is elvárhatja. A szabálysértési feljelentésből a szabálysértő csak akkor kérhet másolatot, amikor az eljárás már folyamatban van. Persze nem mindenki számára az egyenes a legjobb út, hiszen van, aki ködösíteni akar, hogy végül jobban jöjjön ki az ügyből.

- Hogyan lesz a pénzbírságból közérdekű munka, illetve elzárás?

- Ez automatikus folyamat, amibe a szabálysértőnek nincs beleszólása. Ha valaki nem fizeti meg a bírságot, először megpróbálják letiltani a fizetéséből. Ha ez valamiért nem sikerül, akkor az adóhatóság próbálja meg behajtani a pénzt, ami esetleg azzal is járhat, hogy ingóságot foglalnak le. Csak ezek után nyilatkoztatják az állampolgárt, hajlandó -e közérdekű munkát vállalni. Ha igent mond, és a jegyző tud adni munkát, napi 5000 Ft-ot ledolgozhat. Ha éppen nincs munka, akkor az eljárás megrekedhet ezen a ponton, de elképzelhető, hogy elzárásra változtatják a büntetést.

Ha valaki nem hajlandó dolgozni sem, akkor jövedelmétől függően napi 1000-3000 Ft-onként elzárással válthatja ki pénzbüntetését. Az az általános gyakorlat, hogy hasonló ügyekben a büntetés mértékét úgy állapítják meg, hogy szegény és gazdag ember egyaránt öt nap elzárással válthassa ki, így nem feltétlenül jár jobban valaki, aki egynapi elzárással 3000 Ft büntetést válthat ki.

- Mennyit keres egy közlekedési rendőr?

- A rendőrök fizetése a mindenkori köztisztviselői illetményi alaphoz igazodik. Ez jelenleg 35 ezer Ft, ez a rendőr fizetésének az alapja. Ezt a rendőr beosztása, rendfokozata szerint felszorozzák, ehhez jöhet még az éjszakai pótlék meg néhány ezer forint, ha autót is vezet, így egy kezdő közlekedési rendőr körülbelül bruttó 90-100 ezer Ft-ot keres. Utcai rendőr 3,6-nál nagyobb szorzót nem kaphat, azt is csak 10 év után, ha emellett főtörzszászlós, az további 0,44-os szorzót jelent, ha még vezet is, meg sokat éjszakázik, akkor a fizetése elérheti a 150-160 ezer Ft-ot. Ennél többet utcán szolgáló rendőr nemigen kereshet.

- Mennyi feljelentés érkezik jogszerűtlenül eljáró rendőrök ellen?

- Nincs erről összesített statisztika.

- Hogyan szankcionálják, ha a rendőr telefonált, megkülönböztető jelzés nélkül cikázott a forgalomban, vagy rendszeresen tiszteletlenül beszélt az igazoltatásokon?

- A panaszokat annak a rendőri szervnek kell kivizsgálnia, amelyhez a rendőr tartozik. A helyi rendőrkapitánynak vagy a megyei rendőrfőkapitánynak van fegyelmi jogköre, ők döntenek a vétkező rendőr sorsa felől.

- Nincs olyan, hogy egy rendőr ellen sok panasz érkezik, és ezért indítanak eljárást vele szemben. Minden esetet egyenként vizsgálnak ki, és figyelembe vehetik, hogy sok vagy rendszeres a panasz egy rendőrre. A rendőröket sokkal szigorúban bírálják fegyelmi jogkörrel rendelkező feletteseik, mint a civileket. A kihágás mértékétől függően részesülhetnek feddésben, figyelmeztetésben, de pénzbírságot is kaphatnak, lefokozhatják őket, és a szolgálati viszonyukat is megszüntethetik - utóbbi közlekedési ügyekben nem jellemző.

- Mit tehet az autós, ha problémája van az intézkedő rendőrrel?

- Ha valaki sérelmezi a vele szemben folytatott eljárást, 8 napon belül bejelentést tehet a kapitánynak vagy a megyei főkapitánynak, attól függően, hogy a rendőr hová tartozik. A bejelentést szóban és írásban egyaránt megteheti, az írásbeli bejelentés formája nem kötött. A kapitánynak ezt 15 napon belül el kell bírálnia, és határozatot kell hoznia az esetről. A határozat ellen van jogorvoslati lehetőség, és a fellebbezés után az ügy egy szinttel feljebb kerül. Ha még ezután is elégedetlen a sértett, megtámadhatja a másodfokú döntést, és az ügy a bíróság elé kerül. Az intézkedő rendőr egyébként nem kerül a bíróság elé, a tárgyaláson csak a felperes és a másodfokú döntést meghozó rendőri szerv képviselője van jelen.

- Miről ismerem meg a rendőrt? Van az igazoltatásnak forgatókönyve?

- Ha a rendőr egyenruhában van, az egyenruha és a jelvény igazolja őt. Ha az ellenőrzött személy kéri, hogy mutassa meg a jelvényszámát, mert az valamiért nem látható, akkor az intézkedés után a rendőr köteles azt felmutatni, de hangsúlyozom, mindezt csak az intézkedés befejezése után köteles megtenni.

A szolgálati igazolványát a rendőr nem köteles megmutatni. Ha nincs egyenruhában, akkor szóban közölnie kell, hogy rendőr, majd meg kell mutatnia az igazolványát, csak ezután kezdheti meg a munkát. Természetesen szélsőséges esetben, ha például a rendőr életét, testi épségét veszély fenyegeti, vagy ha az intézkedés eredményessége forog kockán, akkor nem fog az igazolványával bíbelődni, egyszerűen közli, hogy rendőr, és azonnal intézkedik.

A szolgálati szabályzat előírja, hogy az igazoltatás megkezdése előtt a rendőr köteles a napszaknak megfelelően köszönni, és a polgárt neméhez, korához illően megszólítani. Ha egyenruhában van, tisztelegnie is kell. Végül közölnie kell azt is, hogy mi a tervezett intézkedés. Magától értetődő, hogy minden rendőrnek illedelmesen, udvariasan kell viselkednie. Ahhoz, hogy ez így is legyen, sokban hozzájárulhatnak az állampolgárok, amennyiben ők is normális hangnemben kommunikálnak.

Az igazoltatás alanyának is törvény írja elő, hogyan viselkedjen. "A jogszabályi előírások végrehajtását szolgáló rendőri intézkedésnek mindenki köteles magát alávetni, és a rendőr utasításának engedelmeskedni. A rendőri intézkedés során annak jogszerűsége nem vonható kétségbe, kivéve, ha a jogszerűtlenség mérlegelés nélkül, kétséget kizáróan megállapítható." Az igazoltatás alatt tehát azt kell tenni, amit a rendőr mond, vagyis oda kell adni neki a papírokat, le kell halkítani a zenét a kocsiban, ha épp arra kér. Mindemellett úgy gondolom, ha az állampolgár tisztelettel beszél a rendőrrel, azzal sok kellemetlenségtől megkímélheti magát.

Az arányosság követelménye miatt a rendőri intézkedés nem okozhat olyan hátrányt, amely nyilvánvalóan nem áll arányban az intézkedés céljával, tehát egy egyszerű igazoltatásnál a rendőr nem alkalmazhat erőszakot, nem vihet el valakit bilincsben vérvételre, ha nem tanúsít ellenállást, vagy nem húzhatja a procedúrát egy óráig, ha nem talál semmilyen problémát.

Az oldalról ajánljuk

Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
  • Hírek

Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme

A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.

április 24., 10:36
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
  • Események

Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!

Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.

2 órája
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
  • Hírek

Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt

Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.

április 24., 13:58
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
  • Hírek

Három kamion ütközött az M15-ös autópályán

A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.

április 24., 06:53
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
  • Hírek

Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha

Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.

április 24., 06:04
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
  • Hírek

Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség

Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.

április 24., 12:11
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
  • Hírek

Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne

A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.

április 24., 11:35
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
  • Hírek

Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát

Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.

április 24., 13:44
Jófejségből mentenek életet
  • Égéstér

Jófejségből mentenek életet

A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.

április 24., 14:47
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
  • Hírek

165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene

Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.

április 23., 05:59
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?
  • Közélet

Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett

Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.

április 25., 06:06
Elon Musk visszafordul
  • Hírek

Elon Musk visszafordul

Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.

április 23., 07:32
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitem
  • Tesztek

Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS

Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.

április 24., 16:35
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
  • Gumidoktor

Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?

A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?

április 23., 06:00
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
  • Hírek

Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat

Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.

április 24., 06:04
Te mernél ilyen helyen parkolni?
  • Közélet

Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?

Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.

április 24., 06:04
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
  • Hírek

Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag

Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.

április 23., 15:47
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
  • Hírek

Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták

Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.

április 23., 16:10
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
  • Hírek

42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t

A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.

április 23., 09:21
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
  • Hírek

Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)

A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.

április 23., 12:29
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
  • Hírek

Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát

Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?

április 23., 09:55
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
  • Hírek

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.

április 23., 11:17
Ezt a kompótot már érdemes eltenni
  • Tesztek

Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998

Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.

április 23., 19:00
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
  • Hírek

A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni

A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.

április 23., 13:58
Nyírségi O.J.
  • Hírek

Nyírségi O.J.

április 24., 13:51
Lexus ES bemutató - 2026-os modell
  • Hírek

Lexus ES bemutató - 2026-os modell

április 23., 20:41
Mercedes Steer By Wire
  • Hírek

Mercedes Steer By Wire

április 24., 15:21
Érdekes Skyline-ok - Második rész
  • Szerelem

Érdekes Skyline-ok - Második rész

április 24., 21:23
AUDI E5 - 2025
  • Hírek

AUDI E5 - 2025

április 23., 10:38
AUDI E5 - 2025 Ákos
  • Hírek

AUDI E5 - 2025 Ákos

április 23., 10:47