A viccesebb autógyárak néha csinálnak ilyesmit: meghívnak egy rakat újságírót úgy, hogy nem árulják el, miről lesz szó. Ezek általában olyan bejelentések, amelyekért az ember egy lépést se tenne. Hátha mégis eljönnek sokan. Mondjuk egy facelift, két új krómcsíkkal, és hasonlók.
Megint egy titokzatos e-mail. Meghívjuk Önt egy eseményre, amelyen úgymond „a Citroën történetének új fejezete kezdődik”. Az ilyen dumát már nem veszi be az ember annyi pofára esés után.
A menetrend a szokásos. Találkozó, reptér, repülő, Párizsban újabb reptér, busz. A busz célba veszi a Concorde La Fayette szállodát, amely kicsit kopott kívülről, kicsit szürke, de impozáns és jól mutatja, milyennek képzelték a jövőt a hetvenes években a franciák. Nem messze tőlünk a Bois de Boulogne, azaz a Boulogne-i erdő, a transzszexuális és hagyományos prostitúció központja; a másik irányban pedig a legalább ennyi látogatót vonzó diadalív.
A szálloda 137 méter magas, a tetején lévő antennával pedig 190 – ha a Défense negyed felhőkarcolóit nem számítjuk, ez a város harmadik legmagasabb épülete, amelyben 950 szoba van. Ebből körülbelül 350-et vettek ki a külföldi újságírók számára. A szálloda menedzsmentje szerintem drukkol, hogy a Peugeot is megújuljon, és aztán a Renault is… elvégre nehéz időket élünk.
A szobám a 24. emeleten van, azon az oldalon, ahonnan a Sacré Coeur látszik a távolban. Rohanni kell, öltöny felugrik… és ekkor a nap sugarai a felhők közötti lyukon át megvilágítják a híres székesegyház környékét. Dögöljek meg, inkább elkések, de lefotózom! Legalább lett egy értékes képem is.
Időugrás, autóbusszal. A Champs Elysées-n vagyunk, az öltönyös csürhe a mozi előtt téblábol. Nem szabad eltéveszteni a bejáratot, rögtön a mozitól jobbra a Lido ajtaja, balra meg egy Mercedes-szalon. Nem vacak, ahogy egyik autószalon sem Párizs legfőbb sugárútján, van ilyenje a Citroënnek is, csak kicsit odébb, a negyvenkettes szám alatt. Egy a lényeg, középen kell bemenni, szigorúan a moziba.
Spanyol, kínai, francia, angol, orosz és magyar nyelvű Citroën-reklámok peregnek, amíg megtelik a terem. Legalább tízszer láttuk mindegyiket, transzformer korcsolyázik, táncol, satöbbi. És minden körben Sebastien Loeb is megszerezte aktuális vb-címét, újra és újra.
Majd elkezdődik a húszperces krimi, amely egész estét betöltőnek tűnik. A cselekménye annyira blőd, hogy nem részletezném. Egy Citroën-szalonban játszódik, ahonnan ellopják azt az autót, amelyet a sztori szerint Loeb mutatna be másnap a nagyérdeműnek. Mivel az összes említésre érdemes szereplőt felsoroltam, tessék kreatívan kitalálni, hogy ki a tettes. Ja, és az egészet úgy, hogy Loeb egy szót sem szólt, dramaturgiailag. Vagy ha szólt, akkor éppen járatták a C4 WRC motorját a háttérben, és elnyomta, mit mond. Kár, mert ha olyan zseniális színész, mint amilyen pilóta… vagy talán mégsem?
Villany föl, sajtós belibben, beszéd. Természetesen a filmben látott kereskedés már a Citroën új arculatát mutatta, az új logóval, amelynek – minő meglepetés! – ívesre hajlottak a szárai. És lecserélik a levélpapírt, névjegyeket, mindent, az új weblap Magyarországon aznap éjfélkor élesült. Állítólag egy ideje már ment rajta a visszaszámlálás, de nekem spéci nem tűnt föl, pedig párszor elnéztem oda adatokért. Szerintem a hazai közönség kibírta volna másnap reggel hatig, sőt, akár hétig is új embléma nélkül. Meg az új, „Créative Technologie” márkaidentitás nélkül is.
Kiderül az is, hogy a kereskedések teljesen átalakulnak, átlátszóak lesznek, a műhely jól elkülönül, satöbbi. A lényeg, hogy a kereskedőknek valószínűleg a zsebükbe kell nyúlniuk, sőt, kedvességre, gyorsaságra, pontosságra kell kényszeríteniük alkalmazottaikat: a szalonban például 3 percen belül szóba állnak majd az emberrel, a végén meg megköszönik az érdeklődést, kikísérik és elköszönnek tőle. Szóval, minden téren komolyak lesznek a változások.
Igaz, nem egyik pillanatról a másikra, nyolcezer értékesítési ponton. Szép is lenne. És új használtautó-brand is lesz, Citroën Select néven, bevizsgált autókkal, hétéves korig akár kiterjesztett garanciával, hogy a bizalmat erősítsék. Továbbá külön szekció foglalkozik majd a flottaügyfelekkel, Citroën Business néven.
Aztán felcsendül a válság szó, már más szájából, aki előadja, hogy a „mindig nagyobbat” elv a múlté, az embereknek inkább jobb cuccok kellenek majd. Pont olyan prémium izék, mint amilyen a Citroën nemesebbik DS sorozata lesz. Ennek első tagja villant fel a filmben, mint ellopott autó. Ez az autó egyébként a DS Inside tanulmány , amely a 2010-re ígért DS3 jelű Citroën formáit vetíti előre. Később jön a DS4, DS5 is – miközben a C1-2-3-4-stb. vonulat is megmarad.
Tehát a Cápa feltámasztásából csupán a DS név újraélesztése volt igaz, de itt maximum a marketing lesz forradalmi. Első lépésként megmagyarázzák, hogy a DS már nem a Déesse szóval (=istennő, déesz-nek ejtendő) játszadozás, hanem a Different Spirit (más szellem) angol szavak rövidítése. André Citroën pedig forog a sírjában.
Vetítés vége. A csürhe újra az utcán, ahonnan a párizsi BKV buszai szállítják a népet a Gabriel szálloda halljába. Ezt csak nálunk számítana szégyenteljes eseménynek, ott elég jók a buszok.
Ekkor még hátravolt az est java. Lapozzon, meg fog lepődni!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
