Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Bár a Forma 1-es Kínai Nagydíj végül a vártnál kicsit unalmasabban alakult, a futam utáni történések bőséggel szolgáltattak izgalmat. A soron következő versenyt ráadásul a legendás suzukai versenypályán rendezik, amelynek egymásba fűződő, tempós kanyarkombinációi a versenyzőket és az autókat egyaránt próbára teszik. Lássuk az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdéseit!

- Hivatalos név: Formula 1 Lenovo Japanese Grand Prix 2025
- Helyszín: Suzuka International Racing Course
- Pálya hossza: 5807 méter
- Verseny hossza: 53 kör, 307,471 kilométer
- Sprinthétvége: Nem
- Várható időjárás: Péntek: napos, 15 fok; Szombat: felhős, 15 fok; Vasárnap: felhős, 19 fok (10% esély az esőre)
Menetrend:
- Péntek: 04:30 - 1. szabadedzés; 08:00 - 2. szabadedzés
- Szombat: 04:30 - 3. szabadedzés; 08:00 - Időmérő
- Vasárnap: 07:00 - Futam
Sikerülhet Tsunodának az, ami Ricciardo óta senkinek?
Bármennyire szigorúan is bánik a Red Bull az újonc pilótáival, és bármennyire gyengén is indult a szezon Liam Lawson számára, az új-zélandi pilóta két futam után való menesztése így is megdöbbentette az F1-es közvélemény nagy részét. Ezek után kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
Az ötödik F1-es szezonját teljesítő japánnak egy olyan szerepkörben kellene megállnia helyét, amelybe Daniel Ricciardo óta mindenkinek beletört a bicskája. A Red Bull ugyanis a mosolygós ausztrál 2019-as eligazolása óta egyszerűen képtelen megfelelő csapattársat találni Max Verstappen mellé. Sem az azóta kiváló versenyzővé érett Alexander Albon és Pierre Gasly, sem a rutinos Sergio Perez nem tudta hosszútávon hozni az elvárt minimumot.
A fenti tendencia Tsunoda számára is vészjósló lehet, főleg Perez legutóbbi nyilatkozatának fényében. "Hirtelen az emberek felismerték, mennyire nehéz vezetni az autót. Amikor csatlakoztam a Red Bullhoz, olyan remek pilóták szenvedtek náluk, mint Alex [Albon] és Pierre [Gasly]. Fantasztikus versenyzők, mégis szenvedtek. Számomra egyszerű volt [a probléma]: az autóból elég nehéz kihozni a 100 százalékot, és magabiztosságot szerezni. Azokról a dolgokról, amikkel küzdöttem, még Adrian [Newey] is beszélt." - nyilatkozta a mexikói a Formula1.comnak.
Az előzmények tehát nem jósolnak fényes jövőt Tsunoda Red Bull-os karrierjének, azonban tény, hogy a japán négy szezonon keresztül edződött a Red Bull kiscsapatánál, nagyrészt levetkőzte az újoncokra jellemző hibáit, jelenleg pedig talán élete formájában van. Ezek után ha ő sem válik be Max Verstappen csapattársaként, a Red Bullnak lesz min elgondolkodnia.
Ráérez végre Sainz a Williamsre?
Bár a Carlos Sainz első williamses szezonja közel sem indult olyan rosszul, mint Liam Lawson Red Bull-os bemutatkozása, a spanyol versenyző így sem lehet elégedett. Csapattársa, Alexander Albon eddig mindkét versenyhétvégén jobban teljesített nála, Sainz pedig maga sem tagadja, hogy elégedetlen.
"Egész nap szenvedtem az egyensúllyal. Mindkét szakasz elég nehéz volt. A sprintkvalifikáció alatt is gondjaink voltak, beleértve egy furcsa érzést az ülésnél, aminek utánajárunk. De összességében minden oda vezethető vissza, hogy nem érzem magam otthonosan az autóban." - nyilatkozta a spanyol a Kína Nagydíj hétvégéjén.
Sainz vártnál gyengébb szereplése miatt még olyan pletykák is felmerültek, hogy az ő autója nem egyezik meg teljesen a csapattársáéval, de ezt James Vowles csapatfőnök kategorikusan cáfolta. Mindenesetre a Williamsnek és a spanyolnak mielőbb rá kell jönnie a problémák gyökerére, ebben pedig a Japán Nagydíjnak is fontos szerepe lesz.
