Így szívatja az autósokat a magyar közigazgatás
Az eredeti terv az volt, hogy összegyűjtjük a tavalyi év autós szívatásait, és a cikkeket, melyekben ezekkel foglalkoztunk, csakhogy közben rájöttünk, hogy semmi sem változott. Ezek a kicseszések idén is folytatódnak, ahogy az idegbeteg gyorshajtások, a biztosítók próbálkozásai, vagy a tuning autósok vegzálása is. Szóval tegyétek el a bicskátokat, ki ne nyíljon a zsebetekben, és kellemes olvasást. Ha pedig történetetek van, küldjétek el és a legjobbakkal foglalkozunk.
- Arra már tavasszal rávilágítottunk, hogy Magyarország az enyhe gyorshajtások mekkája. Senki sem lepődött meg, hogy a szabályozás sem hagyhatja figyelmen kívül a valóságot. A helyzet azóta minimálisan szigorodott ugyan, de komoly fellépés nem történt ellene.
- Sőt! Tavaly óta azt is tudhatjátok, hogy a traffizó rendőrökre vissza is lehet "lőni". Ilyen környezetben azon sem lepődik meg senki, ha a megkülönböztető jelzések illegális használata esetén sem olyan szigorú a hatósági fellépés, mint gondolnánk.
- A nyár elején azt is megtudhattátok, hogy az ún. "értékcsökkenés" minden károsult autósnak jár, csak jó magyar szokás szerint nem mindnek jut. Mi azért készítettünk nektek egy gyakorlati útmutatót arra az esetre, ha mégsem hagynátok szó nélkül a dolgot.
- Közben az is kiderült, hogy az NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság) már évek óta megszűnt, de attól még nem állt le a tuningautósok állami üldözése. Ráadásul a karhatalom újabb szívatást készít elő a tunerjóskáknak, az élesedés 2024-re várható.
- A tilosban parkolás körüli anomáliákat sem hagytuk szó nélkül, szerettek is minket a bíróságon nagyon, a zuglói parkolási cég különösen! Az ombudsmanról pedig megtudhattátok, hogy nem sok mindenkit érdekel a véleménye annak ellenére, hogy igaza van.
- Nagy meglepődést váltott ki, pedig igaz: rendszám nélkül autózni olcsóbb és kevésbé szabálysértő, mint rajzolt rendszámmal. Mondanám, hogy skandalum, de Magyarországon ez teljesen "logikus".
A közlekedési joganyag csak annyit ér, amennyit be tud tartatni belőle a karhatalom...
- Arra is rávilágítottunk, hogy jogilag nagyon nem mindegy kitől veszel használt autót, a kereskedésben vásárlással sem úszod meg a körültekintés hiánya miatti szívást.
- A rendőrség baleseti ügyintézése kapcsán megmutattuk, hogy mihez van jogotok és miként kerülhetitek el a felesleges időhúzást. Nagyon nem mindegy, hogy mennyit kell várnotok a biztosító kifizetésére amiatt, hogy a hatóság nincs képben a saját eljárási szabályaival.
- A pályamatricáknál is csavart egyet a kormány a rendszeren, már elérhető az 1 napos matrica. Mondjuk, hogy pontosan kinek, azt csak az átutazó vendégmunkások tudhatják.
- Az elkerülhetetlen közúti lemezhuppogtatás kapcsán azt is tudatosítottuk, hogy sajnos a kék-sárga baleseti bejelentő csak egy tökéletes világban véd a kálváriáktól, a valóságban közelebb áll a tisztasági papírhoz. De legalább a KGFB biztos pont az autósok életében. Már amikor...
- A casco kapcsán az is kiderült, hogy a jogi fordulatok köznapi értelmezése alapjaiban tér el a szolgáltatóétól, ami miatt a szerződés megkötésekor kell feltenni a kérdéseket és nem a kifizetés elmaradása után.
A biztosítós ügyintézésnél utálatosabb dolog kevés létezik.
- A tragikus Árpád hídi baleset kapcsán mindenki ígért fűt-fát, talán 2024-re lesz is valami a szigorításokból. Azért komolyabb hitelt ne vegyetek fel rá, az EU is csak "tárgyalja" a kérdést, messze még a tényleges változás.
- Itthon nem csak a sztrítrészing és az illegális tuning volt divatos 2023-ban, a jogsi és a műszaki nélküli közlekedés is reneszánszát élte. A jogszabályoknak valahogy kezelni kell ezeket is károkozás esetén. Ez legalább működik valahogy.
- Az eredetiségvizsgálat viszont tavaly sem ért sokat, csak kicsivel múlta alul a követhető márkaszervizes előtörténetet.
- Foglalkoztunk olyan témákkal is, amelyek szemlátomást csak az autósokat érdeklik, a döntéshozókat-jogalkalmazókat már kevésbé.
- 2023 végén azt is megtudhattátok, hogy dugódíj "sosem" lesz, a köztéri kamerák csak alibiből vannak az utcasarkon, az adásvétel lejelentésével pedig csak magatokat szórakoztatjátok. Széleskörűen elterjedt autómegosztás pedig majd akkor lesz, amikor 4000 ojrós átlagbérből gazdálkodik az ország.
- Az év legmélyebben szántó közigazgatási tanulsága pedig a saját ingatlan előtti parkolás körül kristályosodott ki. A KRESZ és a szabálysértési törvény országosan szabályozza a kérdést, a helyi jogalkalmazók viszont úgy intézkednek, ahogy szerintük jogszabálykonform.
Ez a szituáció örökzöld, a megoldási alternatívák településenként eltérőek.
Remélem, hogy hasznos és tanulságos volt a tavalyi év termése számotokra is, és idén sem hagy alább az olvasói lelkesedés. Küldjétek a bicskanyitogató eseteket, beletúrunk a fekáliás vödörbe idén is!
Figyelem, csak akkor írj, ha elfogadod, hogy a történeted feldolgozhatjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
