Beintett a biztosító? Így piríthatsz rájuk!
A biztosítók és a MABISZ kitaláltak maguknak egy feltételrendszert, ami alapján az értékcsökkenést csak akkor térítik, ha úgy látják jónak. Annyi csupán a probléma ezzel, hogy ennek a kritériumrendszernek zéró jogalapja van.
Tisztelt Totalcar!
Egy olyan problémával fordulok Önökhöz tanácsért, amiről cikket is írtak.
Minden egyes pontja megtörtént velem: félreérthetetlen helyzetben törték össze az autóm. A javítás számláját, ami 1 700 000 forint volt, a MABISZ rendezte, mert a másik félnek nem volt érvényes KGFB-je. Ellenben az értékcsökkenést nem hajlandók kifizetni, arra hivatkozva, hogy nem Magyarországon lett üzembe helyezve és, hogy nem első tulajdonos vagyok.
Egy 2019-es Mazda 3-asról van szó, a baleset időpontjában 25 000 km-es futásteljesítménnyel, ami Németországban volt először forgalomba helyezve, én attól vettem hibátlan állapotban, aki behozta. Azóta lekértem egy hivatalos német oldalról a kártörténetét, amiben az áll, hogy nem vett részt káreseményben, ami eddig a balesetig itthon is igaz volt rá. Ezeket el is küldtem a MABISZ-nak, amire udvarias válasz érkezett, miszerint nem vagyok jogosult a javításon kívül semmire.
Ezek után, legnagyobb meglepetésemre, kértek tőlem egy nyilatkozatot, hogy más biztosítótól felvettem-e értékcsökkenésre kártérítést. Ezt csatoltam is nekik, kissé furcsállva, hogy mégis komolyabb jogi procedúra nélkül megoldódik a helyzet - majd erre is érkezett az udvarias, de kellemetlen válasz, hogy továbbra sem tudnak nekem fizetni semmit.
Örülnék, ha el tudnám kerülni az évekig tartó pereskedést, ellenben nem nagyon tudom, hogy mi mást tudok még csinálni azonfelül, hogy még egyszer megírom nekik, hogy az én véleményem szöges ellentétben áll az övékével. Előre is köszönök minden jótanácsot, útbaigazítást!
Üdvözlettel, Kiss Henrik
Kedves Henrik!
A helyzet egyszerűbb, mint gondolná!

Következő - és egyben utolsó - válaszlevelében szólítsa fel a MABISZ-t, hogy szíveskedjenek megjelölni azt a pontos jogszabályi paragrafust (vagy paragrafusokat), amelyre alapozzák az elutasító döntésüket és az általuk említett korlátozó feltételeket. Jelezze számukra, hogy amennyiben ilyet nem tudnak megjelölni, úgy továbbra is fenntartja követelését a Ptk. 6:522. § (2) bekezdésének a) pontjára való tekintettel, amelyet immáron jogi úton lesz kénytelen érvényesíteni.

Érdemi válasz hiányában szerezzen be egy hivatalos szakértői kalkulációt és szakvéleményt a TotálKártérítés oldalról. Ennek lesz költségvonzata, de a sikeres eljárás végén ezt is térítenie kell majd a MABISZ-nak.

A hivatalos szakvélemény birtokában forduljon közjegyzőhöz ún. Fizetési Meghagyásos Eljárás megindítása céljából. Ez 3 milliós összeghatár alatt kínál gyors és egyszerű megoldást ilyen esetekre. Költségvonzata ennek is lesz, hasonló módon térül az előzőekben kifejtettekhez.
A MABISZ eldöntheti, hogy ellent mond-e a fizetési meghagyásnak (akkor automatikusan polgári perré fajul az eljárás) vagy inkább megelőzi a bajt és fizet.

A károsultak "fenyegetőzéseit" amiatt nem veszik komolyan a biztosítók, mert a tényleges jogi lépések rendre elmaradnak.
a többség csupán fenyegetőzik a "jogi útra tereléssel", érdemi lépéseket csak kevesen tesznek.
Így persze, hogy nem ijednek meg a kártérítések sötét ügynökei a mérges ügyfelektől...

Külön kiemelném, hogy a joggyakorlat nem csak a biztosítók / MABISZ perbe vonását teszi lehetővé, hanem a károkozóét is attól függetlenül, hogy volt-e érvényes KGFB-je a károkozónak, vagy sem. Amennyiben a biztosítóval nem tud megegyezni vagy nem téríti meg minden jogos igényét, úgy közvetlenül a károkozó is perbe fogható. Erről itt olvashat bővebben.
KGFB: elhiteti veled, hogy védve vagy, aztán mégis te fizeted a kárt
Befizetted a KGFB-t, elégedetten hátradőlsz: be vagy biztosítva. Az élet azonban nem ilyen egyszerű, a KGFB sem véd mindentől!
Figyelem, csak akkor írj, ha elfogadod, hogy a történeted feldolgozhatjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
