A japán mamutok közül a Toyota, a Honda, a Yamaha, a Suzuki és a Kawasaki a hidrogénhajtás fejlesztése érdekében összefogott. Célkeresztben a jet skik, a motorkerékpárok és a törpeautók.
Úgy tűnik, a japán járműipar ráfekszik a hidrogén üzemanyaggal működő belső égésű motorok fejlesztésére – kicsiben. A Toyota, a Honda, a Suzuki, a Kawasaki és a Yamaha fejlesztői szövetséget hozott létre olyan hidrogénmotorok létrehozására, amelyeket a drónoktól kezdve a jet skiken, az építési kisgépeken, a motorcsónakokon, a robogókon és a motorkerékpárokon át a Japánban népszerű miniautókig (kei carok) kicsi járművekben vagy más eszközökben használnának.
Sokatmondó név
Összefoglaló néven „kis mobilitásnak” (small mobility) keresztelték el a közlekedésnek ezt a formáját –derül ki az Automotive News szakportál összefoglalójából.

A felsorolt gyártók a koalíciója HySE néven működik. Ez az angol hydrogen, small mobility és engine technology kezdőbetűiből képzett betűszó. Az Automotive News szakírói szerint az új vállalkozás elsősorban a Toyota sikere, amely kitartóan hangsúlyozza elkötelezettségét a hidrogénhajtás mellett.
Ugyanakkor az utóbbi időben majdnemhogy teljesen egyedül marad ezzel, miután úgy tűnik, az akkumulátoros elektromos meghajtás váltja fel a személyautóknál a fosszilis üzemanyagokat. Toyoda Akio, aki a vezérigazgatói poszt átadása után továbbra is a világ legnagyobb autógyártójának elnöke, 2021 óta ismételgeti, hogy a zöldenergiával előállított hidrogén hagyományos belső égésű motorokban történő használata a zöldátállás egyik legfontosabb útja. Ennek szellemében a Toyota versenyautókhoz fejleszt ilyen motorokat.
Eközben Mibe Tosihiro, a Honda vezérigazgatója szintén két évvel ezelőtt lekezelően nyilatkozott erről meghajtásról. Mint mondta, a Honda tanulmányozta hidrogén belső égésű motor lehetőségét, de arra jutott, hogy nem lehet gazdaságosan megvalósítani. Úgy tűnik, cégének azóta megváltozott a véleménye.
A HySE csoport munkájában a Toyota azt vállalta, hogy megosztja a résztvevőkkel azokat a kutatási eredményeit, amelyeket a nagyobb járművekhez tervezett hidrogén hajtás terén szerzett. A részt vevő autógyártók összeadják a tudásukat és a kutatási kapacitásaikat abból a célból, hogy kifejlesszék a kis mobilitás standard belső égésű hidrogén meghajtását – írják közleményükben. A z összefogásban érintett japán cégek között több is kiemelkedő motorkerékpár-gyártónak számít. Emellett a Honda, a Suzuki, illetve a Toyota Daihatsu almárkája élen jár a japán közlekedés zsúfoltságához igazodó miniautók gyártásban.
Ezek az autók, az úgynevezett kei carok adják a szigetország újautó-értékesítéseinek 40 százalékát. A törpeautók maximális hossza alig több mint 3 méter, szélességük 1,5 méteren innen, magasságuk maximum 2 méter és legfeljebb 660 köbcentiméteres motor hajthatja őket. (Hogy pontosan mik azok a kei carok, amelyekért rajonganak a japánok, kiderül a "Járjon mindenki miniautókkal! Vagy ne! című cikkünkből kiderül.)
A fejlesztésben komoly kihívásokkal kell megküzdeniük a cégeknek. Ezek egyike, hogy a hidrogén széles gyújtási tartomány robban, ami bonyolulttá teszi a gyújtás előtti sűrítését, és ezzel bizonytalanná teheti a hidrogén belső égésű motor működését. Emellett a kicsi járműveken kevés hely jut a hidrogéntartályok elhelyezésére.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
