2,9 milliós kárt okozott az autó, ami arra sem járt
Érdekes kérdéseket vet fel a következő történet: Attiláék cége postai úton kapott egy levelet az Allianz biztosítótól, hogy Peugeot Boxer kisteherautójuk Szerbiában balesetet okozott, így a károsult részére Attiláék kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának terhére 2,9 millió forintnyi összeget átutaltak. Az első csavar a történetben, hogy az említett autó nem járt Szerbiában abban az időpontban.
Attila ezt természetesen szóvá tette a biztosítónál, ezután az ügyfélszolgálat némi türelmet kért. Közben Attila gyanút fogott, hogy esetleg egy kevésbé ismert biztosítási csalás áldozatává váltak, így feljelentést tett a rendőrségen csalás miatt. Az Allianz eközben válaszában azt ígérte, hogy kivizsgálja az esetet és visszaállítják az eredeti állapotot - Attila esetében tehát minden visszaállt az eredeti kerékvágásba, nem kellett pereskednie, a tévesen neki tulajdonított baleset kikerült a biztosítási előéletéből.

De hogyan lehetett összekeverni egy Peugeot Boxert egy Volvo S60-nal?
Valószínűleg rendszámelírás történt, hiszen a céges Peugeot Boxer és az állítólagos balesetben felelős Volvo S60 rendszáma mindössze egyetlen karakterben különböznek. A kötvényszámot pedig a MABISZ adta ki rendszám alapján a szerbeknek, akik nem ellenőriztek semmit, hiszen az a biztosító felelőssége. Mivel az ügyben rendőri intézkedés is történt Szerbiában a helyszínen, így állítólag az ügyben eljáró helyi ügyvéd írta el a rendszámot. Az ügy Attila szempontjából pozitívan ért véget, az Allianz hivatalos levélben kért elnézést - így számára már csak egy rendőrségi meghallgatás van hátra, hiszen korábban feljelentést tett csalás gyanújával.
Kérje az értékcsökkenési kártérítést is!
Amennyiben az elmúlt 5 évben 6 évesnél fiatalabb autójával volt káreseménye, nem csak a helyreállítást, de az autó használtpiaci értékében bekövetkezett értékcsökkenést is köteles a károkozó biztosítója megtéríteni, akár visszamenőleg is! A TotálKártérítés kalkulátor segítségével kiszámolhatja, mekkora értékcsökkenési kártérítésre jogosult, ami jellemzően több százezres vagy akár milliós tétel is lehet.
Ezen felül a TotálKártérítés felületen keresztül hitelesített szakértői véleményt is igényelhet, mellyel alátámaszthatja a teljes értékcsökkenési kártérítési összegre való igényét.
További részletek és kalkuláció: totalkarterites.hu
860 ezer forint járt volna, a biztosító 350 ezret utalt
László harca az értékcsökkenési kártérítésért: kijárta az utat, hogy ne neked kelljen.
Mennyire gyakori egy ilyen elírás?
Dr. Kozma Tamás, a www.karterito.hu témában szakértő jogásza megerősítette, hogy valóban az a mindennaposan bevett gyakorlat, hogy - különösen külföldi állampolgárságú, balesetet okozó autós esetén az ügyvédek meghatalmazással, valamint a baleset megtörténtét igazoló dokumentumokkal, amikből egyértelműen kiderül a gépjármű rendszáma (rendőrség által a helyszínen felvett jegyzőkönyv, baleseti kárbejelentő, stb.) a MABISZ-hoz fordulnak, akik általában néhány napon belül meg is küldik a választ. Ebből derül ki, hogy hol rendelkezett az okozó gépjármű felelősségbiztosítással, mi a kötvényszáma és hogy ki az adott biztosító hazai levelezőpartnere, ha az éppen nem rendelkezik hazai fiókvállalattal.
Ilyenkor a levelezőpartnerek általában nem hoznak önállóan döntést (legalábbis a kommunikációjuk legtöbbször erről szól) arra hivatkozva, hogy ők csak átnézik az ügyet, összeállítanak egy javaslatot, amit egyeztetnek az adott biztosítóval, ezért lassabb a döntési folyamat.
Ehhez kapcsolódó érdekesség, hogy a levelezőpartnerek nem minden esetben biztosítótársaságok, hanem lehetnek olyan kárrendezéssel megbízott cégek is, mint amilyen például az AVUS. Ez a partnerlista folyamatosan aktualizálva egyébként megtalálható a MABISZ honlapján is.
Dr. Kozma Tamás azt is megerősítette, hogy valóban a biztosító felelőssége vizsgálni az adatok pontosságát, ám mivel nekik nem érdekük, hogy indokolatlanul szórják a pénzt és kifizessenek olyan károkat, amiket nem kellett volna, így inkább az egyén felelőssége merül fel ilyen esetekben. Magyarul: az ügyintéző is tud hibázni, ott is átcsúszhat a rendszeren egy-egy hibás adat, ami ilyen esetekhez vezet. Persze joggal merül fel a biztosítási csalás gyanúja is, ám az ilyen ügyek szintén egyénhez és nem biztosítókhoz köthetőek. Tamás szerint még az is eredmény, hogy az Allianz viszonylag gyorsan visszaállította Attiláék Bonus-Malus besorolását, mert ez sem mindig zajlik egyszerűen a tapasztalatok szerint. Egyébként a biztosító a rendelkezésére álló adatok alapján dönthet kifizetésről akkor is, ha az ügy még folyamatban van, mert például az okozó nem ismeri el a felelősségét a hatóságok előtt.
Ahogy a repülésben is előfordulnak balesetek a többszörösen túlbiztosított rendszerek ellenére is, úgy egy ügyintézésbe is csúszhat nem egy apró hiba - ebben az esetben például kettő együtt okozhatta a leírt helyzetet. Ám ha a Volvo tulajdonosa esetleg magára ismer és ő sem járt akkor Szerbiában, vagy netán neki is emelkedett a Bonus-Malus besorolása, akkor az már nem lehet a véletlen műve - akkor már nem elírással, hanem csalással van dolgunk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
