A Dacia Spring megjelenésekor 15 és 20 másodperc közötti 0-100-as gyorsulások forogtak a kocsiról szóló anyagokban (ahány helyen, annyiféle), azzal az infóval, hogy ez az autó elképesztően lassú. És persze gyenge, 33 kilowattos a motorja, ami 45 lóerőt jelent benzingőzre átszámítva. A végsebessége pedig 125. Nem mérföld per óra, hanem kilométer. Tényleg használhatatlanul lassú?

Oké, még a drágább változata is hétmillió alatt van, de ez itt nem a teszt, olvasd el az első, gyors menetpróbát itt. Csak arra voltam kíváncsi, hogy ez a borzalmas, hivatalosan 19,1 másodperces gyorsulási érték mit jelent a valóságban. Azt hihetnénk, hogy korábban nem volt hasonló tetű autó az utakon a Trabantok eltűnése óta, pedig volt. Csak nem igazán tudtunk róla, hiszen ezeket a verziókat nemigen adták újságíró kezébe. Az utóbbi évtizedek alapmotoros kisautói ugyanis nagyon hasonló nulla-százas gyorsulásokra voltak képesek, egy ezres Corsa, Spalsh, Fabia 55-65 lóerővel semmivel sem volt dinamikusabb.
Ennél olcsóbb villanyautó nincs
A Dacia a Spring Electric-kel megmutatja, hol a legalja. Hogyan lehet ennyi pénzből egy elektromos autót kihozni?
A rövid időt nálunk töltő Springhez a Becsületesnepper beszámított kocsijai közül egy 1,1-es, 60 lóerős Peugeot 206-ost szemeltünk ki ellenfélnek. A Peugeot ezzel az alapmotorral a gyári adat szerint 15,4 másodperc alatt gyorsít százra. Mivel a szigorú szabványmérés feltételei nem egyszerűen teljesíthetők, inkább egy szemléletes módját választottuk az összemérésnek: egymás elleni gyorsulás. Ám nemcsak állórajttal, hanem repülőrajttal is – ez a rugalmasságot mutatta meg.
Ami látszik: messze nem akkora a különbség a két autó között, mint az a teljesítményadatokból tűnne. Már csak azért sem szabad ez alapján minősíteni, mivel a teljesítmény (inkább) a végsebességre jellemző adat, viszont a Dacia nyomatéka 125 Nm, ami simán egyenértékű egy 1,3-1,4 literes motoréval, viszont 500-2500-as fordulat között végig ennyi. A Peugeot mindössze 94 Nm-t tud, de a kerékig még ott a váltó és a végáttétel, vagyis a vonóerőben nem biztos, hogy nagy a különbség – viszont a Spring nyomatékleadási jellege akkor is sokkal kedvezőbb.
Ráadásul a Spring 970 kiló, vagyis nem egy nehéz darab a villanyautók között, csak 85 kilóval nehezebb a Peugeot-nál – mint látszott, tényleg csak keveset kap álló rajt esetén, és az a hátrány is a 206-os kipörgő kerekes rajtja miatt alakul ki, utána gyakorlatilag nem nő a távolság. Repülőrajtnál 30-ról már a Dacia veri meg a Peugeot-t. A videón nem szerepel, de 40-ről is gyorsítottunk egyet: ekkor a Peugeot közelebb van a nyomatéki maximumához, így kevésbé marad le, a 100 km/h tempó felé közelítve pedig már jobban megy a lassan kifulladó Daciánál.

De ez már nem a városi tempó, márpedig a Spring oda való. Illetve országútra, de ott már nagy hidegvér és hosszú belátható szakasz kell a lovaskocsinál gyorsabb dolgok megelőzéséhez. Vagyis autót – főleg városba – nem az adatok alapján kell venni, illetve ha igen, ez a 0-50-es gyorsulás, ami a Dacia esetében 5,8 másodperc. Álmos forgalomban ennél lényegesen lassabban gyorsít bárki, vagyis a Spring ereje bőven elég, akármennyire is riasztóak a számok papíron.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
