- Magazin
- Közélet
- Használt autó
- totálkár
- kártörténet
- lekérdezés
- szolgáltatás
- használtautó
- használtautó-vásárlás
Így nem veszel törött autót
A használtautó-vásárlás nekünk általában vidám vadászat és kaland. Beleugrunk minden hülyeségbe, ha a szívünk arra húz. Egy kivétellel: porrá tört autóra nem bízzuk az életünket.
Drága olvasóink, hosszú-hosszú előkészítés, végtelen mennyiségű fejlesztés után elkészült kártörténet-lekérdező szolgáltatásunk, a TotálKár.
A TotálKárt a legnagyobb, legpontosabb és legtisztességesebb adatbázisnak szánjuk. Amióta tesztüzemben használjuk, biztosan állítjuk: mi soha nem mennénk megnézni használt autót nélküle.

A TotálKár lekérdezése a magyarországi gépjármű-kárrendezés szereplői által bevitt adatok adatbázisában keres. Ha a megvenni kívánt autón az elmúlt két évtizedben akár kötelezős, akár cascós javítási kárszámítás készült (mert felvette a kárt egy biztosító, egy márkaszerviz, egy hivatalos lakatos), szinte biztosan tudunk róla, és azt is tudjuk, mennyire becsülték a javítás költségét, azaz körülbelül mekkora volt a baj. Nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy az elképzelhető legkiterjedtebb adatokhoz férhessünk hozzá.
Hogy működik?
1: Megadja az autó alvázszámát
A korrekt hirdetők általában már a hirdetésben közzéteszik az alvázszámot, hogy megkönnyítsék az informálódást. Ha a hirdetésben nem találja, kérje el telefonon vagy emailben. Ha az eladó vagy kereskedő nem hajlandó megadni, akkor arra alighanem oka van, önnek pedig a gyanakvásra van oka.
2: Az alvázszám alapján lefuttatja a TotálKáron a keresést - ingyen
Ebből rögtön kiderül, hogy van-e javítási kalkulációs adatunk az autóról. Jó eséllyel lesz: az autók bizony sérülnek a használatban, az esetek 45 százalékában pozitív az eredmény.

3: Ha van kártörténeti kalkulációs adatunk, annak letöltése 3990 Ft.
Fizetni kizárólag bankkártyával lehetséges. A tranzakció után e-mailben, elmenthető vagy nyomtatható dokumentumban küldjük meg az adatlapot.
Ha nincs adat, akkor biztosan törésmentes az autó?
Ha nincs adatunk, akkor a lekérdezése ingyenes volt. Az adatbőség mellett ez az egyik legfontosabb különbség a TotálKár és a piac összes többi szereplője között. Nálunk nem szerencsejáték a lekérdezés: ha nincs kártörténeti adatunk, ön nem költ.

Ha a TotálKárban nincs adat egy alvázszámhoz, akkor valószínűsíthető, hogy az autó sérülésmentes. De nem feltétlenül. Ha egy autóról nincs adatunk, az következhet abból, hogy:
- Magyarországon sose törték össze. Ebben az esetben jó eséllyel nem látszik a rendszerünkben, ami önnek jó hír (ráadásul ingyen van).
- Érkezhetett olyan külföldi országból, amiről nincs adatunk (egy csomóból van, de ezek gyakran hiányosabbak vagy nehezebben értelmezhetők).
- Sérülhetett meg olyan balesetben, melynek nem volt másik résztvevője, vagy nem kapcsolódik hozzá semmilyen kárrendezési ügyintézés, és otthon vagy kisebb műhelyben javították, hivatalos kárbecslés nélkül (ezért nem mondhatjuk, hogy amiről nincs adatunk, az biztosan sérülésmentes).
Ami törött volt, azt nem szabad megvenni?
Dehogynem! A statisztikák szerint az autók közel feléről van kárkalkulációs adatunk. Vagyis ennyi közülük valaha megsérült. Akármit is készül megvenni épp, szinte 50-50%, hogy korábban javított autó. Ettől még lehet tökéletes vétel! Egy meghúzott sárvédő, egy kavicstól sérült szélvédő vagy egy szakszerűen javított koccanás teljesen normális.
Elég valószínű, hogy a jelenlegi autója is valamennyire volt már sérült valamikor, koccanások, szélvédőrepedések, meghúzások rendre előfordulnak, és nem jelentenek semmi rosszat az autó életkilátásaira, pláne nem rendesen megjavítva.
Pont az a jó, hogy a TotálKár adataikból megtudhatja, hogy mit érdemes alaposan megnézni, végigszámolni, vagy mi az, ami miatt érdemes lehet akár elállni a vásárlástól, és megspórolni a helyszíni megtekintés, a próbaút és az állapotfelmérés felesleges idejét és költségeit.
Ha van kárszámítási adatunk, akkor lekérdezheti, hogy mit tartalmaz, ez 3990 Ft.
Ennyibe kerül megtudnia, hogy mit és hány forint értékben kellett (volna) megjavítani. Hogy van-e olyasmi az autó múltjában, ami miatt esetleg nem érdemes kiadnia rá százezreket vagy milliókat.
A kárkalkulációs adatok (különösen a régiek) egy része vázlatos, és csak a kalkuláció időpontja, részösszegei (fényezés, munkadíj, alkatrész) és a javítási kalkuláció végösszege szerepel benne, kerekítve. Más részük alapos és kiterjedt, hosszan sorolja az összes cserélt alkatrészt és munkafázist. Ez azon múlik, hogy az adott kárbecslők vagy munkafelvevők milyen alapossággal töltötték ki annak idején a dokumentációt. Ettől függetlenül már a vázlatos adatok is értékes támpontot jelentenek. Ha egy autóra 2,5 milliós javítási kalkulációt lát, a részletek ismerete nélkül is sejtheti, hogy nagy volt a baj.

Mennyire bízhatok meg az adatokban?
Az adatbázis nem a miénk: egyenesen a biztosítók, a javítóműhelyek és a kárszakértők által feltöltött adatokból dolgozunk. A legálisan működő magyar piac szinte teljes egésze ezt használja. Ha valaha megfordult ilyen helyen az autó, az nagy valószínűséggel benne lesz.
Miért pont a TotálKárt válasszam?
A TotálKár a lehető legkiterjedtebb itthoni adatbázis a töréskalkulációkra. Az árát úgy lőttük be, hogy kedvezőbb legyen a nemzetközi versenytársakénál. A legfontosabb különbség pedig az, hogy nálunk a lekérdezés maga nem kerül pénzbe, csak azután, ha jeleztük, hogy van törési adatunk.
A legköltséghatékonyabb és legalaposabb kombinációnak azt tartjuk, hogy a kiszemelt autót lekérdezi az állami rendszerben, amiből kiderülnek a körözési, eredetvizsga- és km-adatok, a TotálKáron pedig a kártörténetet, melyet az állami rendszer 2019-előttről egyáltalán nem tud, és idénről is csak sokkal kisebb mélységben.
Ha kíváncsi, hogy milyen adatokra számíthat, nézze meg mintaadatlapunkat!
Ha itt megtalálom az autóm, és van róla kalkulációs adat, az azt jelenti, hogy szakszerűen megjavították, és megvehetem?
Nem. A rendszerünk azt látja, hogy a kárfelvételkor, vagy a javítási költségterv összerakásakor mivel terveztek. Hogy ebből az ügyfél mit csináltatott ténylegesen meg, és milyen minőségben, azt csak a jóisten tudja megmondani, aki sajnos nem aktív felhasználója adatbázisunknak. Az mindenesetre egyértelműen kiderül, hogy mekkora lehetett a baj, az elhárításáról pedig lehet tájékozódni az eladónál, vagy ellenőrizni egy helyszíni vizsgálattal.
A TotálKár kártörténeti adatlap tartalmától függetlenül azt ajánljuk, hogy:
- Olvasson utána választottjának Totalcar.hu tesztjei és használttesztjei között
- Mindenképpen fussa át a többi tulaj tapasztalatait a Népítéletben
- Kérdezze le az eredetvizsgálatok és a megtett kilométerek adatait az ingyenes központi rendszerben, ehhez készítettünk is útmutatót, videósat is.
- És ne feledje: semmiféle adatbázis nem helyettesít egy vásárlás előtti valódi, műszeres átvizsgálást, ahogy azt ön is láthatja MűhelyPRN-sorozatunkban.

Ha autót venne, vagy érdekli meglévő autójának előtörténete, erre tessék: a TotálKár ide kattintva várja.
Itt pedig az első olyan MűhelyPRN epizódot találja, amelynek végén megmutatjuk az átvizsgált autó lekérdezésének eredményét.
Sok sikert a választáshoz, legyen sok öröme új autójában!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
