Ennyibe kerül egy Lexus fenntartása?
Lexus RX300
Egyszerű japán szívó benzinmotor a legfinomabbak közül. Hozzá hagyományos automata váltó, nincs nagy trükk a futóműben sem. Azt gondolnád, minimális összegből eredeti állapotban tartható, egyébként csak tankolni kell.
Vállalj több kockázatot!
Tud-e valódi luxust nyújtani egy hétéves nagy Citroën?
Történetével éppen akkortájt keresett meg minket László, amikor egy Citroën C6-ost teszteltem. Nem prémium- vagy luxusautókat kínáló márka termékéről volt szó, még az alacsony legyártott darabszám tudatában is meglepődtem, milyen brutális összegeket emészthet fel, ha valami elromlik rajta. A cikk végére világossá vált, hogy a használtautó-piacon miért kerül az újkorában 11-15 millióért kínált autó 9-10 évesen csak kétmillióba.
Lászlónak azonban nem C6-osa van, hanem egy 12 éves, közel 230 ezer kilométert futott, második generációs (XU30) Lexus RX300-asa. Két év és húszezer kilométer alatt alatt szűk kétmillió forintot költött rá. Mivel a használtpiacon pont ennyiért mennek az olcsóbb példányok, kíváncsiak voltunk, miből áll ez az összeg, és milyen állapotban lehet egy autó, amire nem sajnálták a pénzt. Bevált, háromliteres szívómotor, japán autó, 7,68-as népítélet átlag, mégis mi kerülhetett ilyen sokba?

Miközben Lászlóval elmegyek egy rövid próbakörre, elég hamar úgy érzem, furcsa komédia részesévé váltam. A bőrüléseken párnák, az utastér pedig olyan tiszta, hogy kedvem volna megkérdezni: cipőt le, vagy maradhat? Ilyen RX-ben egyébként ültem új korában, és bár annak már lassan tíz éve, az érzet azonnal előkerül. A külvilágtól elzárva a V6-os motorból csak a fülnek tetsző tónusok hallatszanak. Bunker, a barátságos fajtából. Hiába próbálok itt bármibe belekötni, szinte új autóban ülök.
Lászlónak több tucat autója volt már, megjárt minden prémiummárkát, de ezt az RX-et sokáig megtartja még. Rövid ideig volt 400h-ja (ez a benzin-elektromos hibrid változat) is, de zavarta a motor folyamatos, monoton bőgése, ezért váltott az egyszerűbb verzióra. Mielőtt megérkezünk a fotózás helyszínére, határozottan megkér, ne hajtsak a pocsolyákba.
„Kétszázezernél cserélni kellett az egyik hátsó kerékcsapágyat. Rá egy hétre a másik oldalon is tönkrement. Elég drága volt az egyik, mert tengelycsonkkal együtt kellett cserélni.” – meséli László. „Furcsamód sok minden más is akkor romlott el, például az önindító, de szerencsére kétszáz méterre a szerviztől.” Korábban márkakereskedésbe hordták az autót, csak az utóbbi években intézik független szerelőknél a karbantartást. Ez idő alatt tulajdonképpen a hátsó ajtózárak meghibásodásán (2x40 ezer forint) kívül semmi olyan nem történt, amire ne kellene költeni egy akármilyen hasonló prémiumautó esetében. Az RX nem hozott szégyent a japán autók híveire, de László minden apró neszre szervizbe vonult, és a prémiumautók alkatrészeinek bizony megkérik az árát.
Ablaktörlőlapát-csere (puha, simábban törlő fajta, gyorsan kopik – 15 ezer), feszítőgörgők cseréje (2x15 ezer), vezérműszíj (19 ezer), a gyújtógyertyák cseréje (6 darab, 24 ezer forint), vízpumpa (32 ezer), akkumulátor (35 ezer), lengéscsillapítók (2x36 ezer ezer), hidrós, rezgéscsillapítós motortartó bak (99 ezer), vízhűtő (100 ezer), hátsófék-felújítás (tárcsák, betétek, nyergek – 149 ezer), négy darab márkás gumiabroncs (189 ezer), két első lámpa (240 ezer forint)... Csak néhány tétel, melyek máris felemésztenek majdnem egymillió forintot, miközben a motorral, és a váltóval még nem is volt különösebb probléma. Ez még mindig nem közelíti a kétmilliót, de amikor kinyitjuk a csomagtartót és a tulajdonos a fotó elkészítése előtt megszólal, hogy „Várj, ott egy kutyaszőr!”, kezdem érteni a dolgot.

László a tárgyaknál jóval többet lát az autóiban, és hajlandó akkor is szervizbe vinni őket, amikor még nem tűnik nagynak a probléma. „Hetente kívül-belül teljes takarítás, de az utastér tisztítását nem bízom másra. Olajcsere évente kétszer, az autó eddig összesen körülbelül öt napot töltött a szabad ég alatt.” – csillogó szemekkel meséli László, aki bátran költ olyan dolgokra is, amelyek önmagukban az üzembiztonságra nincsenek közvetlen hatással.
A cikkben felsorolt tételek nem elkerülhetők, de például a tetősínvégek cseréjét, az új alufelni szettet (félmillió forint), sorozatos futóműállításokat, kerékcentrírozásokat és díszléccseréket valószínűleg sokan kihagynák. Ennek ellenére egy prémium SUV fenntartása nem a V6-os motor tízliteres átlagfogyasztása miatt drága, hanem mert az alkatrészek szinte mindig többe kerülnek, mint egy tucatautóban. Aki viszont a Lexus kényelmére és éteri csendjére vágyik, azt az sem fogja zavarni, hogy miközben az autó piaci értéke összeesik, pontosan ugyanannyiba fog kerülni az állagmegóvás, mint amikor új volt. Igaz, ilyen odafigyelés mellett a Lexus újszerű állapotban is marad.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
