Így adtam el a Rulettkerék-Audit

2016.11.18. 06:10 Módosítva: 2016.11.18. 07:46

Ismerik azt sanyargató érzést, amikor lezárul az életük egy szakasza és ott állnak egy utcasarkon, nyakukba szakad az idő múlása és valami visszavonhatatlanul véget ér? Hát, most már én is. Az imént integettem a ház előtt a Rulettkerék 4. sorozat Audi A6 Avantja után, amikor rövid búcsúzkodás után elhajtott vele a vevő a látóhatár felé.

Az utóbbi hét eseményei annyira leszívtak, mint az év összes hónapja, meg még egy kicsi. Amikor belevágtam a Rulettkerék negyedik évadába, és leszámoltam a 880 eurót egy német kereskedő asztalára, biztos voltam, nincs az a gázolajfüst és szivárgó klímahűtő, ami felér majd az eladás megpróbáltatásaival. 

Miután a korábbi Rulettkerék-évadok közös tapasztalata szerint a trollok és a komoly vevők vegyesen jelentkeznek a Totalcar autóhirdetéseire, nem hagyományos, vaterás árverést, és nem is a Használtautó.hu-t választottam. Inkább leírtam, mit végeztünk ebben a három hónapban, és azt is, hogy minimum 1,2 millió forintért kérek az autóért, amellyel sokan, sokat dolgoztak.

Persze mondhatják, mondták is sokan, hogy Magyarországon képtelenség bármilyen használt autó árába beleszámolni a ráköltött pénzt, mi mégis megpróbáltuk. Ez az autó a nagyközönség előtt állt talpra, a legapróbb részletekig bemutattuk a hibáit, és megtudtuk, hogy az előző tulajdonos sem hajtotta szét vagy törte össze. Bizonyított, mert sosem ingott meg a műszakisága, igazából el is felejtettem mostanában, hogy egy autó amúgy le is robbanhat.

Az utolsó simításokról két hete megjelent cikk után két órán belül írt valaki. Egy hölgy 800 ezer forintot ajánlott az A6-ért, miközben lefelé nem lehetett licitálni. Valamit félreérthetett. Kicsit megrémültem, amikor másvalaki is ennyiért vitte volna a derék, 1996-os TDI Avantot. Hamar jöttek a többiek, akik jól értelmezték a játékszabályokat, így hamar elindultunk felfelé az 1,3 millió forintos álomhatárhoz, majd még tovább. 

Azon a hétvégén többekkel hosszas levélváltásokba keveredtem. Mindenkinek volt néhány kérdése az ajánlattétel előtt. Volt, aki a vonóhorgot hiányolta, mások a füstölés aktuális állása felől érdeklődtek, egy illető pedig jelezte, hogy már kért és kapott időpontot a szerelőjétől, hogy az árverseny végén azonnal lásson neki a tempomat utólagos beszerelésének. Ez is megoldható, ami pedig a füstölést illeti, a hosszú városi menetek után valóban jön a korom, majd néhány kigyorsítást követően alábbhagy.

A nyilvános autonánián családias volt a hangulat, kevesen jöttek el, amit utólag a kegyetlen hidegnek tulajdonítok. Jókat beszélgettem egyetemistákkal, betért két régi barátom is, szóval álldogáltunk néhány órát a parkolóház tetején, és járattuk egy kicsit a motort. Végül ketten, azaz összesen ketten próbálták ki az Rulettkerék-Audit.

Mivel sötétedés után indultunk útnak Nagykovácsi felé, óriási szerencsének érzetem, hogy az autónézős nap előtt Papp Tibivel és Antival kicseréltük a gyári H1-es fényszóróizzókat egy-egy Osram Night Breaker Unlimitedre. Ezek az emelt fényerejű, de szabványos izzók negyven méterrel hosszabb megvilágított útszakaszt és száztíz százalékkal nagyobb fényerőt ígérnek. Nem volt nehéz felülmúlni az eredeti izzók pocsék teljesítményét, így a két vevőjelölt a próbaúton csupán annyit állapíthatott meg, hogy mai szemmel nem túl acélosak az Audi fényszórói. Nem sejthették, hogy komoly harcok árán jutottunk el idáig. 

Amikor visszajöttünk a szerkesztőségbe, eldöntöttnek tűnt, hogy napokon belül az egyikük kezébe csaphatok és simán lezárjuk a Rulettkerék 4. időszakát.

Azt hiszem, ezen az estén kaptam az első levelet Tamástól. Akkor fordult meg velem a világ. Szombathelyről írt, és már az első üzenetében szeretett volna meggyőzni arról, hogy nála lesz a legjobb helyen az autó. Október 18. óta nem alszik, írta, azon a napon rászakadt az ég a családra. Egy cikkben a helyi újság egy halálos kimenetelű autóbaleset részleteit osztja meg. Percekig nem tudtam felnézni a monitorról. Tamás felesége, Bea és kisfiuk Donát ült abban a Volkswagen Polóban, amely vétlenül keveredett súlyos karambolba egy Suzukival. A kisfiú túlélte a balesetet, Beán viszont nem tudtak segíteni a kiérkező mentők.

A licit utolsó óráiban folyamatosan érkeztek az árajánlatok, elnehezült aggyal nézegettem az újabb leveleket, de mindenkinek megírtam, hol is tartunk éppen. Tudtam, hogy Tamás rendkívül elszánt de vannak még mások is, akik nem egy 1996-os Audi A6 2,5 TDI-t szeretnének vásárolni, hanem a Totalcar autóját. A jelenséggel most sem tudok mit kezdeni, azt hiszem mostanáig nem voltam teljesen tisztában azzal, hogy mi mindent jelent az újság az olvasóinak. 

Amikor felhívtam Tamást, hogy megpróbáljam lebeszélni a további árajánlatokról, csak elszántabbá vált. Azt mondta, az Audi lesz a fáklya az éjszakában, ami most a családjára borult. Donát állandó orvosi kontrollra szorul, édesapja pedig egyedül kíséri tovább az úton, amelyen Bea többé nem lehet velük. Bármit írnék még erről a tragédiáról, butaság volna. 

Az Audit csütörtökön, délután két óra körül fordult ki a Polgár utcából, hogy új tulajdonosával, Tamással visszatérjen Szombathelyre. Ez az ember rengeteg pénzt fizetett az autónkért, ezért az érkezése előtt komoly döntést hoztunk: alaposan felkészítjük az Audit az átadás előtt, hogy a lehető legkevesebb gond legyen vele a továbbiakban.

Támogatónk, az Euroflot-Rent segítségével új, téli gumiabroncsokat szereltettünk fel az Audihoz kapott acél felnikre, majd a Lepo01 Kft. segítségével lecseréltettük a motorolajat, illetve az olaj- a levegő és a pollenszűrőt. Ugyanitt megcsináltattuk az eredetiség-vizsgálatot is, és mivel Tamás kötelező biztosítást is kötött a vizsgálat után, hazatérve azonnal a nevére írathatja a Totalcar zöld kombiját. Az állófűtés javítása még hátra van, ezért kérem, hogy aki komolyan ért a húszéves Webastóhoz, netán volt már dolga az ebbe az 1996-os Audiba gyári extraként szerelt rendszerrel, jelentkezzen nálam. Segíteni szeretnék Tamásnak, elvégre az újságíró valami ilyesmi: összekötni a szabad fonálvégződéseket.

Hát, így ért véget egy húszéves Audi A6 Avant és a Totalcar közös története. 

Az oldalról ajánljuk

Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06