168 lóerős Lada és az AMG Mercik titkai

2016.03.11. 18:07

Nagyon izgalmas programokkal készülünk a március 18. és 20. közt zajló, budapesti Autó- Motor és Tuning Show idején. Aki szeretne találkozni az emberrel, akinek az 1001 lóerős Bugattit köszönhetjük, beszélne valakivel, aki átverekedte magát az autótuningolás összes buktatóján, esetleg megismerné az AMG Mercedesek történetét és titkait, a Hungexpo B pavilonjában a helye.

Érdekel a tuning, a különleges műszaki megoldások és szeretnél nagy autóipari legendákkal találkozni? Akkor most figyelj! A  jövő pénteken (március 18.) kezdődő és vasárnap (március 20.) estig tartó Autó- Motor és Tuning Show idején fantasztikus előadásokat tartunk délelőtt 10 órától, a budapesti Hungexpo, főbejárattól balra található B pavilonjának emeleti Médiatermében. A terembe alkalmanként legfeljebb 150-en férnek be egyszerre, így az előadásokon való részvételhez regisztrálni kell. Az előadásokon való a részvételért a kiállítás látogatóinak nem kell külön belépődíjat fizetniük, de értelemszerűen a kiállításra kell jeggyel rendelkezniük. Kattints ide és regisztrálj, hogy legyen helyed! A helyszín mindhárom napon a B pavilon médiaterme, a galérián. Miről lesz szó? Íme a Totalcar Street Legal előadások témái:

Március 18. péntek, 10 óra:
Tuning és műszaki vizsga – hogyan?

Előadók: Mikulás Róbert (KGH Jármű Módszertani Főosztály), Dolhai Krisztián (Solid Design)

Totalcar Street Legal

Járhatok legálisan a gyárinál nagyobb alufelnivel? Megöli a motort és a váltót a chiptuning? És mi a helyzet a műszaki vizsgán? Használhatok egyedi légterelőket? Íme néhány a magyar autósok gyakori kérdései közül. Rengetegen változtatnának ezt-azt az autójukon, de sokan nem ismerik a pontos szabályokat. Még többen állítják: ebben az országban lehetetlen legálisan tuningolni. Cikksorozatunkban részletesen bemutatjuk a lehetőségeket, a korlátozásokat és a leggyakoribb tévedéseket.  A kiállítás programja itt olvasható. Mi is ott leszünk! Ez a Totalcar Street Legal, tartsanak velünk!

Eddig megjelent anyagaink a sorozatban:

Rengeteg tévhit és legenda kering az átalakított autók vizsgáztatásáról és forgalomba helyezéséről, pedig létezik a járható, legális út is, amiért nem kell feltétlenül vagyonokat fizetni. Az előadásokból megismerheted a tuningolt autó legális vizsgáztatásának menetét, hogy hogyan kaphatsz átalakítási engedélyt, valamint mire kell figyelned, amikor kiválasztod az alkatrészeket. A válaszokkal érkezik Dolhai Krisztián, akinek legálisan megépített, 300 lóerős Opel Calibrája 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométeres sebességre és Mikulás Róbert, aki segít, hogy te is felkészülten vágj bele az autóépítésbe.

Kérdésed van? Küldd el nekünk most a regisztrációs oldalon! A leggyakoribb témákra igyekszünk már az előadás során választ adni, de a közönség előre elküldött kérdéseit is feltesszük majd vendégeinknek.

Március 19. szombat, 10 óra:
Ladától a Bugatti Veyronig

Előadók: Dr. Hanula Barna (dékán, Széchenyi Egyetem, Audi Hungaria Járműmérnöki Kar), Mikulás Róbert (Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal, Jármű Módszertani Főosztály)

A hétvége izgalmas előadása a gépjárműgyártás egyik igazi magyar ikonjával, Dr. Hanula Barnával, tudja mitől tartós a 160 lóerős Lada versenyautó és azt is, hogy hogyan született az 1001 lóerős Bugatti. A motorfejlesztők munkáján és a teljesítménynövelés tudományán keresztül jutunk el a motortuning gyakorlati lehetőségeihez és buktatóihoz – sok példával, tanácsokkal egy igazi profitól. Az előadás végén Dr. Hanula Barnának és hatósági szakértőnknek is feltesszük a látogatók előre elküldött kérdéseit.

Március 20. vasárnap, 10 óra:
Hogyan születik az AMG Mercedes?

Előadó: Christian Wolff (gyárigazgató, Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.) Szakértő: Mikulás Róbert (KGH Jármű Módszertani Főosztály) Moderátor: Zách Dániel (Totalcar)

Vendégünk Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft gyárigazgatója, aki 2016 januárjától látja el feladatát a kecskeméti üzemben. Wolff okleveles gépészmérnökként végzett, majd a Daimler-Benznél töltött pályafutása során 2011-től az AMG Operations vezetője, 2013-tól pedig a Mercedes-AMG Gmbh. ügyvezetőségének tagja lett.

Előadásában a legendás AMG sportkocsik születéséről, az AMG történetéről beszél, valamint bevezet a kivételes sportmodellek filozófiájába, titkaiba. Ismerd meg első kézből, hogyan készül egy gyárilag tuningolt sportautó, miben is tér el egy normál”Mercedes az AMG kiadástól, és, hogy mennyire sokrétű feladat az erősebb verzió megalkotása. Az előadás végén közvetlenül Wolff úrnak és hatósági szakértőnknek tesszük fel a közönség által előre elküldött kérdéseket. 

A cikksorozat létrejöttét támogatta az NKH.
NKH

Az oldalról ajánljuk

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
  • Hírek

Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval

A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.

1 órája
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36