Nagyon izgalmas programokkal készülünk a március 18. és 20. közt zajló, budapesti Autó- Motor és Tuning Show idején. Aki szeretne találkozni az emberrel, akinek az 1001 lóerős Bugattit köszönhetjük, beszélne valakivel, aki átverekedte magát az autótuningolás összes buktatóján, esetleg megismerné az AMG Mercedesek történetét és titkait, a Hungexpo B pavilonjában a helye.
Érdekel a tuning, a különleges műszaki megoldások és szeretnél nagy autóipari legendákkal találkozni? Akkor most figyelj! A jövő pénteken (március 18.) kezdődő és vasárnap (március 20.) estig tartó Autó- Motor és Tuning Show idején fantasztikus előadásokat tartunk délelőtt 10 órától, a budapesti Hungexpo, főbejárattól balra található B pavilonjának emeleti Médiatermében. A terembe alkalmanként legfeljebb 150-en férnek be egyszerre, így az előadásokon való részvételhez regisztrálni kell. Az előadásokon való a részvételért a kiállítás látogatóinak nem kell külön belépődíjat fizetniük, de értelemszerűen a kiállításra kell jeggyel rendelkezniük. Kattints ide és regisztrálj, hogy legyen helyed! A helyszín mindhárom napon a B pavilon médiaterme, a galérián. Miről lesz szó? Íme a Totalcar Street Legal előadások témái:
Március 18. péntek, 10 óra:
Tuning és műszaki vizsga – hogyan?
Előadók: Mikulás Róbert (KGH Jármű Módszertani Főosztály), Dolhai Krisztián (Solid Design)
Totalcar Street Legal
Járhatok legálisan a gyárinál nagyobb alufelnivel? Megöli a motort és a váltót a chiptuning? És mi a helyzet a műszaki vizsgán? Használhatok egyedi légterelőket? Íme néhány a magyar autósok gyakori kérdései közül. Rengetegen változtatnának ezt-azt az autójukon, de sokan nem ismerik a pontos szabályokat. Még többen állítják: ebben az országban lehetetlen legálisan tuningolni. Cikksorozatunkban részletesen bemutatjuk a lehetőségeket, a korlátozásokat és a leggyakoribb tévedéseket. A kiállítás programja itt olvasható. Mi is ott leszünk! Ez a Totalcar Street Legal, tartsanak velünk!
Eddig megjelent anyagaink a sorozatban:
Rengeteg tévhit és legenda kering az átalakított autók vizsgáztatásáról és forgalomba helyezéséről, pedig létezik a járható, legális út is, amiért nem kell feltétlenül vagyonokat fizetni. Az előadásokból megismerheted a tuningolt autó legális vizsgáztatásának menetét, hogy hogyan kaphatsz átalakítási engedélyt, valamint mire kell figyelned, amikor kiválasztod az alkatrészeket. A válaszokkal érkezik Dolhai Krisztián, akinek legálisan megépített, 300 lóerős Opel Calibrája 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométeres sebességre és Mikulás Róbert, aki segít, hogy te is felkészülten vágj bele az autóépítésbe.
Kérdésed van? Küldd el nekünk most a regisztrációs oldalon! A leggyakoribb témákra igyekszünk már az előadás során választ adni, de a közönség előre elküldött kérdéseit is feltesszük majd vendégeinknek.
Március 19. szombat, 10 óra:
Ladától a Bugatti Veyronig
Előadók: Dr. Hanula Barna (dékán, Széchenyi Egyetem, Audi Hungaria Járműmérnöki Kar), Mikulás Róbert (Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal, Jármű Módszertani Főosztály)

A hétvége izgalmas előadása a gépjárműgyártás egyik igazi magyar ikonjával, Dr. Hanula Barnával, tudja mitől tartós a 160 lóerős Lada versenyautó és azt is, hogy hogyan született az 1001 lóerős Bugatti. A motorfejlesztők munkáján és a teljesítménynövelés tudományán keresztül jutunk el a motortuning gyakorlati lehetőségeihez és buktatóihoz – sok példával, tanácsokkal egy igazi profitól. Az előadás végén Dr. Hanula Barnának és hatósági szakértőnknek is feltesszük a látogatók előre elküldött kérdéseit.
Március 20. vasárnap, 10 óra:
Hogyan születik az AMG Mercedes?
Előadó: Christian Wolff (gyárigazgató, Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.) Szakértő: Mikulás Róbert (KGH Jármű Módszertani Főosztály) Moderátor: Zách Dániel (Totalcar)
Vendégünk Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft gyárigazgatója, aki 2016 januárjától látja el feladatát a kecskeméti üzemben. Wolff okleveles gépészmérnökként végzett, majd a Daimler-Benznél töltött pályafutása során 2011-től az AMG Operations vezetője, 2013-tól pedig a Mercedes-AMG Gmbh. ügyvezetőségének tagja lett.

Előadásában a legendás AMG sportkocsik születéséről, az AMG történetéről beszél, valamint bevezet a kivételes sportmodellek filozófiájába, titkaiba. Ismerd meg első kézből, hogyan készül egy gyárilag tuningolt sportautó, miben is tér el egy normál”Mercedes az AMG kiadástól, és, hogy mennyire sokrétű feladat az erősebb verzió megalkotása. Az előadás végén közvetlenül Wolff úrnak és hatósági szakértőnknek tesszük fel a közönség által előre elküldött kérdéseket.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
