Amibe ennél több fér és gurul, azt mifelénk már kamionnak hívják; csakhogy egy kamion nem mehet kétszázzal. Frankfurtban gomolygott elénk a mindent elnyelő, új Civic kombi.
Ha az európaiaknál nem is volt túl sok újdonság a standokon, a japánok egyike-másika alaposan kitett magáért, holott a Tokyo Motor Show alig kéthónapnyira van a jövőben, oda is érdemes lenne tartogatni talán valamit.
De a Civic Tourert talán nem érdemes annyira őrizgetni Japánnak, hiszen ezt az autót a kontinensünkön tervezték és gyártják is, nem beszélve a célcsoportjáról. Ez itt a mienk. És mennyire állat...

Például nem úgy néz ki, mint egy kombi, nem is úgy, mint egy ferdehátú, leginkább a régi, lapos Stream buszlimóhoz hasonlít, csak annál sokkal érdekesebb. A tervezők, élükön Adrian Killhammel olyan autót akartak létrehozni, amelyik szakít a tipikus kombiautó-divattal, még annak az árán is, hogy az ötajtós Civickel csak nagyon kevés karosszériaeleme marad.
Lesz, aki megvadul majd érte, lesz, aki túl hullámosnak tartja, tudják, ízlések és pofonok. Én még nem tudom, hányadán állok vele, nekem speciel az ötajtós anno Civic egy szörnyetegnek tűnt a fotókról, de élőben egészen megenyhültem iránta. A kombi, azaz a Tourer oldalán az ívelés most elsőre nagyon hyundaisnak tűnik, de majd ha forgalomban látom, lehet, hogy összeáll a kép, ezzel most ne foglalkozzunk.
Hozzuk elő inkább a bűvös térfogatszámokat. Vegyünk mély levegőt - nagyon mélyet - és hosszan ízlelgetve minden számjegy kiejtését, mondjuk ki: hatszáz-huszon-négy. Hat-száz-huszon-négy. Most mondjuk ki gyorsan, hátha elillan közben: 624. Liter, igen, nem albán gyűszű. Kalaproló alatt, faltól-falig, támlától ajtóig ennyi fér bele. Ez hihetetlen, rosszul tájékozódó családanyáknak (és -apáknak) nem is ajánlatos kézben tartott navi nélkül túrára indulni a csomagtartó belsejébe, hogy megtalálják a két szem, elgurult újkrumplit a bevásárlás után. Mert lehet, hogy soha többet nem találják meg a kiutat, akkora ez a dög belül.
Ledöntött ülésekkel még ijesztőbb a helyzet: ilyenkor 1667 liternyi űrről van már szó. Szédület, precízebb hozzáállású raktárvezetők felmondással való fenyegetés mellett számítógépes nyilvántartó programot követelnének a főnökeiktől ennyi hely mellé. A Civic Tourer tényleg király a birtokán, a hozzá mérhető, rettentő tágasnak mondott Seat Leon ST farában is 37 literrel kevesebb a hely, ha fent van mind az öt ülés. Egy szűk benzintank a különbség, vajon honnan vettek ennyi térfogatot?
Kitalálták. Mivel az üzemanyagtartály az első Jazznél bevezetett, majd azóta a Civiceken is alkalmazott séma szerint, a jobb első ülés alatt kapott helyet, ezért ebben a kombiban is meg lehetett valósítani az egy mozdulattal a padlóba fekvő, de szükség esetén felhajtható ülőlapú hátsó üléseket, a hatalmas, raktérpadló alatti tárolódobozt. Hogy áhítatunk tényleg a plafont verdesse, találunk még apró cuccokat visszatartó, hálós rekeszt, sőt, négy krómozott rögzítőfület is. A falak pedig simák, merőlegesek, ideálisak hosszabb Ikea-túrákhoz és azok következményeihez is. Bravó, Honda.
A márka másik nagy újdonságáról, az új, Atkinson-ciklusos motorról azonban nem kaptunk információt. Ennél két-két dugattyú hajtórúdjait párban egy Y alakú közlőelemmel kapcsolják a főtengelyhez, ezáltal a hajtórudak mindig párhuzamosan állnak a hengerek középvonalával, csökkentve ezzel a dugattyúk bebólintási hajlamát, a hengerfal-terhelést. Amikor egy japán tervezőt kérdeztünk e motorról a standon, üveges szemmel nézett ránk: ő nem tud semmiféle új Atkinson-ciklusos bármiről.
Aztán kiderült: az a motor most még csak Japánban újdonság, nálunk még levegő, igazából vákuum. Az ottani, belpiacos autókban vezetik majd be, de Európában egyelőre mélyen hallgatnak róla, mert meg akarják várni, hogyan válik be a userek alatt. Pedig ez a motor nagyobb durranás még a kombi Civicnél is...
Azért volt még más is. Például kiállították a legújabb NSX-prototípust, ami persze még korántsem szériaérett, de jól néz ki. A 4,3 méter hosszú, 1,9 széles és 1,16 magas (tehát rendkívül lapos), középmotoros, összkerekesnek tervezett kocsit a tervek szerint V6-os benzinmotor, illetve további három villanymotor hajtja majd – ezek közül egy a benzinmotor és a váltó között, kettő pedig az első kerekeknél teszi a dolgát.
Ted Klaus, az NSX vezető tervezője Frankfurtban személyesen tett arra ígéretet, hogy az új NSX éppoly agilis, finom és precíz autó lesz, mint elődje volt – s hogy ennek jelei már a formai tanulmányon is észrevehetők, rámutatott az extra vékony első tetőoszlopokra. Egyúttal arra is utalt, hogy az NSX léte már nem találgatás tárgya, igenis lesz, igenis hibrid lesz (előnyösebb a hibrid irány, mint motorteljesítményt növelni, mert így lejjebb vihető a tömegközéppont és nyilván vannak emissziós követelmények is), és igenis fejlesztik már, gőzerővel.
Az új, turbómotoros, Gabriele Tarquini által reszelgetett, 280 lóerős Civic Type R-t sajnos nem állították ki a standon, bár tudjuk, hogy a kocsi tesztelése egy ideje már a végső stádiumhoz közeledik a Nürburgringen. Akkor lesznek boldogok a Hondánál, ha a Civic Type R megszerzi a leggyorsabb elsőkerékhajtású autónak járó körrekordot. Most kié is az? A Renault Mégane RS tartja, 8'7”,97-tel... Aztán onnan még másfél-két év, mire autó is lesz belőle az árlistán.
De érdekes hírek azért még röpködtek, például, hogy a cég motorszállítóként 2015-ig visszatér a Formula-1-be, a McLaren oldalán. Nocsak, nocsak, lassan visszatér a Hondába az élet? Nem ártana...

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
