A vadiúj Toyota Auris első tesztje során meggyűlt a bajom a gyári navigációval, egészen pontosan az volt a gond, hogy nem tudtam beadni egy budapesti utcanevet.
De lássuk csak, mit írtam:
„Az – amúgy teljesen jól működő – navigációban egy budapesti utca bevitele lehetetlen, ha az ember nem tudja az irányítószámot, mert a városlistán nem hajlandó bevenni szimplán azt, hogy Budapest, hanem eleve oda ugrik, hogy Budapest 1062. Ezen kívül van a listán minden kerületből egyetlen random irányítószám, de ha nem ezeket választanánk, buktuk, mert csak az oda tartozó utcák között keres, ezért végig kell próbálni az összes létező irányítószámot. Szerintem ez gáz 2013-ban, igaz, egy szoftverfrissítéssel könnyen gyógyítható.”
Nos, egyből protestáló emailek érkeztek, többek között az importőr vevőszolgálatáról. Arra gondoltam, hogy ki tudna engem jobban kiképezni utcanévmegadásból, mint ők. Erről született egy kis videó.
A baj ott kezdődik, hogy Budapestből 24 darabot (a 23 kerület plusz az egész főváros) listáz a navigáció, és mindegyikhez beír egy irányítószámot is – engem ez kavart meg. Mint kiderült, ezzel nem kell foglalkozni, mert ha az elkezded átírni másra, akkor már tényleg csak az adott irányítószámhoz tartozó utcákat dobja fel a navi. Egyébként viszont az összeset.
A Touch&Go egyébként nemcsak Budapesttel bánik így, hanem bármelyik nagyobb várossal is, ahol rengeteg az irányítószám. Megnéztük, és Pozsonyban is ugyanígy keres. A toyotások jelezték a gyárnak, hogy ez (mármint egy találomra kiválasztott irányítószám megjelenítése) zavarhatja a vásárlókat, engem csak az vigasztalt, hogy még a Toyota Motor Hungarynak is volt olyan alkalmazottja, aki nem tudott napirendre térni efölött. A videón nincs róla szó, de megnéztük a Prius naviját is, ott is a 23+1 Budapest jelenik meg a listán, de irányítószám nélkül. Ilyenkor az ember nyugodtan beírja az utcanevet, megtalálja és kész.
Az Aurisszal kapcsolatos bajaim közül szóba került még a csomagtartó alatti rekesz, ami az egyben felhasználható üreg méretét erősen korlátozza.

Talán a képen feltűnik egy tárgy. Igen. A kb. 10-12 centi magas tárolórendszerben pihen az emelő, és valójában ez az oka annak, hogy a sima Aurisok csomagtartója kapott egy padló alatti tárolórendszert. Emiatt kisebb a csomagterük, mint a hibrid Aurisé, mert annak se pótkereke, se emelője, ergo padló alatti tárolója sincs. Igaz, a pótkerék helyét elfoglalja az akku, de kit érdekel, ha maga a csomagtartó nagyobb? Azt hiszem, ez nem csak engem zavarhatott: amikor a vevők meglátják a Yaris-méretű csomagtartót, utána már lehet mutogatni a rekeszeket, az nem mindig használ. Mint Krajcsovits Sándor, az importőr kereskedelmi igazgatója elmondta, már dolgoznak a mérnökök azon, hogy az emelőnek új helyet kerítsenek. Elvileg ugyanaz lesz a megoldás, mint a Yarisnál: a vezetőülés alatt. És akkor minden Aurisnak lehet – egy darabban – 360 literes a csomagtere.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
