Ültem az első CLA-ban
Bár a kecskeméti gyár belső parkolója tele van maszkolt és álcázás nélküli, próbaszériás autókkal, az új Mercedes CLA gyártása hivatalosan csak ma kezdődött. Ezt a modellt kizárólag Magyarországon állítják elő, szemben az egy éve szintén itt gyártott B osztállyal, ami egy németországi üzemben is készül még.

Az eseményre eljött Orbán Viktor miniszterelnök, aki Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és Frank Klein, a kecskeméti Mercedes-Benz gyár ügyvezető igazgatója társaságában engedte útjára a sorozatgyártást és maga a miniszterelnök hajtott ki a színpad elé egy szürke példánnyal. Álló gépsorok közt ünnepeltek, és amikor Orbán ismerkedni kezdett az utastér összeállításával foglalkozó csapat tagjaival, azok barátjukká fogadták. Majdnem megtanították, hogyan tegye helyére a vezetőülést. Sajnos, amikor az egyiküknél többen is érdeklődünk, miről beszélgetett a miniszterelnökkel, a fiatal gyári dolgozót elegánsan eltanácsolták a válaszadástól a felkészült kommunikációs csapat tagjai. Annyi mindenesetre kiderült, hogy a legelső, metálszürke CLA a Kecskeméti Gyermekmentő Szolgálathoz kerül.
Mielőtt megérkeztünk az ünnepség helyszínére, percek alatt végighömpölyögtünk a gyárhoz tartozó préscsarnokon, majd a karosszériaüzemen. Olyan érdekességeket lehetett látni, mint a tömbház méretű présgép, melyet a kicsit távolabb serénykedő 650 gyártórobottal együtt a Mercedes sindelfingeni központjából telepítettek át, persze korszerűsítés után. A magyarországi présüzem az első a világon, amit a németek határaikon túlra engedtek. Eddig minden esetben onnan szállították a kész karosszériaelemeket a kihelyezett gyárakba.
A prés teljes présereje 8400 tonna, ötvenhárom szerszám szerelhető bele, hét leütést végez percenként és egyszerre akár méretre nyom négy ajtót. Van hozzá olyan szerszám, amelynek tömege eléri az ötven tonnát. A hulladék acélt egy pincében kiépített futószalag szállítja egy konténerbe, és amikor megtelik, mehet vissza újrahasznosításra.
A kecskeméti Mercedes gyárban üzemegységtől függően két-három műszakban dolgoznak a munkások, akiket még Orbán Viktor is méltatott beszédében. Összesen háromezer állandó státuszú emberről és hatvanöt diákról van szó, bár előbbiek közt azért bőven vannak külföldiek is. A kordonok mögé szorított kollektíva tagjaihoz léptem, hogy miközben a miniszterelnök és a cég vezetői az első CLA (egy 250-es) csomagtartóját nyitogatja, megtudjam, milyen felszereltségű autót tekintünk ma elsőnek a CLA-k közt. Angolul érkezett a válasz, nem tudják. Ez jó, mert bár elhangzott, hogy a valóban fantasztikus külsejű (a miniszterelnökben az erő és a szépség érzetét keltő) új modell gyártásának hivatalos kezdete a magyar gazdasági sikereket szimbolizálja, ez nem kis részben nemzetközi eredmény is. Részben a Mercedesé, részben az Európai Unióé.
A kecskeméti Mercedes gyár eddig több normát is túlteljesített, vagyis mindenki nagyon elégedett a cég vezetői közül. Negyvenezer B osztályt gyártottak le eddig, mert a modellt kapkodják a nemzetközi piacon. A magyar beszállítók száma időközben tizenhétről huszonötre emelkedett, de például a tekercsekben érkező acéllemezek egy része szlovák. A látogatás végén egy csapat munkást láttam közeledni az egyik szerelősor felől. Vidámnak tűntek, ami biztosan nem csak az ebédidőnek szól. Úgy látszik, tényleg jó itt dolgozni.
A gyártelepen megtett mintegy kétszáz méteres buszos kirándulás során pedáns rendet láttam, illetve azt, hogy még a telepen belül is mindenki Mercedesekkel közlekedik. Abban az esetben, ha éppen nem targoncával szállít valamit.
És, hogy milyen az új Mercedesben ülni? Valamiért arra számítottam, hogy legalább egy egészen kicsit emlékeztetni fog a C osztályra, de nem. Odabent nyoma sincs konzervativizmusnak, nagyon sportosak az ülések, sportcsíkosak a kárpitok és a kormányban is van valami DTM-es. Összességében kicsit szűknek éreztem a helyet, de csak mert előttem kisebb termetű illető ült a volánnál. A további próbálgatásra nem volt időm, mert jött két öltönyös férfi, akik egy idősebb hölgyet ültettek a helyemre. A hölgy első szava az volt: unglaublich, magyarul, hihetetlen. Hát, egyetértek.
Bónusz: Orbán Viktor Polski-Fiaton tanult vezetni, és ha valaki akkor azt mondta volna neki, hogy egyszer lesz még magyar Mercedes, biztosan nevetett volna.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
