Chip Foose előkelő helyen szerepelt a potenciális interjúalanyok listáján. Az előzetes, csöppet egyoldalú kommunikációnak az lett a vége, hogy rátörtük az ajtót. Ez persze csak másodjára sikerült, de az első próbálkozásnak is meglett gyümölcse.

Mielőtt elindultunk volna Los Angelesbe, Sipos úrral egymásra licitáltunk, kivel milyen anyagot kéne csinálni. Kéne Billy Gibbons, meg jó lenne Shaquille O'Neal. Ha éppen arra járna Eric Bana, az sem volna utolsó. Ezek az interjúk sajnos nem jöttek össze. Panaszra persze semmi okunk, hisz voltunk a West Coast Customsnál, körbenéztünk a Shelby műveknél , órákon át dumáltunk Mad Mike-kal és még Jay Leno vécéjét is megjártuk (erről majd legközelebb). Volt még egy muszáj-kategóriás név a listán: Chip Foose.
Míg a többeikkel, kisebb-nagyobb nehézségek árán, de sikerült valamit előre leegyeztetni, addig a Foose Designt egy nagyon komoly burok vette körül, amin még átordítani sem lehet. Ennek persze gyakorlati okai vannak, hisz az Overhaulin (Újjáépítők) tévéműsor, ami gyakorlatilag egy igényesebb Pimp My Ride De Luxe, hatalmas népszerűségnek örvend, és bár 2009-ben volt az utolsó videó, a rajongók a mai napig újjáépítős kérésekkel bombázzák a Foose Designt. Végül egy ipari ingatlan nyilvántartásban találtam telefonszámot, illetve egy helyi ügyvédi kamaránál meglett Foose feleségének faxszáma. A kiutazásig választ nem kaptuk, úgyhogy Sipivel a megnyerő személyiségünkre és jólfésültségünkre bíztuk a dolgot: ha odamegyünk, csak beengednek.
A csodálatos Nissan Murano Cross Cabriolet tesztautónkkal elgurultunk hát Huntington Beach-re. Ha valaki azt várná, hogy pinstripe-olt kacsalábon forgó, a Foose Design sikerét hirdető neonreklámokkal teleaggatott csodacsarnok várt minket, az téved. Egy jellegtelen, hasábszerű épület, kaputelefon nélkül. Este hét körül értünk oda, és olyan elhagyatott volt, hogy még porcicák sem üldöztek ördögszekereket. Versenyt pingvinezve néztünk körül az utcában, hogy most mit csináljunk. Az úttest másik oldalán álló, hasonszőrű épület ajtaja viszont nyitva volt, úgyhogy átmentünk kérdezősködni. Bent egy szemüveges, pocakos, ősz szerelő magyarázott valamit egy vele egykorú embernek. Mi nagyjából a hellóig jutottunk, ugyanis ennyi idő kellett, hogy dekódoljuk a látványt.
Corvette-ek! Corvette-ek mindenütt! Mindenféle készenléti állapotban C1, C2 és C3. A cégtábla szerint az Automotive Industries-hoz toppantunk be, a pocakos szerelő, Steve Luvisi pedig az igazgató, tulajdonos és egyetlen alkalmazott. A bemutatkozás után rákérdeztünk Foose-ékra, mennyire ismeri őket. Ekkor rámutatott a padlón lévő nagy Overhaulin feliratra. A negyedik évad egyik epizódját nála forgatta a szomszéd, egy 1964-es Corvette-et raktak rendbe. Majd nevetett egyet, és közölte, hogy jó későn érkeztünk, a Foose Design-nál fél ötkor mindenki elmegy haza. Sipi megkérdezte, hogy ő miért van még a műhelyében.
Steve megint elmosolyodott, és közölte, hogy ő bizony egyedül dolgozik. Majd büszkén körbevezetett minket. Nyolc Corvette állt bent, nem egy közülük alvázig bontva. Steve amióta az eszét tudja, Corvette-eket szerel, egy frame-off restaurálás egyszerű ujjgyakorlat. El is hittük neki, hisz az Overhaulinban 2008-ban felújított 1964-es 'Vette volt kereken a századik frame-off munkája. Bár már papíron zárva volt, boldogan sztorizott még majd' egy órát, közben minket is faggatva a magyar autós helyzetről.
Aztán kimentünk, és megmutatta az ízlésesen átfaragott, 1955-ös Chevrolet Sedan Delivery-t. Ami úgy szedán, hogy igazából kombi, bár inkább furgon, egy dobozos Chevrolet Nomad. Az a tény, hogy ebből a modellből csak párezer darab készült, egy cseppet sem zavarta, boldogan henkölte bele a több mint ötszáz lóerős motort. Széles vigyorral csapkodta az utasülést, hogy az bizony feláras extra volt újonnan, és elég sok időbe és pénzbe került, mire szerzett egyet. Még egy ideig közösen bántottuk a Murano Cross Cabriolet formatervét, majd elbúcsúztunk, és elindultunk vissza Long Beach-re.
Nagyjából százötven métert sikerült megtenni, amikor is leesett nekünk, hogy a világ egyik legkirályabb utcája a Huntigton Beach-i Sampson Lane. Az utca összes épületében valamilyen autófaragás folyik. Itt egyedi autók, ott izomautók, amott meg restaurált európai veteránok. Hívatlanul be is tértünk az egyik hotrod-műhelybe, de erről majd legközelebb.
Mivel a Foose-művekkel a telekommunikáció továbbra is haszontalan volt, pár nappal később újra felkerekedtünk, és megérkezésünk után 'Nyuszika! Közösülj a fűnyíróddal!' hangulatban átcsúsztunk a résnyire nyitva hagyott garázskapun. Egy darab irodának látszó helységet találtunk, bekopogtunk. Egy őszes, ötvenes férfi pattant ki, akit a külseje ellenére nem Ted Dansonnak, hanem Carson Levnek hívtak. Ő Chip Foose ügynöke. Megkérdezte kik vagyunk, és nyuszikafűnyírósan közöltük, hogy tudod, azok a magyar újságírók, akik telefonáltak huszonötször, hagytak tizenöt hangpostát, küldtek tíz e-mailt, meg egy marék faxot.
-Ó, igen!- emlékezett vissza Lev, majd bevallotta, hogy egyrészt nem számítottak rá, hogy tényleg jövünk, másrészt Chipnek élő szerződése van egy-két csatornával, ami korlátozza a sajtómegjelenéseit, harmadrészt nagyon elfoglalt, most sincs a műhelyben, mert elutazott valami bemutatóra, és csak két nap múlva fog visszajönni. Egy napra. Aztán megint elutazik. De küldjük el írásban a kérdéseinket, arra majd adnak írásban választ, és ha két nap múlva visszajövünk, akkor csinálunk pár közös képet, úgyhogy így talán össze tudunk szögelni egy interjúnak látszó cikket.
Adott egy névjegykártyát is, amiből kiderült, hogy Los Angeles igazából egy falu, mert a produkciós irodájának névadója, a Redphin, azaz vörös uszony, arról az autójáról kapta a nevét, amit egyébként egy héttel korábban kiállított az RCX-en, a mi Dension-standunktól pár méterre.
Nem tudtuk, hogy sikerként vagy kudarcként éljük meg a helyzetet, úgyhogy átsétáltunk a már korábban bejött B-tervünkhöz, Steve Luvisi Corvette-műhelyébe. Itt jegyzem meg halkan, hogy az ilyen random betoppanások a legjobb programok, kölcsönös a meglepetés, mert ő valamiért örült, hogy újra látott minket, mi meg örültünk a további szép Corvette-eknek, illetve egy csibesárga Ultima GTR-nek. A magát ötvenöt évesen nyugdíjazó építészmérnök-tulaj is ott volt, és elég hosszan sztorizott róla, hogy mindenféle országúti versenyen indul vele. Azon kívül, hogy Steve régi barátja, az Ultimában van egy kis Corvette-vér is, úgyhogy némi karbantartást is kap az Automotive Expertise-nél. Még elbeszégettünk egy ideig, megcsodáltunk egy kamionról frissen lepakolt Corvette-et, majd elindultunk Long Beach-re.
Ezúttal már ötven méter után satuztunk, ugyanis az ügynöke szerint éppen máshol lévő Chip Foose ott állt a kerítés mögött, kezében egy lökhárító darabjával. Felkapta a fejét, Sipi odaintegetett, Foose pedig erősen hezitálva viszonozta a gesztust. Én közben lélekszakadva téptem fel a kameratáskám, de mire kiszedtem a fényképezőgépet, Chip Foose eltűnt. Sipi szerint sietősen visszament a műhelybe. Nem akartuk túlfeszíteni a húrt, úgyhogy visszamentünk a szállodába, és elküldtük a kérdéseinket. A válaszokat azóta is várjuk...de az utcák csatájában a Samspon Lane akkor is veri a Champs Elysées-t.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
