Feldong a Sunny-raj is, melegítenek, egy óra múlva verseny. Kicsit bóklászunk, szívjuk a toluolt, hagyjuk, hogy vér serkenjen a dobhártyánk szélén, boldogok vagyunk, magyar ember nem sűrűn jut el ilyen helyre. Privát Himalájánk tetejéről lógatjuk a lábunkat.
A fotós busszal kivitetjük magunkat a pálya mellett az első jónak ígérkező autószpottoló helyre. Nem maradhatunk le arról, amikor a vén csotrogányok élesben mennek. Valahogy túléljük a Z-Challenge autók küzdelmét, kevés szépen, számos közepesen, s számtalan pocsékul vezetett R34-es és R35-ös Z-t látunk öt körön át. Kell is ennyi idő, mert még egyszer fel kell szállnunk a mikrobuszra, hogy a Fudzsi legyen legalább néhány kép hátterében.
Három Hakosuka, két Bluebird, számtalan, különböző szériás, 70-es évekbeli (80-as évek legeleji) Sunny. Hét körön át izgulunk az optikák mögül. Érdekes, de a Hakosuka Skyline-okat mintha nem tolnák túlságosan, sorra nyomják le őket a közel száz lóerővel gyengébb Sunny-k.
Pár embert megkérdezünk erről utólag, de nem akarják érteni, egy versenyző azt mondja, a Hakosuka kétszáz kilóval nehezebb a Sunny-nál, a pálya kanyargós, nagyobb féktávokat kell vele venni, ráadásul ebben a négy, itt versenyző Skyline-ban nem a jobbik fajta Tomei-tuning van, hanem valami más. Persze az ő Sunny-jában Tomeiék adják a plusz lóerőket...
Van némi közelharc is, a sikánban akad, aki kiszorul a fűre, így, ha nem is gyilkos a csata, de mindenképpen izgalmas. És a hangok... Sose hittem volna, de mire a verseny véget ér, vágyni kezdek egy bömbölve recsegő, üvegen húzatott, ültetett, golyóorrú Sunny Excellentre...
Rövid pauza következik, gyors szendvicsebédet tömök, megnézem a hátsó parkolót, a kisemberek autóit. Már előző nap is láttam itt csodákat, például a Sipos Zoli Ice Cream Transitja japán megfelelőjét, egy matt szürke furgont, a Deliboyt.
Meg két napja egyfolytában járkálnak mindenfelé ezzel ültetett, sokműszeres, durva motoros, rozsdás Sunny pickuppal, szinte sosem áll.
De vannak még döbbenetek. Például a manga-stílusban kidekorált, rendőrfestésű GT-R.
És nini, az egyik versenyautót a Totalcar, azaz mi szponzoráltuk, érdekes, nem is tudtam róla.
Meg a Fiat Adult furgon. Tisztára, mint egy Nissan Serena, nem?
Még logót is készítettek hozzá az Abarth-skorpió mintájára.
És ott az orrtömpített Mazda MX-t, tisztára Shinkansen, csak nem húz kocsikat.
A számos modellbolt egyikében kisautókat veszek a gyerkőknek, odébb elgondolkozom az 1000 jenes rugóösszehúzón (de bevillan, milyen fura lenne, amikor kipakoltatják velem a reptéri átvilágítópultnál), és már mondják is be a következő programot. A Nissan saját, régi versenyautóinak parádéfutama jön, ami után, a célegyenesben a sajtó számára közelről fotózhatók lesznek a szupergépek.
Jobb is így, mert az út előtt betojt a borzalmas használatot látott, hosszú Nikon-objektívje a cégnek, és mire indultunk Japánba, nem készült el, ezért egy 18-105-össel csináltam végig a túrát. Nem előnyös egy négy kilométer hosszú, bőven méretezett bukóteres, hajdan Formula-1-es versenyfutamoknak is helyet adó versenypályán.
Tehát már napfényben ácsorogva is megvan a Kenmary, a Chevy-motoros R381-es (tiszta CanAm-versenygép, pláne a régi Pepsi-logók miatt) az SD-kártyán, de sajnos csak a fűről fotózhatunk, az aszfaltra nem léphetünk, azonnal visszaterelnek. Hogy is mondják japánul, hogy „ordnung muß sein”? Kicsit rogyadozik a Goodwood-feeling, a kultúrák különbözőségére gondolok. Azért még mindig talán inkább a japán.
Karottát teljesen szem elől tévesztem, de fogy az idő, egy óránk van már csak itt bóklászni, pedig ellennék két napot is. Pillanatra aztán összefutunk a sajtószobában. „Csiki, menj fel a tetőre, tetszeni fog, amit ott látsz” – közli sokatmondóan.
És tényleg.
A Nissan ide összeszedte az összes valaha volt Skyline-t. Az 1957-ben bemutatott, még nem Nissan-, hanem Prince-féle 1500L-et (ALSID-1 kódú), az 1961-ben bevezetett, kifejezetten olaszos formájú, még mindig Prince-féle S50-et, a szintén a Prince által tervezett, de már a Nissan-Prince összeolvadás után bevezetett, Nissan-logós C10 – a Hakosukát.
És persze a Kenmary (C110) is ott ácsorog, térd remeg, továbblépek, a buta évek következnek, az 1977-es C210, az 1981-es R30, az 1986-os R31. Csupa szappantartó, talán már az R31 nem annyira.
Aztán voltak ott még versenygépek is, de ebbe már hadd ne menjek bele, elfogy a gépemből a bit. Zsír volt mind.
Hazafelé – naná, hogy – óriási dugóba keveredik a buszunk, még a pályáról kivezető kapun innen. Van hát időnk a mellettünk tovaaraszoló kocsikat szpottolni az ablakon át.
Itt a világ legvagányabb Nissan Cube-ja, Skyline-szélesítésekkel. Hű, ez kéne.
Egy súlyosan kivarrt, harmadik szériás Mazda RX-7.
Végre, egy Nissan 300ZX Twin Turbo, gondolom, itt valami Fairlady-akármi lehet a neve.
Hetvenes évek végi, tejeskávé színű, eredetileg szörnyen butának gyártott, de némi mókolással instant get-alannyá Nissan Sunny kombi. Az a vicc, hogy Japánban valahogy hiányzik a szcénából az a tuningautó-kategória, ami mifelénk az ilyen kocsik 90 százalékát adja - tudják, ez a "találtam egy szpojlert, meg valami négy kereket, lefújtam lilára, a szélvédőkeretet meg sárgára, hegesztettem kályhacsövet, betettem a szagosítót, és most már DTM-Alekóm van"-szintű. Itt minden ízléses, látszik, hogy a tulaj sokat gondolkozott a koncepción, és inkább olcsóbb autóból indult ki, kevesebb elemmel operált, de a végeredmény harmonikus. És iszonyat kúl. Hogy mi ezt miért nem érezzük vajon?
Aztán megint csak a GT-R-ek sora – te jó ég, mennyi benzin elfogy itt. És hol a sok Leaf? Mind Tokióban maradt? Az elektrobuzikat nem érdeklik az autók? Mi lesz az alpesi levegős jövőnkkel?
Jó is így ez a Nissan-skizó...
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
