B125-maratonunk utolsó méterein, verejtéktől elhomályosodott tekintetünkkel a célvonalat vizionálva, fújtató lélegzetünket megpróbálva kordában tartani, mámoros révületben saját teljesítményünktől, a véletlen váratlanul elénk sodort egy szurkolót. Talán túlzás lenne szurkolónak nevezni, hiszen nem is tudta, hogy mi két hónapja lépések, elnézést, aláírások tízezreit egymás mögé téve rohanunk, de ha már belebotlottunk, érdeklődve figyelt fel ránk. És aki nincs ellenünk, az velünk van.
Dr. Nagy Gábor Tamással, Budapest I. kerületének polgármesterével, egyben választókerületem országgyűlési képviselőjével nem volt könnyű összefutni. Január eleje óra zaklattam titkárságát rendszeres telefonokkal, mikor tart végre fogadóórát, hiszen a honlapján minden hónap első szerdájára ígéri ezeket a számára gondolom nem túl szórakoztató délutánokat. A zaklató telefonokat türelmesen elviselő hölgy már névről ismert, de nem mondhatnám, hogy ez megnyugtatott, mert mindig másra hivatkozva kellett elnézést kérnie, miért kellett elhalasztania az alkalmat.
Február vége felé már majdnem feladtam. Persze, értem, én sem szeretnék lázadó aktivistákkal és zaklatott nyugdíjasokkal szemben ülni órákon keresztül, hiszen azért valószínűleg nem sokan kérnek időpontot a képviselőjüktől, hogy megdicsérjék tevékenykedésüket. Sőt, szerintem általában nem sokan élnek ezzel az állampolgári jogukkal, pedig a parlamenti demokrácia idillikus modellje szerint azért ül ott a karéjban egy öltönyös úr vagy kosztümös hölgy, hogy az én érdekeimet képviselje. Képviselő, ugye. Majd két hónap sikertelen próbálkozás után kezdett megrendülni a hitem, hogy talán már a látszata sem maradt fenn ennek az idillnek, amikor ásítva feltett szokásos kérdésemre kaptam a titkárságtól egy időpontot két nap múlvára. Hihetetlen.
Beszélgetésünk első perceiben kiderült, hogy képviselőm nem ismeri a Totalcart, és így nem is hallott a B125 kezdeményezésről. Nem a legjobb kezdés, de pont ezért látogattam meg, hogy ha majd tétovázik az ujja a zöld és a piros gomb között, tudja, melyiket kell megnyomni. Nem is ült motoron, soha, csak autóval közlekedik. Na, ez nem lesz könnyű menet. Elkezdtem vázolni, miről is van szó.
Én csodálkoztam a legjobban, amikor kétperces rögtönzött lobbibeszédem után Dr. Nagy Gábor Tamás rövid gondolkodás után Párizs és Róma példáján kezdte el sorolni a robogózás előnyeit. Mennyivel kevesebb lehetne a dugó, kisebb lenne a szmog, és kevesebb benzint égetnénk el, ha követnénk a példát. A motorkák pedig senkit nem zavarnak, az isten is városi cikázásra teremtette őket, balesetet pedig még nem is látott velük.
Józan politikusként persze hangsúlyozta, hogy hivatalosan nem foglalhat állást az ügyben, mert itt szigorúan szakmai kérdésről van szó: ha netán kiderülne, hogy ezzel veszélybe sodorjuk a tudatlanul bűnbe eső B-kategóriásokat, akkor szó sem lehet róla. De a gyakorlati oktatás teljesen helyénvalónak tűnik, és ha ezzel elsimítjuk a rendszámos nagyrobogók felé vezető göröngyös utat az autójogsisok erre vágyó csoportja előtt, azzal mindenki csak jól járhat.
Miután Assur az érdektelenség betonfalába ütközött képviselőjénél, Csikós pedig csak az üres folyosón visszhangzó telefont csengette, rövid találkozónk végén úgy éreztem, legalább egyvalakinek sikerült elmagyarázni, miért jó a B125. És aki nem érzelmi síkon közelíti meg a kérdést, hanem praktikus szempontok alapján végiggondolja, a végén rájön, hogy nem ördögtől való a robogózás. Eszébe jut, hogy a Balatonnál ő is legurult az ötvenessel az üdülőből a közértbe, anélkül, hogy bárki is megtanította volna a motorozásra, és túlélte, sőt, nem is tűnt veszélyesnek. De zsigerből érzi azt is, hogy a főútra bizony ki nem menne vele, ott bizony már fürgébbnek kéne lenni, és ahhoz nem ártana egy kis gyakorlás sem.
Képviselőmmel a beszélgetés pont ezzel a személyes emlékével végződött. Megígértem, hogy elküldöm neki a témába vágó szájbarágónkat, hogy részletesen tájékozódhasson a B125-ről. Még ha kicsit későn is jött létre a randevúnk, úgy érzem, nem volt felesleges. Igaz, már csak kedd reggelig lehet aláírni az íveket, de ha eljut az ügy a frakcióülésig, legalább lesz ott valaki, aki már hallott róla.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
