Tegnap délután zárták le a Megyeri híd négy középső sávját, és gyakorlatilag perceken belül megakadt a közlekedés az észak-budai felvezető utakon. Amikor Árpád, a Totalbike szerkesztője munka után hazafelé indult, a város felől már a Római partig ért a torlódás vége. A híd forgalma a leállósávban, középen viszont senki sem dolgozik.
Autóból nem is nagyon tűnik fel, hogy a pilonok tetején dolgoznak az ipari alpinisták. Amikor ma délelőtt ott jártam, éppen hárman-hárman lógtak a kötélen a két tartóoszlop tetején. Az úttesten senki nem tevékenykedett, a híd alatt is csak a legelvetemültebb graffitisek. Mi indokolja akkor a négy középső sáv lezárását?
A mi védelmünkben, az autósok biztonságáért történik, világosított fel Béni Gyöngyi az Állami Autópályakezelő Zrt.-től. Ha véletlenül kicsúszik egy szerszám az alpinista kezéből, komoly baj történhet, ha beköszön a szélvédőn. Ez nem is kérdéses. Csak azt nehéz elhinni, hogy kizárólag a négy középső sávba eshet le a kereken száz méter magas pilon tetejéről. Képzeljük csak el, ahogy a véső megcsúszik az eső áztatta betonon, és megkezdi röppályáját az úttest felé. Van egy kis kezdősebessége, kicsit megfújja a szél, és máris beleállt hangos csattanással a leállósávban döcögő anyuka egyterűjének a motorháztetejébe. Még ha nem is pont vésővel dolgoznak az iparosok.
Vagyis ha szigorúan vesszük, le kellett volna zárni az egész hidat. Hogy ez milyen közlekedéstechnikai következményekkel járt volna, nem nehéz elképzelni. Hiszen így is, hogy csak a felére csökkentették az áteresztőképességét, hatalmas káosz alakult ki. Igaz, a híd megépítése előtt is átjutottunk valahogy a túlpartra, de mára annyira rászokott mindenki, hogy naponta átlagosan 45 ezer autós gurul át rajta.
Ennyien szívnak most naponta a terelés miatt, és ez körülbelül két hétig lesz így. A mostani állás szerint a háromnapos hétvége kihagyásával – ekkor nem dolgoznak – november 15-éig tart a külső szerkezeti vizsgálat. A két éve épült hídon összegyűjtötték a garanciális munkákat is, például a világítás karbantartását, hogy csak egyszer kelljen akadályozni a forgalmat. A szemmel láthatóan nem túl lázas munkavégzés sebességét egyébként a munkavédelmi előírások korlátozzák, melyek nem engedélyezik a jelenleginél több ipari alpinista egyidejű munkáját.
Hogy miért éppen a négy középső sáv elterelésére esett a döntés, csak találgathatunk. Az Autópályakezelő egyeztetett a kivitelező céggel, és a munkavédelmi előírásokra tekintettel határoztak így. A híd teljes lezárását nyilván nem merte bevállalni senki sem, még ha ez is lett volna a biztonságos megoldás, elnézve a munkálatokat. De hogy ezzel az előzetes bejelentés nélküli félmegoldással tényleg jobban jártunk-e, kérdéses.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
