Bénázó F1-pilóták, profi versenyzők 430-asokkal, dagadó magyar büszkeség, no meg a feledhetetlenül üvöltő FXX-ek. Hungaroring erős Maranello-szósszal, dolcsevitával, kevlárfetisizmussal.
Két dologra jöttem rá a múlt hétvégén a Warm-up által megrendezett Ferrari Racing Days eseményen a Hungaroringen. Ha sok piros Ferrarit látsz egyszerre, ráadásul nagy csoportokban külön-külön összegyűlnek az azonos típusok, akkor az az autó, amit a Zöldlomb utcában felfelé láttál veretni két nappal korábban, és lelkendezve mesélted utána egy csomó embernek, hű-hű, itt hirtelen unalmas lesz.
Annyira így van ez, hogy a Warm-up sem a maga rosso-valójában állította ki azt a 458 Italia tesztautót, amit mi is megírtunk. Erre az alkalomra átmatricázták biztonsági autónak. Safety Car felirattal, fekete tetővel. Naja, így már kilógott az egyenpirosból. Pedig még nyár elején, Óbudán, a forgalomban, pláne meg a Pilisben mennyire nem volt szükség rajta semmi pluszra… Más az utca és más a paddock.
A másik dolog, amit nem is én mondtam ki, mert nekem nem jár olyan gyorsan az agyam, hanem Assur: a Ferrari igazi lételeme a versenypálya. Talán a Californiát, a 456-ost, a 400-ast – tehát inkább az összes Amerikának készülő színházi autót – leszámítva. A forgalomban ugyanis úgy hatnak ezek az autók, mint amikor valaki jacuzzis úszómedencét csináltat a Havanna lakótelepi panelház erkélyére. Az ezüst bokalánc és a gumicsizma viszonylag rosszul illik egymáshoz. Mint egy Ferrari és a budapesti dugó.
Versenypályán tehát otthonosan mozognak a Ferrarik, de ha sokan vannak, unalmasakká válnak, vonhatjuk le a következtetést. Tehát akkor mi is történik egy ilyen hungaroringi Ferrari Racing Daysen? Őrjöngve élvezünk? Vagy fásultan darvadozunk egy eldugott sarokban?
Ez attól függ, mikor és hol dekkolunk. A boxok például egy percre nem eresztik el az embert, ott mindig van mit nézelődni, márpedig a drágább jegyekkel bemehetett oda bárki. Mindenütt egy kis karbon, kovácsolt alu, kerámiatárcsa, ledobott versenykormány, szagok, finom zajok, majd fülsértő üvöltés, amikor beindítanak valamit. A boxokban lenni eszeveszett élmény annak, aki szereti az autókat – nem, javítok –, a gépeket. Az ilyen elüldögél efféle helyen órákig.
Kint, a boxutcában, a nagy, piros tengerből csak az egyedi fényezésű 599XX-ekre, no meg az FXX-ekre figyel fel az ember – azokat lehetetlen nem észrevenni, mert olyan hangosak, mint a Formula–1-es autók, ráadásul dől belőlük a forróság. Épp a sok piros miatt a sárga meg pláne a kék 599XX azonnal a kedvencünk lett – utcán az ilyen (van belőle civil változat is) autó furcsa, talán nem is annyira vonzó, de itt, a vörös óceánban érdekes, izgalmas lesz.
A Ferrari Challenge persze nem a pirosról szól, hiszen ott minden autó más színű, akad levelibéka 430-as, kék 430-as, cápafoggal vicsorgó 430-as, meg persze Válint Tibi fehér-fekete 430-asa, ami ebben a mezőnyben olyan elegáns volt, mint valami államfői autó. Tibi aztán jól is szerepelt, kemény versenyben, forró küzdelemben szombaton harmadik, vasárnap második helyen végzett, de erről már írtunk korábban.
Egy kis versenyzés halandóknak
A Ferrari Racing Days rendezvény csak egy maroknyi kiválasztottnak jelenti a versenyzés izgalmát, a többieknek jobbára csak a bámészkodás marad. Nem mondom, az sem kevés – végül is egy Ferrari 333 SP, vagy egy John Barnard-tervezte 412 T1 testközelből igazán csodás élmény, főleg ha a hangját, illatát, tapintását is megtapasztalhatjuk. Több azonban nem jut – a látogatók többségének akkor sem juthatna, ha túladna a házon, az autón, a gyerekeken meg az asszonyon, és az így felhalmozott lét egyszerre költené el a Ferrarinál, Ferrarira.
Ebben a hangulatban jól esik valami, amivel egy pici morzsát mi is kaphatunk az élményből – talán pont erre volt jó a Carrera-sátor a gold tribün háta mögött. Itt egy hatalmas, négysávos slot-car pályát állítottak fel egy durván 6x6 méteres asztalon, ahol bárki mehetett néhány kört a családtagok, vagy akár idegenek ellen, az alkalomhoz illően Ferrari kisautókkal. Amikor ott voltunk, épp néhány 599XX gyilkolta egymást két kiskölök és egy apuka irányításával.
Egy cég szemszögéből persze a termékek bemutatása a lényeg – ki is állítottak mindent a legegyszerűbb tízezer forintos pályától az ezer példányban létező limitált, ferraris, arany-dobozos, körülbelül 150 ezer forintos csodáig, amiben áttetsző pályaelemeket és drót nélküli irányítópisztolyokat talál a vevő – utóbbiakat arany csatos nyakpánttal.
Én viszont épp azt éreztem a legjobbnak, hogy a sátorban nem csak a kunyeráló gyerekekre építettek, akiknek az igazi Ferrarik amúgy is túl hangosak és ijesztőek, ezért kisírnak Aputól egy olyan Verdák-os csomagot tizenöté' – inkább adtak valamit a bámészkodóknak, ha mást nem, néhány játékba feledkezett percet, amikor megszűnik a külvilág, és egy pillanatra mindenki odaképzelheti magát a pályán köröző ferraris aranyifjak helyére.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Olajdoktor
10 ezer kilométer alatt 2 liter olaj fogy, másikkal jobb lenne?
Eszi az 5W40-et a kétliteres szívó benzines. Jobban járnék egy 10W40-nel?
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
