Ehhez még nem nőttünk fel!
Alapvetően három konfliktusforrást találtunk rövid bámészkodásunk alatt:
1. Besorolás
Messziről, jól láthatóan feltáblázták a rávezető utakat. Minden szempontból jól érthetőek a jelzések, és van idő értelmezni, korrigálni is. Ehhez egyetlen dolgot kell tenni: szétnézni. A sofőrök arcát, tekintetét figyelve azonban a figyelem és az érdeklődés teljes hiánya tűnt fel leginkább. Majd bemegyünk, aztán lesz, ami lesz. Ja, és a legnagyobb hibákat persze a szélvédőn GPS-t lógató vezetők követték el. Ma megnéztem három különböző navigációs szoftvert, egyik sem tudja kezelni a soksávos besorolást, érthető hát, hogy a maximálisan gépre utalva közlekedők tehetetlenné válnak ebben a helyzetben. Gondolkodni, nézelődni meg, ha ott a technika, nem csak felesleges és fárasztó, de alantas is...
2. Sávváltás
Ha már bent, a körhintában jön rá az egységsugarú sofőr, hogy valamit benézett, szimpla benzintakarékosság okán a két pont közötti legrövidebb utat választja. Az pedig az egyenes. Nem a KRESZ-szerinti, amely a sávokat követi, hanem a mértani, amely összeköt embert és célját, nem ismer sem záróvonalat, sem más közlekedőt. Pedig a saját sávjában továbbhaladónak elsőbbsége van, még akkor is, ha az ellenérdekelt félnek sürgős dolga van Liptovský Mikuláš-on.
3. Zebrák a kihajtásnál
Minden, a körforgalomból kivezető sávon egy lámpával biztosított gyalogátkelőhely van. Ezek oly módon vannak szinkronizálva, hogy a bevezető útról szorosan jobbra kanyarodó autók tilos jelzést kapnak. Igaz, csak 15-20 másodpercre, ám ez éppen elég egy lámpától lámpáig digitálisan (0/1, vagy null/full) közlekedő autósnak ahhoz, hogy a kigyorsítás után satuval kelljen megállnia - amely a mögötte érkezők lökéshullámszerű feltorlódását eredményezi. Veszélyes művelet, és persze a világon semmi értelme - mégis sokan gyakorolják ezt a furcsa hobbit.
+1. Drifterek
Nem győri sajátosság, de valamiért elég sokat láttunk. Persze közel sem profi, felkészített pályagépeket terelgettek rutinos pilóták. Astra F Caravan dízelfüsttel, ezüst Kalos, piros Ignis. Szerencsére önkritikájuk van a srácoknak, csak ilyen izmos erőgépek nyikorgatták a Tigar intermediate-eket. A kisebb teljesítményű német presztízsautók nem tették nevetségessé magukat holmi streetracinggel.
Jó lett-e tehát a győri lámpás-négysávos körforgalom? Feltétlenül. Az itt megépíthető csomópont-variációk közül talán a legjobb készült el. Figyelmetlen és nemtörődöm autósokkal azonban ez sem működik.
Tehát, kedves autós barátaim, van mitől félnünk. Ha Győrött négy év alatt nem sikerült megtanulnunk jól használni ezt az egyébként jó és logikus kereszteződést, akkor nincs miben bíznunk a többi hasonló hely esetében sem.
Nem vagyunk rá méltók, ez az igazság.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
