Rovátkolt fejű olvasóink tán emlékeznek még Papp Tibi zseniális bemutatkozó posztjára, melyen a lángoló Ferrarinak a reggelire elfogyasztott hagymás rántottára gyakorolt hatását mesélte el. Jó kis buli lehetett, odakinn a Hungaroringen, de míg Tibinek az égett F430-szag és a sikítozó Ördögh Nóra jutott, addig én a Váci úti iroda hűvösében hallgattam signore Lippit, a jól ismert magyarországi Ferrari-főnököt.
Érdemes volt, felettébb érdekes dolgok vannak készülőben. Nem ingyen, most szólok, az árak azonban elfogadhatóak lesznek.
Szóval, dióhéjban, csak hogy képben legyen az olvasó, miről is lesz szó. Tekintsünk most el attól, kérem, hogy a Ferrari Racing Days csak unatkozó milliomosokról szól, nem egészen így van. Azért sem, mert ezúttal a közönség is aktívan részt vehet az unaloműzésben. Arra pedig egész jó eszközök állnak majd rendelkezésre. Ugye, hogy nem is baj, ha valaki jól bebótol Ferrarikból helyettünk? Főleg ha be is ülhetünk alkalomadtán Niki Lauda vagy Clay Regazzoni 312T-jébe.
Mert egy Ferrari nem jelenti okvetlenül azt, hogy tulajdonosa egy köcsög, de nem ám. Lehet, hihetetlennek tűnik, de a világ civilizáltabb részein nem okoz lelki traumát nekik, hogy idegeneket engedjenek autóik közelébe. Pedig nem kispályás, Ferrari-körökben mezítlábas, 430-asokról van szó. Figyeljenek csak!
Lényegében négy, különálló mezőnyre tagolódik az idelátogató cirkusz. Először is a Ferrari Challenge olasz/európai bajnoki futamára kerül sor, ahol a 430 Challenge-ek között feltűnik a hazai Válint Tibor is. Nem sokan hallottak róla, pedig Tibi elég keményen nyomja a gázt, olyannyira, hogy a bajnokságban a második helyen áll, legutóbb a portugál Portimaóban mindkét futamon második lett, szóval van kinek drukkolni.
Akit nem izgatna fel a nyolchengeresek érces üvöltése, az cafatosra szaggatott dobhártyával menekülhet a paddockból, mikor beröffennek az FXX-ek és 599XX-ek. Ugyanis ezek is itt lesznek. Az FXX és 599XX Programme keretén belül jönnek futni egyet a Hungaroringen. Tudják, ez az a sorozat, melyben a tulajdonosok egyben a tesztpilóták szerepét betöltve versengenek egymással a világ különböző versenypályáin.
Hogy tényleg van-e effektív haszna a gyárnak belőlük, vagy csak egy ügyes marketinghúzás volt részükről, nos, ez más kérdés. A tény, hogy a 860 lóerős FXX-ek és a 730 lovas 599XX-ek V12-esei ízekre tépik maguk körül a levegőt, kétséget kizáróan bizonyítva, hogy ez a legjobb, amit a Ferrari 2010-ben nyújthat.
De a fekete leves, a non plus ultra, amiért az igazi rajongó megbocsát mindent, a végére maradt: az F1 Clienti-program résztvevői elhozzák privát, Ferrari Forma-1-es versenyautóikat. A versenybenzin és a gumi illata pedig utolsó foszlányát is elfújja majd a sárga epének, az irigység helyét átveszi tán a köszönet, hogy olyan legendás típusokat látunk majd tisztességes versenytempóban, melyekkel Lauda, Prost vagy Regazzoni verték körbe a világot (312T) vagy Schumacher, Barrichello, netán Irvine gyűjtött címeket és pontokat. És akkor még itt vannak a V12-éra monopostói is. Aki legyint, hogy hülyeség, annak biztosan nem mond semmit az sem, hogy a hiperritka 333SP-ből is lesz itt. Nem egy. Négy.
Mindennek tetejébe pedig Felipe Massa, igen, az a Massa, akihez nem ajánlatos a „Szervusz, Felipe, tudjuk, hogy kellemes emlékek fűznek a Hungaroringhez, hogy érzed magad?” – mondattal közelíteni újabban. Na ő is eljön, hogy rajzoljon egy-két kört valamelyik versenyautóval. Mindent megteszünk, hogy elkapjuk egy interjúra.
Nagyjából ennyiről szól majd a szeptember 3. és 5. között megrendezésre kerülő Ferrari Racing Days. A szervezők megesküdtek, hogy nem lesz szigorú kordonozás, abszolút közvetlen, család- és közönségcentrikus lesz minden.
Ha nem így lenne, arról tudni fognak, mert ott leszünk.
Érdekes? Unalmas? Mondja el a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
