A Q5 és a Q7 bemutatása után egyesek az Allroad eltűnését jósolták, ám ők tévedtek: a magasított kombik nem hogy kipusztulnának, még szaporodnak is.
A márciusi Genfi Autószalonon ugyanis bemutatkozik az A4 Allroad, az A6-oson alapuló modell egy számmal kisebb testvére, amelyet azonos recept alapján főztek az Audi mérnökök a A4 kombiból. Itt is megemelték a hasmagasságot - a fenéklemez 180 mm-re került az útfelülettől - és alaposan feldíszítették a karosszériát masszivitást sugalló fényezetlen műanyag sárvédő-szélesítésekkel és lökhárító-betétekkel, kartervédő-utánzattal és tetősínekkel. A látvány azonban becsapós: a lökhárítók nagyobb része fényezett, ahogy a karosszéria alsó peremén végigfutó dekor-elemek is, így az A4 Allroad valójában alig tűnik kevésbé sérülékenynek, mint egy szokványos A4 kombi. Természetesen összkerékhajtás is van, de csak a megszokott Quattro hajtásláncot építették be, komolyabb terepezést segítő trükkök nélkül. Nem is valódi terepre való a típus: leginkább azoknak a vásárlóknak szánják, akik főképp épített utakon járnak, de haza, vagy a telekre rövid földút vezet - esetleg azoknak, akik az átlagnál többet kénytelenek havon autózni.
Az autó egyébként nagyrészt megegyezik az A4 Avanttal: a magasságtól eltekintve kívül-belül ugyanakkora, és a műszaki megoldások is azonosak. A motorok választéka szűkebb, összesen háromféle közül lehet választani. Az egyetlen benzines változat kétliteres, 211 lóerős TFSI turbómotorral készül, amely bőven elég erős a magasított kombihoz: 6,9 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-ra, és 230 km/h-s végsebességet biztosít a számára, miközben az átlagfogyasztása 8,1 liter 100 km-en, vegyes ciklusban. A kisebbik dízel nem ilyen harapós, de a kétliteres, közös nyomócsöves, 170 lóerős négyhengeressel is csak 8,9 másodperc kell a 100-as tempó eléréséhez, és a végsebesség is 213 km/h, ami a legtöbb esetben még mindig bőségesen elegendő, és mindez 6,4 literes átlagfogyasztással párosul. A csúcsmodellbe háromliteres, 240 lóerős V6-os TDI motort szerelnek: ezzel a 100-as sprint 6,4 másodperc alatt megy, a végsebesség 236 km/h, az átlagos fogyasztás pedig 7,1 liter 100 kilométeren. Mindhárom változat rendelhető hatsebességes manuális, vagy hétsebességes, dupla kuplungos S-Tronic automata váltóval.
Ahogy az A6-os esetében, az Allroad felirat ezúttal is gazdag felszereltséggel jár. Az automata klíma, az elektromos kézifék, a fedélzeti információs rendszer (MMI) és a 17-es alufelnik minden változathoz járnak, és ezen felül még számtalan extra - köztük motoros mozgatású ötödik ajtó, 14 hangszórós Bang & Olufsen hifi, vagy háromzónás légkondicionáló - rendelhető hozzá.
Az A4 Avant forgalmazását az év közepén kezdi az Audi világszerte. Egyelőre a németországi árakat ismerjük: ott a legolcsóbb változatért 37 100 eurót kérnek majd.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
