A C5 előfutára, a C-Airscape mellett egy második tanulmányt is kiállít a Citroën Frankfurtban: egy takarékos, és olcsó technológiával gyártható tanulmányt, amely formájával elsősorban az érzelmekre hat.
A C-Cactus tréfásan groteszk jelenség. Olyan, amilyennek E.T. autóját képzelnénk: elképesztően csúf, elfuserált arányokkal és elnagyolt részletekkel, de akárcsak Spielberg űrlakója, mégis szerethető karakter. Az orra kedves gyermekarcot formáz, és a rövid motorház, illetve a sarkokba tolt kerekek miatt viszonylag tágas az utastere. 4,2 méteres hosszával a kisautók és a rövidebb kompakt modellek közti határmezsgyén egyensúlyoz, és bár 21 hüvelykes felnijei miatt a fotókon nem tűnik valami nagynak, 1306 kilogrammos tömegével inkább az utóbbi csoportba sorolnánk. A tervezéskor nem csak a formákkal foglalkoztak a Citroën szakemberei: a tervezés során lényeges szempont volt, hogy az autó egyszerű felépítésű legyen, és amennyire lehet, tiszta és takarékos.
Az egyszerűség jegyében spóroltak az alkatrészekkel, ahol csak lehetett. A belső teret például csupán 200 alkatrészből állították össze, és viszonylag kevés karosszériaelemből készült az autó burkolata is. A lökhárító és a motorháztető például egyetlen darabból van, ami ugyan nem látszik valami praktikus megoldásnak - ha bármelyik része sérül, az egészet cserélni kell - viszont kétségkívül kevesebbe kerül, mint a szokásos négy alkatrész. A groteszk tanulmány műszaki szempontból sem szokványos: a PSA legújabb fejlesztésű dízel-hibrid hajtásláncát építették bele, így igazi éhezőművész lett belőle. Akár 3,4 liter gázolajjal is megtehet 100 kilométert, és csupán 78 gramm szén-dioxidot pufog ki kilométerenként.
A C-Cactus biztosan nem kerül gyártásba - még a bátor franciák sem mernének egy ilyen formabontó modellt piacra dobni -, de tökéletes tanulmány. Megmutatja, hogy a Cirtoen formatervezői nincsenek híján ötleteknek, és a fejlesztőmérnökök sem lógatják a lábukat a PSA konszernnél, de mindenekelőtt a Citroën standra vonja a frankfurti szalonlátogatók tekintetét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Hírek
Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek
Folytatódik az offenzíva: a kínai Chery több új modellt hoz Magyarországra. Itt vannak a típusok és a dátumok.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül
Ezt nehéz lesz pozitívan előadni a befektetőknek.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán
Tisztában volt vele, hogy a mutatvánnyal több előírást is megszeg, de azt gondolta, hogy az éj leple alatt észrevétlenül haza tud surranni.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
