- Az Audi RS3 frissített változata erősebb nem lett, de gyorsabb, drágább és sportosabb igen.
- Új lökhárítók, nagyobb légbeömlők, RS-specifikus diffúzorok és antracit Audi-embléma teszik agresszívebbé a megjelenését, miközben új 19 colos felnik és friss fényezések is érkeztek.
- A felfüggesztést és az RS Torque Splittert továbbfejlesztették, így az autó mozgékonyabb, kevésbé alulkormányzott.
- A 400 lóerős, öthengeres turbómotor változatlan, de az autó 7:33,123-as Nürburgring-köridőt futott, ami több mint hét másodperces javulás a korábbi változathoz képest.
Már egy ideje tudni, hogy érkezik az Audi RS3 frissítése, aminek előgyártott változatával rekordot döntöttek a Norsdschleifén. Végre megérkezett a végleges verzió, ami ha erősebb nem is, de gyorsabb, drágább és sportosabb lett.
A szupersportautó-gyilkos
A gyári RS3-as alapmotor teljesítményét több mint másfélszeresére növelték az MTM-nél. Így már megfutja a háromszázat.

Az új lökhárítók markánsabbak, a hátsó RS-specifikus diffúzort kapott, a nagyobb első légbeömlő és az antracit Audi-embléma pedig még agresszívabb megjelenést kölcsönöz az RS3-nak. Új, 19 colos felnik és színek is érkeztek (kék, piros és fehér fényezés). A Matrix LED-es fényszórók is megújultak, aminek erősebb a fénye elődjénél, valamint a nappali menetény mintázata is személyre szabható - ilyesmi fényszóró van többek között az Audi SQ6-on is.
Az utastérben újítottak kormány formáján, RS módválasztó gombokkal bővült, valamint alumínium váltófüleket kerültek mögé. A hangulatvilágítás több színt kínál, és a korábbi ezüst dekorbetét helyét Vanadium Grey színű díszítés vette át.
Ami viszont igazán számít, azok a műszaki újítások. Az Audi finomhangolta a felfüggesztést, illetve az autót az RS Torque Splitter továbbfejlesztett vezérlése miatt mozgékonyabbnak mondják. Ez lehetővé teszi a hátsó kerekek közötti aktív és teljesen változó nyomatékvektorozást. Ez a rendszer elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolókat használ mindkét hajtástengelyen, és minden egyes tengelykapcsoló saját elektronikus vezérlőegységgel rendelkezik. Kanyarodáskor az RS Torque Splitter növeli a külső kerékre ható meghajtónyomatékot, jelentősen csökkentve az alulkormányzottságot.
A turbós öthengeres motor teljesítménye továbbra is 400 lóerő, nyomatéka pedig 500 Nm. A gyorsulása is változatlan, 4 másodperc alatt van 100-on, végsebessége alapból 250 km/h, ami a Dynamic Plus csomaggal 289 km/h-ra növelhető. Ennyi fejlesztés elég volt, hogy a Norsdschleifén több mint hét másodperccel jobb időt fusson az előző generációhoz képest: az új idő 7:33.123 - ezzel egyébként gyorsabb is, mint a BMW M2.
Az új Audi RS3 rekordot döntött és lealázta a BMW M2-t
Öt másodperc nagyon sokat számít egy köridőben.
A modell már itthon is rendelhető: az ára 28,7 millió forintról indul.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
