Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
- Az Audi és az üzemi tanács megállapodott egy költségcsökkentési intézkedéscsomagról, amely 2029-ig akár 7500 munkahely megszüntetését is magában foglalja, miközben a munkahelyvédelmi tervet 2033-ig meghosszabbítják.
- A leépítések oka a nehezebb gazdasági helyzet, a politikai bizonytalanságok és az elektromos autók lassabb elterjedése.
- Az Audi 2029-ig nyolcmilliárd eurót fektet be németországi gyáraiba, Ingolstadtban új elektromos modellt és frissített Q3-at készítenek elő, míg Neckarsulmban egy új elektromos szedán gyártása is szóba került.
- Bár korábban 2026-tól csak elektromos modellek bemutatását tervezték, úgy tűnik, ezt a célt feladták.
Az Audi és üzemi tanácsa megállapodott egy költségcsökkentési és rugalmasságot növelő intézkedéscsomagról, amely leginkább a német gyártóhelyeket érinti. A vállalat meghosszabbítja az úgynevezett „munkahelyvédelmi tervet” 2033 végéig, miközben 2029-ig akár 7500 munkahely megszüntetését is tervezi.
A döntést az egyre nehezebb gazdasági környezettel, a politikai bizonytalanságokkal és az elektromos autók lassabb elterjedésével magyarázták. Az elbocsátások nem lesznek olyan drasztikusak, mint a Volkswagen esetében, de az Audi is kénytelen csökkenteni munkaerején. Viszont a vezetői fizetések csökkentése és a prémiumrendszer átalakítása is tervben van.
A vállalat 2029-ig nyolcmilliárd eurót fektet be németországi gyáraiba. Ingolstadtban egy új belépő szintű elektromos modellt és a frissített Q3 gyártását készítik elő, amit Győrben is gyártanak majd. Neckarsulmban az Audi továbbfejleszti a belső égésű motoros modellek elektronikai rendszerét, és egy új elektromos szedán gyártását is fontolgatják.
Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója szerint az intézkedéscsomag „a vállalat jövője szempontjából erős megállapodás”, amely javítja versenyképességüket. Megjegyezte azonban, hogy „az Audinak gyorsabbá, agilisabbá és hatékonyabbá kell válnia”, ami „nem lehetséges a humán erőforrás változtatása nélkül” - írta a Handelsblatt.
Annak ellenére, hogy megerősítette a leépítést, Döllner azt mondta, hogy „2033 végéig nem lesz operatív okokból történő elbocsátás. Ez a jelenlegi nehéz gazdasági időkben jó hír minden munkavállaló számára.” (A 7500 munkahely megszűnése viszont nem az.)
Bár az Audi korábban azt tervezte, hogy 2026 után kizárólag elektromos modelleket mutat be, úgy tűnik, ezt a tervet elengedték. A változtatásokkal a cég célja, hogy évente egymilliárd eurót spóroljon németországi gyáraikban.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
