- A Honda azt szerette volna elérni, hogy a Nissan elhagyja saját e-Power hibrid rendszerét, és helyette a Honda e:HEV rendszerét használja,
- A Nissan számára ez elfogadhatatlan volt.
- A Honda azért szerette volna ezt, mert szerintük a saját rendszerük jobb, valamint így a Nissan tudott volna költséget csökkenteni.
Alig egy hét telt el azóta, hogy hivatalosan is lefújták a Honda-Nissan egyesülést. A két fél végül azért nem tudott megállapodni, mert a Nissan egyenlő félként kezelte a helyzetet, míg a Honda leányvállalatot csinált volna belőlük. A szakítás után pedig a Nissan egyik fejese megosztott pár érdekes információt a Japan News-zal, hogy a Honda miket szeretett volna elérni.
Hivatalos: vége a Honda-Nissan összeborulásnak
Külön utakon folytatják.
Ugyanis a Honda nemcsak azt szerette volna elérni, hogy a Nissan leányvállalatként működjön, hanem azt is, hogy mondjon le az e-Power hibrid rendszeréről és használja a Honda e:HEV rendszerét. Ez különösen érzékenyen érintette a Nissant, mert kimondottan büszkék hibrid rendszerükre. Pedig a Honda számára az egységes hibrid rendszer jelentős gyártási előnyökkel járt volna, miközben csökkent volna a Nissan költsége is.
A Nissan e-Power egy soros hibrid rendszer, amiben a benzinmotor egyetlen feladata, hogy egy generátort hajtson. A kerekeket egy elektromotor forgatja, amit a generátor által termelt árammal táplálnak. A benzinmotor tehát nem áll semmilyen mechanikus kapcsolatban a kerekekkel, a hajtásra fordítható energia kizárólag a generátort az elektromotorral összekötő kábeleken továbbítódik. A rendszernek része még egy kis tárolóképességű, de rövid ideig nagy teljesítményt leadni képes akkumulátor, amely elsősorban a visszatápláló áram fogadására és az energiaingadozások kiegyenlítésére szolgál.
A Honda e:HEV rendszere is egy soros hibrid rendszer, működési elve is majdnem azonos, viszont csak kis és közepes sebességeknél. Amint azonban a terhelési viszonyok, és a sebesség lehetővé teszi, egy kuplunggal a belső égésű motort összekapcsolják a hajtó kerekekkel, és onnantól az elektromos energiaátalakítási veszteség megszűnik. Ezek a rendszerek is tudják azt természetesen, ami a hibridektől elvárható. Lassításkor a Honda rendszere is oldja a kuplungot, hogy a hajtó elektromotor generátorüzemre váltva töltse a hibrid rendszer akkumulátorát. A visszatáplált áram pedig jól jön a következő gyorsításkor, így a benzinmotornak vagy kevésbé kell megerőltetnie magát, mert az elektromotor elvégzi a munka oroszlánrészét, vagy be sem kell kapcsolódnia. (További részleteket a hibrid hajtásláncokról ebben a cikkben olvashatsz:)
Nem mindegy milyen hibrid!
Egyre több autó hord a hátulján hibrid feliratot. No, de mégis, milyen alapon?
Lényeg a lényeg, a Nissan e-Power rendszere egyedülálló, de kimondható, hogy a Hondáé elterjedtebb, fejlettebb és végső soron takarékosabb is. Ezek miatt sem lett annyira elterjedt a Nissan hibrid rendszere. A Nissan ezért dolgozik egy új generációs e-Power rendszer fejlesztésén, amely elvileg idén debütálhat, és 15 százalékkal jobb autópályás fogyasztást ígér. A Honda is dolgozik az új e:HEV rendszeren, ami elvileg 30 százalékkal lesz olcsóbb, mint a jelenlegi.
Fogyasztásban hátrányos helyzetű
Kellett már egy olyan minőségű modell a Nissan kínálatába, mint a harmadik generációs Qashqai, amiből csak az új hibrid rendszer lóg ki feltűnően.
2024-ben a Honda 860 ezer, a Nissan pedig 390 ezer hibridet adott el, miközben a Toyota 4,14 milliót értékesített. A számok alapján a Honda aligha tekinti komoly riválisnak a Nissant a hibrid piacon (ahogy a Toyota sem a Hondát).
A döntés, hogy a Nissan mégis ragaszkodik saját rendszeréhez, hosszú távon komoly következményekkel járhat. A piac dönti majd el, hogy bölcs döntés volt-e az egyesülési ajánlat visszautasítása és az e-Power megtartása.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
