- A Renault egy hivatalos veteránszerviz-hálózatot hoz létre, amely kifejezetten régi Renault-kra és Alpine-okra specializálódik.
- A program első körben nyolc francia műhelyt foglal magában, de később 25-re bővül, és nemzetközi terjeszkedést is terveznek.
- A gyári támogatás részeként ingyenesen elérhető javítási kézikönyveket és „csináld magad” videókat is publikálnak.
- A program célja nemcsak a márkarajongók kiszolgálása, hanem a Renault örökségének erősítése is, ami piaci előnyt jelenthet a feltörekvő kínai márkákkal szemben.
- A klasszikus modellek felkarolása segíthet az új modellek, például az érkező R5, R4 és Twingo népszerűsítésében is.
A Renault egy olyan hivatalos szervizhálózatot hoz létre, amely kifejezetten veterán Renault-kra és Alpine-okra specializálódott műhelyeket foglal magába - jelentették be a Rétromobile kiállításon. A program a Renault Classic kiterjesztése, amely eddig főként a márka történelmi modelljeinek népszerűsítésére és kapcsolódó termékek árusítására fókuszált.
A gyári jóváhagyást első körben nyolc franciaországi műhely kapja meg, de a tervek szerint a hálózat fokozatosan 25-re bővül. Ezzel az ország lakosságának 80 százaléka 100 kilométeren belül találhat egy hivatalos veterán Renault-szervizt. A nemzetközi terjeszkedés is tervben van, de csak később.
A gyári támogatás nem merül ki a szakértői szervizhálózatban. A Renault közzétett 50 eredeti javítási kézikönyvet online, ingyenesen elérhető formában, és több „csináld magad” videót is publikált, amelyek segítséget nyújtanak a régi modellek karbantartásához.
A Renault marketingvezetője, Arnaud Belloni a Rétromobile klasszikus autószalonon elmondta, hogy példaképként a Porsche és a Ferrari veteránprogramjait tartják szem előtt. „Ezek a márkák komolyan veszik a gyűjtőiket, és mi is így teszünk” – mondta Belloni az Autocarnak.
A klasszikus modellek felkarolása nemcsak a rajongóknak szól, hanem egy piaci stratégia is. Belloni szerint a Renault múltjának erősítése segíthet a feltörekvő, főként kínai márkák ellen, amelyek ugyan gyorsan növekednek, de nem rendelkeznek hagyománnyal. „Egy erős márka nem létezik örökség nélkül” – tette hozzá.
Az örökség üzleti szempontból is érték: egy jól sikerült restomod vagy nosztalgia-hullám felértékeli a használt példányokat és az új modellek iránti keresletet is növeli. A Renault számára ez különösen fontos, hiszen hamarosan érkezik az új R5 és R4, majd a következő generációs Twingo. Belloni szerint a klasszikus modellek modern újjászületése logikus lépés: „Miért gyártanánk olyan autókat, amiket senki sem akar, amikor pontosan tudjuk, hogy mit szeretnének az emberek? Kérték az új Renault 5-öt, megcsináltuk. Kérték az R4-et, megcsináltuk. A furgonosok az Estafette-et szeretnék? Hát akkor megkapják az Estafette-et is.”