Nemzeti konzultáció is lehet az új KRESZ-ről
- Lázár János bemutatott egy tízpontos tervet a közösségi közlekedés fejlesztésére, és megerősítette, hogy az új KRESZ tervezete 2025 márciusára elkészül.
- A tervezet alapelveit a lakossággal is ismertetnék, és nemzeti konzultáció lehetőségét is felvetették.
- Úgy tűnik Magyarországon mégsem büntetnék autóelkobzással az extrém gyorshajtást.
Lázár János, az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetője szerda délelőtt egy sajtótájékoztatón vázolt fel egy tíz pontból álló tervet. Ezen lépések célja a közösségi közlekedés fejlesztése. A sajtótájékoztatón csak újságírói kérdések során került szóba az új KRESZ, ami rengeteg pontban kiegészítené és változtatná a jelenlegit. Tavaly azt ígérték a teljes tervezet idén március végére elkészül, amit Lázár most is megerősített.
Lázár János nekimegy a késéseknek: júniustól 20 perc után visszajár a jegyár fele
Késési biztosítást, vécéfelújítási programot, új buszok beszerzését ígért Lázár János a közlekedésinfón.
Egy másik kérdésben elárulta, ennek alapelveit ismertetni fogják a lakossággal és azt is kilátásba helyezte, hogy nemzeti konzultáció is lehet a témában. Viszont jó pár változtatást már így is ismerünk, hiszen tavaly több háttérbeszélgetést is tartottak az új KRESZ-ről: az egyik fő témája az elektromos roller volt, míg a másiknál a jelenlegi sebességkorlátozások változtatása.
Nem lesz egész Budapesten 30-as sebességkorlátozás. De lesz másmilyen!
Az Attila úton van az első útszakasz, ahol a főváros sebességcsökkentési programja miatt kell lassabban haladni az autóknak. De nem az utolsó.
A Telex egyik kérdésére a miniszter kifejtette, hogy a nagy vitát váltott ki az új KRESZ-t előkészítő csoportban annak a lehetősége, hogy pszichikai és a digitális teszteket vezessenek be, hogy javítani lehessen a jelenleg nem jó sofőri/vezetői képességeken. Szerinte a balesetek többsége tapasztalatlanságból fakad ezért azt is fontolóra lehet venni, a nagyobb teljesítményű autók használatát életkorhoz kössék.
Nem lesz példa Ausztria
Ausztriában tavaly márciusban lépett életbe egy sokkal szigorúbb rendszer a gyorshajtásokat illetően, amely alapján extrém esetekben elkobozhatják a sofőr autóját. A szigor jól bevált, a gyorshajtások száma a korábbi időszakhoz képest harmadára csökkent.
Decemberben a fővárosi közgyűlés elé került ehhez hasonló javaslat, ami szerint akik lakott területen belül 50 km/h-val, lakott területen kívül pedig 75 km/h-val túllépik a sebességhatárt, első alkalommal hat hónapra, ismétlés esetén pedig végleg elveszíthetik autójukat. Ezt a közgyűlés végül nem fogadta el.
Ettől független egy hasonló jogszabály módosítás indulhatna a parlamentből is, ami pedig az egész országra kiterjedhetne, de nem lesz ilyen. Lázár János kérdésünkre tömören elmondta: nem tervezik az osztrák példa átvételét.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra
Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
