Kezdődik az autóipar Squid Game küzdelme?
- Nagyjából 100 millió új autót vesznek évente a világon. Ez bővült volna, ha lett volna megfelelő fizetőképes kereslet. Nem volt, így ezt a tortát kell újraosztania az autóipar cégeinek.
- Egy előrejelzés szerint a húszból 8 maradhat talpon.

A Nissan és a Honda várható egyesülése csak a kezdete lehet annak az átalakulásnak, amit a szakértők máris az autózás új világrendjének neveznek a CNN összeállítása szerint. A két japán autógyártó 2024 végén jelentette be fúziós terveit, ami egyszerre vetett fel kétkedő megjegyzéseket, mert a két cég modellkínálata részben átfedi egymást, és érdeklődést, mert a jövő elektromos autóinak fejlesztésében egyesíthetik erőiket.
Bejelentették: tényleg összeházasodna a Honda és a Nissan
Kerítőként működhetett közre a japán kormány a Nissan és a Honda házasságában.
A cégegyesülések nem újdonságok az autóipar történetében azóta, hogy az 1900-as évek elején a General Motors egy sor fúzióval létrejött. Az ezek mögött álló indokok semmit sem változtak. A vékony profitrátával értékesíthető tömegautók gyártása csak akkor működik, ha egy-egy cég nagyon sok autót tud eladni.
A néhai Sergio Marchionne, a Fiat és a Chrysler egyesülésének atyja szerint évi hatmillió autó értékesítése az a minimum, aminél kevesebbel nem maradhat fenn hosszú távon egy cég. Az elektromos átállás komoly kutatási és fejlesztési költségei dobtak egy nagyot ezen a követelményen, akárcsak az önvezető autózásra fordított kiadások és az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási korlátozások teljesítése.
Így menekült meg a csődtől a Fiat
Sergio Marchionne, a Fiat 2018-ban elhunyt korábbi vezetője rengeteg bírálatot kapott az intézkedéseiért, ám úgy tűnik, neki volt igaza.
Felére csökkenhet a népautókat gyártó vállalatok száma
K. Venkatesh Prasad, a michigani Center for Automotive Research kutatóintézet elnökhelyettese arra is vállalkozott, hogy adjon egy becslést a következő tíz év változásaira. Szerinte tíznél kevesebb nagy, népautókat gyártó cég lesz a világon 2035-ben. Kettő japán, kettő európai, kettő egyesült államokbeli és talán kettő kínai. Ezzel húszról nyolcra csökkenhet ezeknek a vállalatoknak a száma.
Ez alatt nem feltétlenül cégegyesüléseket kell érteni, amelyek gyakran kockázatosak. A két legutóbbi nagy kudarc a Mercedes-Benz és a Chysler házassága volt az ezredforduló utáni évtizedben. Ha csikorogva is, de működik a PSA, a Fiat, a Chrysler és az Opel összebútorozása, míg a dél-koreai Hyundai–Kia páros jól szerepel.
Bonyolítja a helyzetet néhány cégnél a sajátos tulajdonosi háttér. A Volkswagent nem ereszti a 20 százalékos tulajdonos Alsó-Szászország és a több mint 50 százalékot birtokló Porsche Automobil Holding. A Fordot a névadó család nem szándékozik kiadni a kezéből. Ettől még kötnek ezek a cégek is partneri megállapodásokat. Például VW az amerikai Rivian villanyautó-gyártóba fektetett be dollármilliárdokat.
Peter Wells, a walesi Cardiff Business School professzora arra számít, hogy az autógyártók klubjának régi szereplői veszíteni fognak súlyukból. Főként azok - így a GM és a Ford - amelyek fő piaca nem ösztönözi a technológiai váltást, miközben az elektromos autózást a Tesla személyében egy új játékos behozta a képbe.
(Via CNN)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
