- Az Audi bemutatta az új A4-et, ami a gyártó nevezéktanának átalakítása miatt A5 néven kerül forgalomba.
- Az új modell nagyobb és sportosabb lett.
- Az alapváltozat 2 literes TFSI motorja 150 lóerős, az S5 kivitelben viszont 367 lóerős a 48 voltos hibrid rendszerrel támogatott 3 literes V6-os.
Az első Audi A4 után 30 évvel befutott a népszerű típus legújabb generációja, amit viszont A5 néven kerül forgalomba. Ennek oka, hogy az Audi az autóiknál használt nevezéktan alapos újragondolása mellett döntött, ami alaposan összezavarhatja a márka rajongóit és a laikusokat egyaránt. A lényeg röviden annyi, hogy a páros számú típusneveket (mint A2, A4 és A6) mostantól a tisztán elektromos modellek kapják, a páratlan számok pedig a belső égésű motorokat jelölik. Az Audi A4 nem maradhatott tehát A4, így kapta az A5 nevet.

A számozás megváltoztatásával az Audi az autó méreteihez is hozzányúlt. Az új A4, azaz A5 (mikor fogjuk ezt megszokni?!) elődjénél szélesebb és hosszabb, miközben az alapfelszereltség is bővült. Ennek eredménye, hogy a modell inkább a felső-középkategóriába sorolható a gyártó szerint – az új A4 tehát ténylegesen közelebb került az A5 értékeihez. Az autó négy változatban lesz elérhető: ezek az A5, az A5 Avant (azaz kombi), valamint a sportosabb S5 és S5 Avant.
Az Audi mérnökei a megújulás nevében változtattak a modell arányain: a hosszabb tengelytávhoz nagyobb kerekek és laposabb, sportos kasztni társul. A gyártó külön kiemelte a szedán változat csomagtérfedelét, ami a hátsó üveggel együtt nyílik, így megkönnyítve a be- és kipakolást. Az autó eleje is átalakult kissé. A jellegzetes Singleframe kialakítás most szélesebb és laposabb a korábbiakhoz képest. A nappali menetfény digitális LED, a hátsó lámpák pedig második generációs OLED technológiát használnak. Az Audi szerint így utóbbi szinte kijelzőként funkcionál, így különböző fényjelzések és mintázatok megjelenítésére is alkalmas. Ez nem csak látványos, de biztonságosabbá is teszi a közlekedést, hiszen javítja a kommunikációt az autó és környezete között.
A belsőnél a mérnökök célja egy emberközpontú, tágas, kényelmes és átlátható utastér megalkotása volt. Ettől függetlenül a műszerfalat így is a hatalmas képernyők uralják. Az MMI nevű hajlított, OLED technológiás panorámakijelző két panelből áll: a sofőr előtt egy 11,9 colos „virtuális pilótafülke" kap helyet, míg az infotainment kijelző 14,5 colos. Ha ez a két tepsi nem lenne elég, az utasoldalra egy 10,9 colos harmadik képernyő is rendelhető.
Ha vezetés közben nem akarjuk a méretes monitorok valamelyikét bámulni, segítségünkre siet a megújult head-up display. A rendszert már konfigurálni is lehet, sőt, elsőként már különböző beállításokhoz és menüpontokhoz is hozzáférhetünk rajta keresztül.
Az új Audi A5 alapmotorja egy 2 literes, változó geometriás turbóval felszerelt TFSI 150 lóerővel, de némi felárért ugyanez a motor 204 lóerős kivitelben is elérhető. A dízelmotorok kedvelőinek ott a szintén 2 literes, 204 lóerős TDI, ami 1750 és 3250 közötti fordulaton 400 Nm nyomatékot termel. A legizgalmasabb motoropció a 3 literes V6 TFSI 367 lóerővel, amely az S5 modellek kiváltsága. Az utóbbi két motor működését az Audi MHEV plus 48 voltos hibrid technológiája is segíti, így csökken a fogyasztás, miközben nő a teljesítmény.
Az S5 változathoz S tronic duplakuplungos váltó, állítható összkerékhajtás, és Torque Vectoring is jár.
A futóművel kapcsolatban az Audi nem osztott meg túl sok részletet, de elmondásuk szerint tovább finomhangolták a rendszert, így az könnyed és pontos kezelhetőséget garantál. Ezen kívül az opcionális adaptív lengéscsillapítók esetében érezhetően nőtt a különbség a sportos és a kényelmes beállítás között, így a sofőr jobban hangolhatja a kívánalmaihoz az autót.
Az új Audi A5 értékesítése novemberben kezdődik, – az alapmotoros szedán kivitel esetében – 45 200 eurós, azaz 17,7 millió forintos alapáron.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
