- Bemutatták az Alpine első elektromos autóját, ami egy Renault 5 E-Tech alapú hot hatch
- Az egész megjelenése agresszívabb és 60 milliméter szélesítést kapott
- Két változata lesz, egy 180 és egy 220 lóerős, mind a kettő elöl hajt és a súlya másfél tonna körül alakul
- A gyengébb GT névre hallgató kivitelnek kék, az erősebbnek piros féknyergei lesznek
- Mindkettőbe 52 kWh-s akkumulátort szerelnek, a hatótáv 380 km körül alakul
- Képesek 100 kW-tos DC gyorstöltésre, akár 30 perc alatt feltölt 15-ről 80 százalékra
- Az ára olyan 38 000 euró körül alakul, ez 15 millió forintnak felel meg
- Lesz belőle egy kezdőszéria különleges, egyedi jegyekkel
Végre bemutatták az újjászületett Alpine első elektromos autóját, ami az új Renault 5 E-Tech elektromos kisautó alapjaira épített hot hatch. Az A290 megtartotta az eredeti modell retró megjelenését, de elég rendesen átdolgozták. X alakú motívumok kerültek az első lámpákba és a nappali menetfény is hasonló mintázatot kapott csak a kiegészítő fényszórókat imitáló idomokon. Az egész autó agresszívabb lökhárítókat és toldatokat kapott, illetve a futóművet 60 milliméterrel kiszélesítették, ami nagyon sok. Ezért kellettek a 19 colos alumínium felnik, melyeken Michelin Pilot Sport 5 gumik feszülnek.
136 lóerővel és 400 km hatótávval érkezik az új Renault 5
Az új tecnológiák miatt jelentősen olcsóbb lehet a Zoénál.

Kell a tapadás, mert a mérnökök úgy döntöttek, hogy megtartják az első kerékhajtást. Így szabadítják a világra az első tengelyre épített 220 lóerős és 300 Nm nyomatékot tudó villanymotor erejét. Bár az Alpine hangsúlyozza, hogy az egyik alapelvük a könnyű autók gyártása, az A290 mégis 1479 kiló, ami igazából csak a méretéhez képest sok. Mivel a nyomaték instant üt, ezért a 0-100-as sprint így is megvan 6,4 másodperc alatt, ami egy hot hatchtől szép eredmény.
Lesz egyébként majd egy gyengébb A290 is a palettán GT néven, ott be kell érnünk 180 lóerővel és 285 Nm nyomatékkal, míg a 0-100-as gyorsulás egy másodperccel lassabb. Mind a két kivitelen négydugattyús Brembo fékek felelnek majd a kellő lassulásért, viszont a GT kivitelnél kékre, az erősebbiknél pedig pirosra festik majd a nyergeket.
Az autó súlyához valószínűleg sokat hozzátesz az 52 kWh-s akkumulátor, mely mind a két A290 kivitelben megtalálható lesz. Ezzel egyébként az alap Renault 5 E-Tech 400 kilométer megtételére képes, míg az A290 csak 380-at ígér, persze ott valószínűleg sportosabb felhasználást jövendölnek nagyobb teljesítmény mellett. Az igazi nagy dobás a 100 kW-tos DC gyorstöltés, mellyel az A290 elvileg 30 perc alatt tud feltölteni 15-ről 80 százalékra.
A beltér egészen hasonló lesz majd ahhoz, amit korábban láttunk már a Renault 5-nél, de ez nem baj. Marad középen a 10,1 colos érintőkijelző a fedélzeti számítógépnek, illetve a digitális műszeregység. Újak azonban az Alpine spéci fém pedáljai, az A110-ből átvett menetmód választó gombok a középkonzolon, illetve a kormányon elhelyezett kapcsolók. Egy potméterrel kiválaszthatjuk, hogy mennyire legyen intenzív a rekuperáció, egy OV (overtake) feliratú gombbal pedig egy kis plusz energiát szabadíthatunk a rendszerre rövid időre.
Ahogy kanyarodik, már az megér 30 milliót
Hat éve vártam, hogy kipróbálhassam az Alpine A110-et. Cserébe most 296 lóerővel kaptam meg, A110S formában. Ez most a legkívánatosabb francia.
A pontos árazásról egyelőre keveset mondtak, de a márka belépő szintű sportautója 38 000 euró körül indul majd, ez átszámolva nagyjából 15 millió forint. Lesz természetesen majd egy bevezető széria is, egyedi megjelenéssel, felszereléssel és emléktáblával. Ebből mindössze 1955 darabot készítenek majd, ez egyébként az Alpine alapításának évszáma. Az A290-en túl érdemes figyelemmel kísérni a Renault almárkájának munkásságát, hiszen 2030-ig hét elektromos modellt ígértek. Ebbe beletartozik egy egészen új SUV, illetve az A110 sportautó elektromos utódja is.
Forrás: Carscoops

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

