Januártól gyakorlatilag fizetőssé válhat a teljes M0-s körgyűrű, de ilyen sorsra juthat az M44-es, M30-as és az M76-os is. De az M6-os és M4-es autópálya is, az előbbi Bátaszék, az utóbbi pedig Abony térségében – derült ki az Építési és Közlekedési Minisztérium jogszabály-tervezetéből, amit az ATV szúrt ki.
Az M0-ás az egyik legforgalmasabb út Magyarországon, ahol tavaly a Magyar Közút felmérése szerint csaknem 76 ezer autó haladt el naponta. De van olyan szakasza, ahol ez a szám meghaladja a 100 ezret.
Viszont a tervezetnek a fuvarozók lehetnek a legnagyobb vesztesei. Ugyanis többet kellene fizetniük a három és fél tonna feletti teherautóknak is. A külsőköltség-díjat a levegő-és zajszennyezés, illetve a szén-dioxid kibocsátás után kellene megfizetni. Az ATV példaként írta, hogy egy Euro 6-os besorolású járműnek fél centet kellene fizetnie kilométerenként. Egy négytengelyes járműnek ugyanott 0,8 centet. Egy Euro 4-esnek viszont a települések között már 3,4 a kilométerenkénti tarifája. A fuvarozók szerint ez és a jövedéki adóemelés miatt a viteldíjaik akár 20-25 százalékkal is megnőhetnek.

Az üggyel kapcsolatban a főpolgármester is hangot adott véleményének, aki szerint a Fidesz autósüldözést végez. Karácsony Gergely posztjában hangsúlyozta, hogy az M0-s teljes szakaszának fizetőssé tételét aligha nevezhetjük másnak, mint károkozásnak. Kifejtette, hogyha az M0 teljesen fizetős lesz, akkor azzal sokkal több autós fog átvágni a fővároson, ami tovább súlyosbítja Budapest dugóit.
„A budapesti torlódások elsődleges okai a város határain kívül keletkeznek: naponta több mint 300 ezer autó jön Budapestre az agglomerációból, sok autó a fizetős M0-s szakaszt is a városon keresztül kerüli el” – írta.

A főpolgármester ezért többször is kezdeményezte és most is kezdeményezi, hogy a teljes M0 körgyűrű ingyenes legyen, ugyanis ez nem csak a város, de az autósok érdeke is.
A kormány egyébként már több éve pedzegeti a teljes M0-s körgyűrű fizetőssé tételét. Emlékezetes, hogy már megszűnt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2014 év végén jelentette be, hogy 2015-től fizetős lesz az M0-ás rengeteg szakasza, és csak azok maradnak ingyenesek, amik uniós forrásból épültek vagy újultak meg - ugyanis ezen szakaszok díjasítását az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé.
Majd ugyanúgy 2014 december közepén Orbán Viktor egyik interjújában arról beszélt, hogy az M0-s körgyűrűt uniós kötelezettség miatt kell fizetőssé tenni. De ezt viszont később az Uniós Bizottság cáfolta, ugyanis nem írtak elő semmilyen kötelezettséget. Egyedül annyi kitétje volt az egésznek, hogy Budapestnek a dugódíj bevezetésére van kötelezettsége, viszont ha az M0-s fizetőssé tételéből bevétele származik a magyar államnak, akkor azt figyelembe kell venni az EU által folyósítandó támogatás összegénél, vagyis az akkor meg nem épült szakaszokra szánt uniós pénz arányosan kevesebb lett volna.
Továbbá 2015-től lett bevezetve a megyei (most már vármegyei) matricák, amelyekkel egy adott (vár)megye fizetős útszakaszait lehet egész évben használni. Jelenleg a D1-es vármegyei matrica ára egy évre 5720 forint.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
