A BMW-nél volt egy pont, amikor úgy gondolták, hogy hibátlan dolog lenne készíteni egy kegyetlenül gyors X5-öt. Az első lépés természetesen az volt, hogy kerestek egy olyan motort, ami a nagy kasznit is sportautósan viszi. Szerencsére házon belül is volt ilyen kéznél: az LMR versenyautó 700 lóerős V12-ese tökéletes választásnak tűnt.

A projekt célja egyébként hivatalosan az volt, hogy kihozzák a maximumot, amit az aktuális X5-ből ki lehet. Itt érdemes megjegyezni, hogy az első X5-ről, vagyis az E53-ról van szó, amit 1999-ben mutattak be, a rettenetesen túltolt változata se sokkal később, 2000-ben érkezett.
Mire végeztek az X5 LM-mel, külsejében még azért még hasonlított egy gyári X5-re, műszaki tartalmában azonban igen kevés dolog egyezett. A 700 lóerős, 6,1 literes V12-es versenymotor csak a kezdet volt, minden mást is átszabtak, hiszen a lóerő önmagában semmit nem ér, ha az X5 többi része nincs rá felkészülve és az első tempós kanyarban bezörget vele szerencsétlen pilóta a rekettyésbe.
Az egyedi X5-öst 30 milliméterrel leültették, illetve más rugókat és szilenteket kapott, mint egy utcai változat. A kerékjáratokat 20 colos, aranyszínű BBS LM felnik töltötték meg, amikre elöl 275/40-es vagy 315/35-ös, hátra pedig minden esetben 315/35-ös Michelin gumikat szereltek. A külső egyébként nagyban emlékeztet a gyári X5-ösökére, de azért a géptető hatalmas légbeömlője, a hatalmas toldatok, illetve a hátsó lökhárítón kivezetett kipufogó gyanúsnak tűnik első ránézésre is, ahogy a kerekek sem épp visszafogottak.
Ami még fontos pont, hogy lekönnyítették, amennyire ez egy SUV esetén lehetséges, így a beltér például határozottan versenyautós a négy kagylóüléssel és a szegényes kárpitozással. Nem csak a könnyítésre, hanem a súlyelosztásra is figyeltek: az X5 LM súlya 51-49 arányban oszlik meg az első és a hátsó tengely között.
Az LMR versenyautóban a szabályozások miatt miatt 580 lóerőt tudott a V12-es, szűkítő nélkül viszont már 700-at, és mivel kísérleti autóban használták, nem kellett törődni a szabályokkal. A hatsebességes, manuális váltóval a könnyítés után is testes, bő kéttonnás SUV 4,7 másodperc alatt tudta le a nulla-százat, a hivatalos végsebessége pedig 278 km/h volt, a valóságban azonban ennél jelentősen durvább volt a maximális tempó.
Adta magát, hogy ne csak mutogassák a húzott X5-öt, pályára kívánkozott. Végül a választás a Nürburgringre esett, az ott futott köridő ugyanis már akkor mércének számított. A sofőr Hans-Joachim Stuck lett, aki ekkorra már rengeteg szakágban megfordult és sikeres, tapasztalt pilótának számított. A 80-as évek végén még Audikat terelgető, ekkor már 50 éves Stuck 2001-ben futott rekordot a Nürburgringen.
Az Audik, amik megmutatták Amerikának, hogy ki a főnök
A Trans-Am-re készült Audi 200 Quattrót egy szezon után betiltották, az Audi 90 IMSA GTO pedig több kihagyott versennyel is dobogós lett a szezon végén.
A köridő 7 perc 50 másodperc lett, ami kontextusba helyezve durva csak igazán. Az első autó ugyanis, ami benézett 8 perc alá, a Nissan Skyline R33 GT-R volt, 1996-ban, és ennél 9 másodperccel jobbat ment egy hobbiterepjáró, mindössze 5 évvel később. De nem csak a Skyline-ra vert rá: jobbat ment, mint a Gallardo LP560-4 2008-ban (7:51,8), a Nissan GT-R szintén 2008-ban (7:54), vagy épp az M4 2014-ben (7:52).
Godzilla és egyéb mutáns szörnyek
Mesélek egy kicsit az egyik legmenőbb japán autóról, vagyis a Nissan Skyline-ról.
Sőt, házon belül fejet ment az E46 M3 leghegyesebb változatával, vagyis a CSL-lel. Volt olyan szakasz a pályán, ahol az X5 LM elérte az egészen elképesztő 311 km/h-t. Mindezt 22 éve egy olyan autó vitte véghez, amivel mindez még ma is fizikai képtelenségnek tűnik.
Forrás: BMW

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
