A BMW-nél volt egy pont, amikor úgy gondolták, hogy hibátlan dolog lenne készíteni egy kegyetlenül gyors X5-öt. Az első lépés természetesen az volt, hogy kerestek egy olyan motort, ami a nagy kasznit is sportautósan viszi. Szerencsére házon belül is volt ilyen kéznél: az LMR versenyautó 700 lóerős V12-ese tökéletes választásnak tűnt.

A projekt célja egyébként hivatalosan az volt, hogy kihozzák a maximumot, amit az aktuális X5-ből ki lehet. Itt érdemes megjegyezni, hogy az első X5-ről, vagyis az E53-ról van szó, amit 1999-ben mutattak be, a rettenetesen túltolt változata se sokkal később, 2000-ben érkezett.
Mire végeztek az X5 LM-mel, külsejében még azért még hasonlított egy gyári X5-re, műszaki tartalmában azonban igen kevés dolog egyezett. A 700 lóerős, 6,1 literes V12-es versenymotor csak a kezdet volt, minden mást is átszabtak, hiszen a lóerő önmagában semmit nem ér, ha az X5 többi része nincs rá felkészülve és az első tempós kanyarban bezörget vele szerencsétlen pilóta a rekettyésbe.
Az egyedi X5-öst 30 milliméterrel leültették, illetve más rugókat és szilenteket kapott, mint egy utcai változat. A kerékjáratokat 20 colos, aranyszínű BBS LM felnik töltötték meg, amikre elöl 275/40-es vagy 315/35-ös, hátra pedig minden esetben 315/35-ös Michelin gumikat szereltek. A külső egyébként nagyban emlékeztet a gyári X5-ösökére, de azért a géptető hatalmas légbeömlője, a hatalmas toldatok, illetve a hátsó lökhárítón kivezetett kipufogó gyanúsnak tűnik első ránézésre is, ahogy a kerekek sem épp visszafogottak.
Ami még fontos pont, hogy lekönnyítették, amennyire ez egy SUV esetén lehetséges, így a beltér például határozottan versenyautós a négy kagylóüléssel és a szegényes kárpitozással. Nem csak a könnyítésre, hanem a súlyelosztásra is figyeltek: az X5 LM súlya 51-49 arányban oszlik meg az első és a hátsó tengely között.
Az LMR versenyautóban a szabályozások miatt miatt 580 lóerőt tudott a V12-es, szűkítő nélkül viszont már 700-at, és mivel kísérleti autóban használták, nem kellett törődni a szabályokkal. A hatsebességes, manuális váltóval a könnyítés után is testes, bő kéttonnás SUV 4,7 másodperc alatt tudta le a nulla-százat, a hivatalos végsebessége pedig 278 km/h volt, a valóságban azonban ennél jelentősen durvább volt a maximális tempó.
Adta magát, hogy ne csak mutogassák a húzott X5-öt, pályára kívánkozott. Végül a választás a Nürburgringre esett, az ott futott köridő ugyanis már akkor mércének számított. A sofőr Hans-Joachim Stuck lett, aki ekkorra már rengeteg szakágban megfordult és sikeres, tapasztalt pilótának számított. A 80-as évek végén még Audikat terelgető, ekkor már 50 éves Stuck 2001-ben futott rekordot a Nürburgringen.
Az Audik, amik megmutatták Amerikának, hogy ki a főnök
A Trans-Am-re készült Audi 200 Quattrót egy szezon után betiltották, az Audi 90 IMSA GTO pedig több kihagyott versennyel is dobogós lett a szezon végén.
A köridő 7 perc 50 másodperc lett, ami kontextusba helyezve durva csak igazán. Az első autó ugyanis, ami benézett 8 perc alá, a Nissan Skyline R33 GT-R volt, 1996-ban, és ennél 9 másodperccel jobbat ment egy hobbiterepjáró, mindössze 5 évvel később. De nem csak a Skyline-ra vert rá: jobbat ment, mint a Gallardo LP560-4 2008-ban (7:51,8), a Nissan GT-R szintén 2008-ban (7:54), vagy épp az M4 2014-ben (7:52).
Godzilla és egyéb mutáns szörnyek
Mesélek egy kicsit az egyik legmenőbb japán autóról, vagyis a Nissan Skyline-ról.
Sőt, házon belül fejet ment az E46 M3 leghegyesebb változatával, vagyis a CSL-lel. Volt olyan szakasz a pályán, ahol az X5 LM elérte az egészen elképesztő 311 km/h-t. Mindezt 22 éve egy olyan autó vitte véghez, amivel mindez még ma is fizikai képtelenségnek tűnik.
Forrás: BMW

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
