Bemutatták a VW-alapú elektromos Mahindrákat
A villanyautózás már nem csak a fejlett világ hóbortja, lassan a fejlődő országok is elkezdik komolyan venni a technológiát. A folyamat persze lassú, de értékelhető lépés, hogy az indiai Mahindra öt koncepcióautót mutatt be, amelyeket leendő elektromos modellek előfutárainak szánnak.

A Mahindra a hazai, indiai piacán olyan óriásokkal kénytelen megküzdeni, mint a Suzuki, a Hyundai-Kia és a Tata. Emiatt döntöttek úgy, hogy a villanyautóik fejlesztéséhez külső partner, a Volkswagen segítségét kérik: a most bemutatott koncepciók mindegyike a németek MEB platformjára épül, az együttműködés a hajtásláncra, az akkumulátorpakkra és a cellákra vonatkozik.
Szabvány Volkswagen platformra építkezik a Mahindra
Az indiai gyártó lesz a Ford után a második nagy partner, amely átveszi az elektromos MEB platformot.

A Mahindra a saját igényeire alakított architektúrának az Inglo nevet adta, a koncepcióautókkal pedig egy új dizájnnyelvezetet is bevezettek, amit "heartcore"-nak hívnak (lefordíthatatlan szójáték? szívcsakra?). Az autókat két külön almárkára osztották: a futurisztikusabb 05, 07, 09 kódú típusok a BE, a valamivel hagyományosabb formatervű E08 és E09 pedig a XUV embléma alatt fut.

Az Inglo a Volkswagen ID. sorozathoz hasonlóan 60-80 kWh-s kapacitású akkumulátorokat képes befogadni, a töltési teljesítmény manapság közepesnek tekinthető 175 kW, ami fél óra alatt képes elérni a 80 százalékos töltöttséget. Alapkivitelben egy 231 lóerős villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, az erősebb változatokban pedig két motor adja a 340 lóerőnyi összteljesítményt. Hogy ezek erősebbek a német rokonok modelljeinél, valószínűleg annak köszönhető, hogy kézzel fogható autókká csak évek múlva érnek a koncepciók.

Az autók technológiában sincsenek lemaradva, a belterek hozzák a kötelező digitális műszeregységeket, nagy, több képernyőből álló infotainment-rendszereket, de digitális tükör, 5G kapcsolat, virtuális valósággal kiegészített HUD, kettes szintű önvezetés és távoli frissítési lehetőség is szerepel a listán. Hogy ezek közül mennyi jut el a gyártásig, nem tudni, azt viszont érdemes észben tartani, hogy egyelőre mind az öt típus csak digitális formában létezik.
A bemutatóval egyidőben egy új, Egyesült Királyságban működő tervezőközpont (Mahindra Advanced Design Europe) létesítését is bejelentették, ami a meglévő, Mumbai-i stúdióval párhuzamosan fog üzemelni. A XUV E08/E09 and BE 05/07 gyártása 2024 és 2026 között indulhat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

