Tény és való, az elmúlt években felettébb találékonynak mutatkoztak az autógyárak abban, hogy a hagyományos kategóriákba be nem sorolható típusokat hozzanak létre. Mert egy kicsit nagyobb a hasmagassága, mert egy kicsit ferdébb a háta, mert egy kicsit laposabb a teteje, mint a korábban megszokott formájú autóké. Sokuknak nevet is próbáltak találni, így szaporodtak el a hárombetűs rövidítések, mint a SUV (Sport Utility Vehicle - szabadidő-autó), CUV (Crossover Utility Vehicle - crossover), SAV (Sport Activity Vehicle, nagy kupé SUV, például BMW X6 ), SAC (Sports Activity Coupé – kompakt kupé szabadidő-autó, például BMW X2 ) és társaik. És aki azt hitte, hogy a formatervezők most már végleg kifogytak az ötletekből, nem nyert, mert további kisebb-nagyobb módosításokkal még újabb kategóriákon felüli, vagy kívüli típusokat próbálnak életre hívni. Vagy legalább ezt állítják, mint most például a Peugeot egy új típusa, a 408-as kapcsán.

Ha oldalról ránézünk a 408-asra, első ránézésre valóban szokatlanok az arányai. A hasmagassága nagy, mint a terepjáróknak, vagy a SUV-oknak, ugyanakkor mégsem tűnik olyan magasnak. Már csak azért sem látszik annak, mert a hossza és a tengelytávja is eléggé nyújtott. A másik, ami megkülönbözteti a most népszerű terepjárót imitáló típusoktól, hogy a hátulja, konkrétan a csomagtér-ajtaja azokénál laposabb szögben áll. Talán azt is mondhatjuk, olyan laposan, mint a kupéké. A 408-as formatervéért felelős designer, Mathias Hossan a fastback névvel illette a Peugeot új típusának formáját, amely elnevezés a Ford Mustang hátsó kialakításával kapcsolatban került be a köztudatba.
Az összhatás olyan, mintha egy magasra emelt ferdehátú ötajtós állna előttünk, a hasmagasságtól eltekintve elég hasonló a Honda Civic, vagy például a Hyundai i30 Fastback sziluettje. A nagyobb hasmagasság és a kupészerű hátsó kiképzés miatt viszont akár a kupé SUV megjelölés is kijuthat neki, amire viszont egyre több példát találunk. Az irányzatot hajdan a BMW X6 indította útjára, majd jöttek a többiek, és ma már villanyautóból is akad ilyen, a Skoda Enyaq Coupé iV révén. Ám még ezzel sem ért véget a formai sokszínűség, mert a kupé szabadidő-autók is elkezdtek laposodni. Jó példa erre a BMW X2 a maga 152 centis, vagy a Cupra Formentor a 151 centis magasságával. No, rájuk licitált most a Peugeot azzal, hogy 469 centi hosszú és 189 centi széles újdonsága csupán 148 centi magas.
A magasságadat azonban így sem teljesen ismeretlen a konszernen belül. Körülbelül ilyen magas ugyanis a Citroen nemrég bemutatott, talán még nehezebben kategorizálható újdonsága, a C5X. Nála az okozza a besorolás nehézségét, hogy kombiszerű fart kapott viszonylag nagy hosszúsághoz (485 cm) társuló kis magasság (148,5 cm) és nagy hasmagasság mellett. Vagyis olyan, mint egy kombi-kupé SUV. A 408-as kategorizálása valamivel könnyebb, mert nem más, mint egy az átlagnál laposabb kupé SUV.
Hátuljuk kialakítását és ebből adódóan a hosszúságukban kimutatható különbséget leszámítva a Peugeot 408 és a Citroën C5X műszaki szempontból ugyanaz az autó. Padlólemezük is azonos, mindkettő a konszern EMP2-es platformjának legfrissebb változatára épül. A 408 és a C5X között annyi a különbség, hogy míg a Citroën az 1,2 literes, 130 lóerős benzinmotor mellett 1,6 literes, 180 lóerős benzinmotorral és 225 lóerős rendszerteljesítményű konnektoros hibridrendszerrel kapható, a Peugeotnál az 1,6 literes, 180 lóerős benzinmotor helyére ugyanakkora teljesítménnyel egy konnektoros hibrid ugrik be. Dízelmotort egyikükhöz sem kínálnak, a 408-asból azonban a későbbiekben készül tisztán elektromos hajtású kivitel is, amiről a 408-as fejlesztésért felelős vezető, Jerome Micheron egyelőre semmit nem volt hajlandó elárulni.
A kisebb teljesítményű, 180 lóerős konnektorról tölthető rendszer az 1,6 literes, turbófeltöltős benzinmotor 150 lóerős változatából és a hozzá társított 81 kW-os (110 LE) állandó mágneses elektromotorból és nyolcfokozatú Aisin automataváltóból áll. Az elektromotort 12,4 kWh-s lítiumion akkumulátor táplálja árammal, amelynek egy töltése a C5X adataiból következtetve körülbelül 70 kilométeres távra elegendő. A 180 lóerős rendszerteljesítménnyel a végsebesség várhatóan (saját becslés a C5X alapján) 225 km/h, a 0-100 km/h közötti gyorsulás 8,6 másodperc, a WLTP szerinti átlagfogyasztás 6,5 l/100 km körül várható.
A másik konnektorról tölthető hibrid rendszerben az elektromotor és a váltó ugyanaz, a benzinmotor teljesítménye azonban 180 lóerő, így a rendszerteljesítmény 225 LE. Az akkumulátor ebben is 12,4 kWh-s. Az 1,7 tonnás (a kombisabb C5X 90 kilóval nehezebb), nagyobb teljesítményű hibrid várhatóan valamivel nagyobb, körülbelül 230 km/órás végsebesség és valamivel rövidebb, 8 másodperc körüli gyorsulási idő elérésére lesz képes.
Csak a ruha alatti technika közös, minden más azonban az oroszlános márka jegyeit viseli. A 408-as elején és hátulján, a fényszórók és a hátsó lámpák kialakításán egyértelműen azonosíthatóak a 308-ason már megismert stílusjegyek. A legnagyobb, 20-as felnik azonban teljesen egyediek, csakúgy, mint a SUV-os hajlamot hangsúlyozó alsó fekete műanyag burkolóelemek. Beülve is a 308-ast idézi a 408, azzal a különbséggel, hogy egy gombostűfejnyi krómot sem találni az utastérben – amiről azt ígérik, és ez a nagyobb, 279 centis tengelytáv és hossz alapján hihető, hogy tágasabb mint a 308-asé. A csomagtartó is nagyobb, aminek a méretét is elárulták. Alaphelyzetben 536, átalakítás után 1611 liter fér bele.
A berendezést illetően a digitális műszeregység éppúgy ismerős a 308-asból, mint az alacsonyra helyezett, kis méretű kormány, a fokozatváltó konzol, vagy az i-Cockpitnak nevezett központi érintőképernyős kezelőegység. Ezek mellett a 408-ast minden modern technológiával felszerelték, kezdve az Apple CarPlay és AndroidAuto vezeték nélküli csatlakoztathatóságáról, a vezeték nélküli mobiltöltésen és fedélzeti internetelérésen keresztül a vezetést támogató és biztonsági rendszerek széles skálájáig.
Az új típus számozásáról elmondta Jerome Micheron, hogy ők nem sorolják be a SUV-ok közé a 408-ast, mert akkor középen dupla nullás számot kellett volna kapnia, mondjuk úgy, mint a 3008-as esetében. A számválasztás ezzel együtt érdekes, ugyanis Kínában már kínál egy 408-ast a Peugeot, egy négyajtós szedánt. A 408-ast is árulják majd ott, csakhogy 408X jelzéssel. A 408-asról egyelőre elég szűkszavúan nyilatkoztak a gyáriak, egyelőre leginkább a formát szerették volna megmutatni. Több és részletesebb, technikai adatokkal fűszerezett információ ősszel várható. Talán akkor azt is elárulják, mit tud majd a tisztán elektromos kivitel.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
